مزوتراپی ریش در تبریز

مزوتراپی ریش در تبریز

مزوتراپی ریش

مزوتراپی یکی از روش‌های مفید و موثر برای رفع مشکلات کم‌ پشتی مو و ریش است. اهمیت موی سر و صورت برای ما بسیار زیاد است.

مو و ریش بخش مهمی از زیبایی ظاهری ما را تشکیل می‌دهند. هر گونه خللی که در موی سر و صورت ما به وجود آید، می‌تواند به شکلی قابل توجه باعث بروز ناهنجاری شود.

وقتی موهای ما کم‌پشت می‌شوند یا بخش‌هایی از ریش،‌ آن گونه که باید باشد، نیست، از زیبایی صورت ما کاسته می‌شود. بنابراین همۀ ما اهمیت نگهداری و مراقبت از موها را درک کرده‌ایم.

روش‌ها و شگردهای متنوعی را برای حفاظت از این نعمت‌های الهی بکار می‌گیریم. برخی از این روش‌ها، تاثیرات کوتاه مدت و برخی دیگر اثرات بلندمدت دارند. اینکه چه روشی برای ما موثرتر است، به مسیر تجربۀ پزشکان، نوع و میزان خواستۀ ما وابسته است. مزوتراپی ریش یکی از این روش‌هاست.

 

جهت مزوتراپی ریش با شماره 09305500380 تماس بگیرید.

چه چیزی باعث اهمیت مزوتراپی ریش می‌شود؟

یکی از جذابیت‌های ظاهری مردان، ریش آنان است. ریش به عنوان یکی از سمبل‌هایی است که از زمان‌های انسان‌‌های نخستین تا کنون بر صورت مردان روییده است. انسان‌های نخستین، از ابزارهای مختلفی برای کوتاه کردن ریش استفاده می‌کردند. جالب است که ابزار و وسایلی که مربوط به تراشیدن ریش است، قدمتی بیش از ۴۰۰۰ سال دارد که به دست ما رسیده‌اند.

در مصر باستان، اهمیت ریش تا حدی بود که از ابزارهایی چون نخ طلا برای تراشیدن آن استفاده می‌شد. جالب‌تر اینکه در هند باستان نیز به منظور تعهد برای پرداخت بدهی‌هایی خود، ریش گرو می‌گذاشتند. در ادیان مختلف نیز ریش دارای جایگاهی ویژه است. از خاخام‌های یهودی تا گوروهای هندی و دراویش ایرانی، ریش یکی از سمبل‌های معنویت و آگاهی بوده است.

برای بسیاری از افراد پیش می‌آید که رشد ریش و موی آن‌ها به شکلی که زیبایی تمام و کمالی داشته باشد، نیست. گاهی اوقات ریش آنان کم‌پشت‌تر از میزانی است که بتوان به آن شکل خاصی داد.

برخی مواقع نیز بخش‌هایی از ریش افراد به شکلی نامنظم و بدشکل رشد می‌کند. به دنبال این دلایل ممکن است افرادی که ریش نامنظم و دفرمه‌ای دارند، ترجیح دهند که همواره صورت خود را بدون ریش و اصلاح‌شده نگه دارند؛ اما اگر روشی وجود داشته باشد که بتوانیم به ساده‌ترین شکل، فرم ریش‌ها را اصلاح کنیم، وضعیت زندگی می‌تواند به شکلی قابل توجه دگرگون شود.

مزوتراپی ریش یکی از روش‌های درمانی است که تاثیرات قابل توجهی بر جلوگیری از ریزش ریش و رفع مشکلات کم‌پشتی آن دارد؛ اما ببینیم که مزوتراپی ریش دقیقاً چیست و به چه شکلی عمل می‌کند؟

مزوتراپی ریش چیست و چگونه عمل می‌کند؟

پیش از اینکه بخواهیم به پاسخ سوال فوق برسیم، بهتر است ابتدا دریابیم که خود مزوتراپی به چه معناست؟

مزوتراپی (Mesotherapy) به تزریق کردن گروه‌هایی از مواد فعال بیولوژیک به داخل پوست گفته می‌شود که از طریق سوزن‌های بسیار ریز انجام می‌شود. منظور از گروه‌های مواد فعال، ویتامین‌ها، داروها و موادی که به عنوان فاکتورهای رشد عمل می‌کنند، می‌باشد.

برای مثال، ماینوکسیدیل به عنوان یکی از داروهایی که برای رفع کم‌پشتی و ضعف فولیکول‌های مو تزریق می‌شود یا فاکتورهای رشد انسولینی، از جملۀ این مواد هستند.

روش مزوتراپی ریش کاملاً بدون درد است. رویش مجدد مو، تقویت مو و کاهش اثرات دی هیدروتستسترون، از جمله کاربردهای آن به حساب می‌آیند.

مزوتراپی در واقع نوعی روش درمان است که بر پایۀ تزریق می‌باشد. کاربردهایی که مزوتراپی در دنیا دارد، عمدتاً شامل درمان‌هایی است که بر پایۀ زیبایی هستند. به بیان دقیق‌تر در مزوتراپی، از داروهایی با دوز کم و با تزریق مکرر در نواحی مختلف پوست استفاده می‌شود. این روش، بدون درد است و معمولاً بدون نیاز به انجام بی‌حسی موضعی صورت می‌گیرد.

خوشایند این است که درمان بر پایۀ مزوتراپی نیازی به گذراندن دوران نقاهت و انجام اقدامات خاص بعد از درمان ندارد. مزیتی که مزوتراپی ریش دارد، این است که تداخلی با زندگی روزمرۀ بیمار ایجاد نمی‌کند.

در مزوتراپی از سرسوزن‌هایی با قطر بسیار کم استفاده می‌شود. تولید این سرسوزن‌ها کار ساده‌ای نیست و در کشورهای معدودی امکان ساخت آن‌ها وجود دارد.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *