معروف ترین برند های صابون های آرایشی و بهداشتی

معروف ترین برند های صابون

چه صابونی مناسب پوستمان است؟

شناخت پوست چرب :افراد زیادی هستند که بعد از حمام کردن و شستشوی صورت باز هم فکر میکند صورتشان تمیز نشده است و کمی هم براق است این نوع پوست چرب است.

شناخت پوست خشک :افرادی هم هستند که بعد از حمام کردن پوست صورتشان خشک شده و پوسته پوسته می شود این نوع پوست خشک حساس است.

قبل از خرید صابون باید بدانیم پوستمان چه نوع است و چه صابونی باید برای آن استفاده کنیم؟

شناخت پوست معمولی: اگر جزو افرادی هستید که بعد از حمام کردن پوستتان خشکی نمی زند و بعد از چند روز حمام کردن پوست صورتتان چرب نمی شود پوست صورت شما معمولی است.

شناخت پوست مختلط: اگر پوست شما در مرکز هایی مانند بینی وسط پیشانی و چانه چرب است و در ناحیه هایی که رویش مو دارند خشک است پوست شما مختلط است.

شوینده ها انواع مختلفی دارند و می‌توان از آنها برای از بین بردن جوش های صورت استفاده کرد مانند:

  • شوینده های کرمی ( لوسیون‌ها ، شیر پاک کن ها)
  • ژل های شوینده صورت
  • فوم های شوینده صورت
  • شوینده های روغنی
  • شوینده های حاوی خاک رس
  • پاک کننده میسلار
  • شوینده های پودری
  • شوینده های قالبی(صابون ها و پن ها)

در ادامه مطلب شما با 10تا از معروف ترین برند های صابون ضد جوش آشنا خواهید شد.

صابون ضد جوش و ضد لک ان جی

میزان مصرف صابون ۲ بار در روز توصیه می شود(صبح و شب) ولازم است کف غلیظ آن را به مدت ۱ الی ۲ دقیقه روی پوست نگه داشته سپس با آب ولرم کاملا شستشو گردد.

تذکر : نگهداشتن کف صابون حداکثر از ۴ الی ۵ دقیقه نباید بیشتر باشد.

دوره درمانی با این صابون از یک هفته تا ۱۰ روز توصیه می شود ولی بر حسب شدت و تراکم جوش و لک این مدت می تواند تا حصول بهبودی کامل ادامه یابد.

توجه : صابون ضد جوش و ضد لک ان جی فاقد مواد مضر ، زاید و قلیایی اضافی بوده ، به همین دلیل صابون ایده ال حتی برای شستشوی روزانه دست و صورت می باشد و موجب لطافت و شادابی پوست شما خواهد شد.

نقاط قوت صابون ان جی

  • ضد آکنه
  • رفع جوش های سر سیاه
  • ضد چین و چروک
  • جلای صورت
  • خرید از ارزان ترین فروشنده

صابون ضد چروک و روشن کننده والنسی

صابون ضد چروک و روشن کننده خرچنگ این صابون معجزه گر از پودر چیتوسان و مواد طبیعی دریایی و پودر استخوان خرچنگ ، میگو ، دیگر آبزیان و ویتامین E تهیه شده که با لایه برداری موجب از بین رفتن چروک و خط های صورت ، لکها ، کک و مک ها ، جوش های معمولی و سرسیاه می شود و پوست را روشن ، شفاف و جوان می سازد.

این صابون برای پاک کردن آرایش نیز استفاده می شود.

طریقه مصرف: ابتدا صورت‌ را با آب‌ ولرم‌ و صابون ضدجوش ولنسی شسته‌ و خشک‌ نمائید ، سپس‌ کرم‌ را با ملایمت‌ روی‌ پوستتان‌ قرار دهید ، آن را در تمام نواحی صورت‌ به ‌غیر از دور چشم‌ ماساژ دهید تا کاملاً جذب‌ پوست‌ گردد.

صابون Tea Tree Oil سپیدک حاوی روغن درخت چای

تحقیقات دانشمندان استرالیایی نشان داده برگ های درخت چای محتوی روغنی می باشد که دارای خواص آنتی سپتک و آنتی باکتریال قوی است و از این خاصیت آن در فرآورده های آرایشی بهداشتی جهت بهبود زخمهای پوستی و جلوگیری از جوش استفاده می شود .

مصرف آن همانند صابون های معمولی بوده و بگذارید کف صابون 2 تا 3 دقیقه روی پوست بماند و این عمل را 2 تا 3 بار در روز تکرار کنید .

نقاط قوت صابون سپیدک

  • مناسب برای پوست های چرب
  • ضد جوش
  • قیمت مناسب

صابون ضد آکنه والنسی حاوی عصاره خاویار

صابون تقویت کننده و ضدجوش خاویار والنسی یک محصول فوق العاده برای کنترل چربی پوست و همچنین رفع لک های ریز و رفع جوش های صورتتان است که با تاثیرگذاری سریع خود کمک تان می کند تا پوستی جوان و جذاب داشته باشید!

این محصول حاوی عصاره خاویار می باشد که باعث تقویت و تغذیه عمیق پوست شده و به خاطر وجود ویتامین E پوستتان را نرم و لطیف می کند .

محافظت از پوست با Q10 از دیگر خواص این صابون می باشد.

کلاژن یک پروتئین فیبری است که باعث انعطاف پذیری و کشانی پوست میگردد.

لک های ناشی از آفتاب و عوامل دیگر را از بین می برد.

ویتامین E موجود در آن نیز لطافت و نرمی لازم را به پوست می بخشد .

صابون تقویت کننده و ضدجوش خاویار والنسی همچنین بخاطر ویتامین های D,E,A,B2.B6,B12 و اسید فولیک ، انعطاف پذیری پوست تان را بالا برده و لکه های پوستی را کمرنگ کرده و پوست را روشن و شفاف می نماید.

پن ضد جوش سبامد مناسب پوست های مستعد آکنه

پن ضد جوش سبامد با 5.5 pH و با فرمولاسیونی فاقد صابون و شوینده های قلیایی ، مناسب شستشوی روزانه پوست های مستعد جوش و آکنه و پاک کننده موثر آرایش بوده و به درمان جوش های چرکی و سرسیاه کمک شایانی می کند.

همچنین این محصول مناسب برای پوست های حساس می باشد.

صابون ضد جوش علاج مدل گوگرد

گوگرد اثر میکروب‌کش ، قارچ‌کش ، ضد انگل و کراتولیتیک دارد.

فعالیت ضد میکروبی صابون گوگرد کمک به درمان جوشهای صورت و آکنه ، درماتیت سبورئیک ، عفونتهای قارچی و انگلی موضعی پوست و همچنین درمان اگزما می گردد.

صابون ها و شامپو های گیاهی با برند علاج محصول شرکت تولیدی طراوت است که محصولات خود را با تکیه بر طب سنتی – گیاهی و به کارگیری علم نوین داروسازی با آخرین استانداردها و فرمولاسیون روز دنیا تولید می شود .

این محصولات از عصاره های 100 درصد طبیعی استفاده می شود .

صابون ضد جوش اوسرین

بهداشت پوست صورت و بدن برای داشتن پوستی شفاف و سالم نیازمند شستشوی روزانه است اما گاهی استفاده از محصولات مرتبط نه تنها باعث بهبود نمی‌شود بلکه به دلیل فرمولاسیون قوی و همین‌طور استفاده‌ی مکرر باعث صدمه زدن به پوست می‌شود.

صابون‌ها از قدیم برای شستشوی بدن و صورت مورد استفاده قرار می‌گرفتند اما با افزایش آلودگی‌ هوای سال‌های اخیر استفاده روزانه از همان صابون‌ها با فرمول قدیمی می‌تواند باعث خشک شدن بیش از حد پوست شود.

کمپانی اوسرین (Eucerin) که در زمینه‌ی تولید محصولات محافظ پوست سابقه‌ای درخشان و بیش از 120 سال دارد ، برای رفع نیاز افرادی که هر روز از صابون استفاده می‌کنند اقدام به تولید صابون نوباکتر کرده است که قابل استفاده برای بدن و صورت بوده و با خاصیت آنتی باکتریال خود باکتری‌های مضر را از بین می‌برد.

این صابون 100 گرمی اوسرین با کنترل ترشح چربی و مبارزه با باکتری‌های عامل ایجاد جوش از افزایش جوش‌ها جلوگیری کرده و برای افرادی با پوست خیلی چرب و آکنه دار مناسب است.

صابون نوباکتر با پاکسازی منافذ پوست چربی اضافی پوست را می‌گیرد و از ایجاد جوش‌های زیر پوستی و ریز هم جلوگیری می‌کند. پس از استفاده در هر صبح و شب ، باید پوست را با دستمال خشک و از استفاده‌ی صابون در نواحی اطراف چشم خودداری کرد.

پن فولیکا مدل پوست چرب و جوش دار

بهداشت پوست صورت و بدن برای داشتن پوستی شفاف و سالم نیازمند شستشوی روزانه است اما گاهی استفاده از محصولات مرتبط نه تنها باعث بهبود نمی‌شود بلکه به دلیل فرمولاسیون قوی و همین‌طور استفاده‌ی مکرر باعث صدمه زدن به پوست می‌شود.

صابون‌ها از قدیم برای شستشوی بدن و صورت مورد استفاده قرار می‌گرفتند اما با افزایش آلودگی‌ هوای سال‌های اخیر استفاده روزانه از همان صابون‌ها با فرمول قدیمی می‌تواند باعث خشک شدن بیش از حد پوست شود.

کمپانی فولیکا (Fulica) برای رفع نیاز افرادی که هر روز از صابون استفاده می‌کنند اقدام به تولید پن آنتی آکنه کرده است که قابل استفاده برای بدن و صورت بوده و دارای PH تنظیم شده و سازگار با پوست با است.

این پن فاقد مواد صابونی و با کنترل چربی اضافی پوست از ایجاد جوش‌های بیشتر جلوگیری می‌کند.

این پن مناسب پوست‌های چرب ، جوش دار ، مختلط و آکنه‌ای است و حاوی مواد آنتی باکتریال و ضد قارچ بوده و می‌تواند التهاب را برطرف و مات کننده‌ی سطح پوست است تا از درخشش اضافی آن جلوگیری کند.

صابون ضد جوش سیوند

صابون تی تری سیوند دارای روغن گیاه تی تری است و با بهره گیری از خواص ضدعفونی کننده ، ضدقارچ و ضدباکتری این گیاه برای مواردی چون جوش صورت( آکنه) ، بیماریهای قارچی پوست و ضدعفونی کردن جراحات پوستی موثر بوده و به عنوان درمان کمکی در بیماری هایی نظیر اکنه ، جوش های چرکی بدن و پس از اصلاح ، بیماریهای قارچی لای انگشتان دست و پا (که به پای ورزشکاران معروف است )و ترک پا مورد استفاده قرار میگیرد.


پن ضد جوش و پاکسازی صورت ویکتوریا

این پن حاوی روغن درخت چای است که دارای خواص ضد عفونی کنندگی ، ضد باکتری ، ضد قارچ و ضئد ویروسی است.

به لطافت و شفافیت پوستی کمک می کند و پوست را با خواص طبیعی خود بهبود میبخشد.

این روغن می تواند آکنه را پاک کند و باعث ایجاد پوستی صاف و طبیعی می شود.

به عنوان آنتی سپتیک طبیعی ، به بهبود آکنه و سایر بیماری های پوستی کمک کرده و التهاب را کاهش می دهد. سالسیلیک اسید به عنوان عامل ضد جوش عمل کرده و سبب درمان آکنه می شود.

نرم کننده ها

گلیسیرین:

گلیسیرین یک مرطوب کننده طبیعی است حتی در مواردی مانند اگزما پسوربازپس می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.رطوبت را جذب کرده و آن را نگه داشته و باعث هیداته شدن پوست می شود.

روغن کرچک

روغن کرچک بهترین کرم لایه بردار پوست است و با خواص ضد ویروسی ، ضد باکتری ، تری گلیسیرید موجود به مبارزه با عفونت های پوستی می پردازد و برای پوست های دارای التهاب و تحریک شده بسیار مناسب است.

خواص ضد التهابی آن به پوست حساس آرامش می بخشد. با خاصیت ضد میکروبی نقش محافظتی رو پوست را بازی می کند و باکتری های بیماری زا را در معرض خطر قرار می دهد.

این روغن در نوع هیدروژنه شده رطوبت را از هوا می کشد و آن را به بافت های پوست می رساند.

همچنین به دلیل داشتن PH خنثی و نرمال ، آسیبی به پوست نزده و کاملا سازگار با پوست است و اثرات مضر صابونی را ندارد.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *