مهم ترین عوارض تزریق بوتاکس پیشانی


عوارض بوتاکس پیشانی

هدف از نگارش این محتوا آشنایی شما با عوارض تزریق بوتاکس پیشانی است. همان طور که می دانید امروزه زیبایی و جوان سازی پوست برای افراد بسیار مهم است به همین دلیل به دنبال ایمن ترین و بهترین راه های جوان سازی و زیبایی پوست هستند.

یکی از رایج ترین روش های زیبایی و جوان سازی پوست، تزریق بوتاکس پیشانی است. امروزه از این روش معروف برای درمان و از بین بردن چین و چروک پیشانی و همچنین خط اخم استفاده می کنند.

در واقع تمام روش های زیبایی در کنار مزایای بسیار زیادی که دارند معایب و عوارضی نیز دارند به همین دلیل افرادی که علاقه مند به تزریق بوتاکس هستند می خواهند بدانند عوارض تزریق بوتاکس پیشانی چیست؟ این مسئله سبب شد که ما نیز موضوع این مطلب خود را به عوارض تزریق بوتاکس پیشانی اختصاص دهیم. حال اگر شما نیز از علاقه مندان تزریق بوتاکس هستید و می خواهید از عوارض تزریق بوتاکس پیشانی اطلاعات لازم را کسب کنید می توانید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

بوتاکس پیشانی چیست؟

در واقع بوتاکس پیشانی یکی از رایج ترین و مشهورترین روش های زیبایی و جوان سازی پوست است که از آن برای از بین بردن چین و چروک های پیشانی و همچنین درمان خط اخم استفاده می شود.

در این روش که یک روش غیر تهاجمی است از باکتری سم بوتولونیوم استفاده می شود. این سم را در محل مورد نظر تزریق می کنند و عضلات انقباضی را فلج می کنند.

پس از این که تزریق بوتاکس انجام شد جذب عضلات می شود. تزریق این ماده در عضلات پیشانی سبب می شود رفته رفته مانع از تولید موادی شود که باعث انقباض عضلات پیشانی می شوند.

جلوگیری از ﺁزاد شدن این مواد باعث می شود که دیگر چین و چروکی در پیشانی ایجاد نشود و لذا پیشانی فرد تا مدت ها صاف و زیبا و بدون چین و چروک باشد.

معمولا مدت زمان لازم برای تزریق این دارو ۱۰ تا ۲۰ دقیقه است و افراد بعد از تزریق نیازی به استراحت ندارند. لازم به ذکر است بدانید این دارو روی افرادی که دارای چین و چروک سطحی تری در ناحیه پیشانی خود هستند تاثیرگذارتر است.

پیشینه استفاده از بوتاکس در علم پزشکی به ۵۰ سال قبل برمی گردد و از ۱۵ سال پیش اثبات شد که از این ماده می توان به عنوان یک ماده برای عمل زیبایی استفاده کرد. بر اساس پژوهش های انجام شده تزریق بوتاکس یکی از ایمن ترین و کم خطرترین روش های زیبایی است و از مزایای بسیار زیادی برخوردار است.

اما با تمام این نظریه ها همه روش های زیبایی من جمله تزریق بوتاکس پیشانی دارای برخی عوارض هستند. به همین دلیل افرادی که قصد تزریق بوتاکس دارند می خواهند بدانند عوارض تزریق بوتاکس پیشانی چیست؟ از این رو در ادامه به بررسی عوارض تزریق بوتاکس پیشانی می پردازیم.

عوارض تزریق بوتاکس پیشانی چیست؟

به طور کلی یکی از کم خطرترین و ایمن ترین روش های زیبایی، تزریق بوتاکس است. اما طبیعتا این روش نیز مانند سایر روش های زیبایی دارای عوارضی است. اما عوارض تزریق بوتاکس پیشانی نشات گرفته از چیست؟ در واقع تزریق بوتاکس دارای برخی عوارض عمومی است که بعد از انجام این روش، عادی است و بعد از گذشت چند روز تا چند هفته از بین می رود.

از جمله عوارض تزریق بوتاکس پیشانی که عادی و معمولی است شامل قرمزی و اِدِم، درد سردرد و تهوع، کبودی و عفونت می باشد. اما برخی عوارض تزریق بوتاکس پیشانی هستند که معمولی نیستند و در برخی مواقع دائمی می باشد.

این عوارض معمولا به دلایل مختلفی انجام می گیرد. به طور کلی عوارض تزریق بوتاکس پیشانی که دائمی و خطرناک است یا به دلیل تزریق داروهای تقلبی و معمولی است و یا اینکه این تزریق توسط افراد غیر متخصص انجام می گیرد.

از این رو افرادی که می خواهند دچار این عارضه ها نشوند باید به این دو مطلب دقت داشته باشند که چه دارویی قرار است تزریق شود و حتما به یک پزشک متخصص پوست و مو و یک کلینیک زیبایی حرفه ای مراجعه کنید.

تزریق بوتاکس یکی از کم خطرترین و ایمن ترین روش های زیبایی است که هم سبب زیباتر شدن و جوان سازی پوست می شود. این روش علاوه بر رفع چین و چروک پیشانی از ایجاد آن تا مدت ها جلوگیری می کند. از این رو افرادی که می خواهند پوستی شفاف و شاداب داشته باشند از این روش استفاده می کنند.

استفاده از این روش دارای برخی عوارض عمومی است که بعد از مدتی از بین می روند اما برخی عوارض دائمی دارد که این عوارض تزریق بوتاکس پیشانی یا به دلیل تزریق توسط افراد غیر متخصص است و یا مصرف داروهای نامناسب و تقلبی. از جمله این عوارض، افتادگی پلک و چهره بی احساس و علامت مِفیستو می باشد.

یکی از مهم ترین دلایلی که سبب می شود افراد دچار عوارض تزریق بوتاکس پیشانی شوند این است که افراد به کلینیک های غیر حرفه ای و غیر معتبر مراجعه می کنند.

این کلینیک ها دارای افراد غیر متخصص و ناشی هستند به همین دلیل ﺁشنایی کافی از مواد بوتاکس و دوز مصرف دارو و نوع دارو ندارند و لذا به دلیل ناآشنایی این افراد، عوارض دائمی بوتاکس در فرد دیده می شود. از این رو اگر می خواهید دچار این عوارض نشوید بهتر است که به بهترین و معتبرترین کلینیک پوست و مو مراجعه کنید.

جمع بندی

تزریق بوتاکس از ایمن ترین و بی خطرترین روش های زیبایی پوست است که افراد برای شاداب تر شدن و جوان سازی پوست خود از این روش غیر تهاجمی استفاده می کنند. این روش سبب می شود تا مدت ها پیشانی شما دچار چین و چروک نشود.

این روش کم خطر دارای برخی عوارض عمومی است که بعد از مدت کوتاهی از بین میروند اما برخی از عوارض این روش پر خطر و دائمی است. دلایل ایجاد این عوارض استفاده از دوزهای غلط در مصرف دارو و استفاده از داروهای تقلبی و همچنین مراجعه به کلینیک های غیر معتبر است.

از این رو اگر تزریق بوتاکس خود را در مراکز و کلینیک های حرفه ای و معتبر و زیر نظر اساتید و متخصص های حرفه ای انجام دهید دیگر دچار چنین عوارضی نخواهید شد.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *