ماسک مو چیست؟ طرز استفاده از آن چگونه است؟


نحوه عملکرد ماسک مو

برای داشتن موهایی سالم و خوش حالت باید به روش های مختلفی آن ها را تقویت نمود. تغذیه موادی که به رشد موها کمک می کند تنها بخشی از مواد ضروری آن ها را تامین می کند. در نتیجه باید از ماسک های تقویت کننده نیز استفاده کرد. ماسک ها مواد غذایی مورد نیاز فولیکول های مو را تامین می کنند.

رابطه جنس موها در انتخاب نوع ماسک مو

برای اینکه ماسک موی مناسب را انتخاب کنید ابتدا باید جنس موهای خود را به درستی بشناسید. موهای خشک، چرب، صاف و فرفری در انتخاب ماسک تاثیرگذار می باشد. زیرا اگر موادی را به اشتباه به موهای خود بزنید آن ها را دچار مشکلات دیگری مانند ریزش مو می کنید.

ماسک مو مانند ماسک صورت به آبرسانی و نرم شدن موها کمک می کند. علاوه بر ماسک موهای آماده و کارخانه ای برخی دیگر از این ماسک ها را می توان در خانه نیز تهیه نمود.

ماسک مو برای موهای وز

برای اینکه از وز بودن موها خلاص شوید موز ماده مناسبی در ترکیبات ماسک می باشد. سیلیس موجود در موز در نرم و براق شدن موها نیز تاثیرگذار است. همچنین موز خاصیت ضد میکروبی دارد و خشکی و شوره سر را کم می کند.

درست کردن ماسک مو در خانه آسان و سرگرم کننده است. ترکیبات ماسک مناسب برای جلوگیری از وز شدن و موهای آسیب دیده شامل یک قاشق عسل طبیعی و یک قاشق روغن نارگیل می شود. عسل و روغن نارگیل را همزمان گرم کنید تا به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند. مقدار عسل و روغن را به میزان کوتاهی یا بلندی موهای خود انتخاب کنید. به مدت 40 دقیقه بگذارید روی موها بماند سپس یا شامپوی معمولی آن را بشویید.

ماسک مناسب برای تقویت موهای نازک

ترکیبات ماسک مناسب برای تقویت موهای نازک شامل دو عدد سفیده تخم مرغ و دو قاشق روغن نارگیل می شود. سفیده تخم مرغ را هم زده و روغن نارگیل را به آن اضافه کنید تا کاملا باهم مخلوط شوند. از ریشه تا ساقه موها را به این ماده آغشته کنید و 20 دقیقه بعد با شامپو و آب خنک بشویید. به دلیل وجود تخم مرغ نباید موها را با آب گرم شست.

ماسک مو مناسب برای درخشان شدن مو

ترکیبات ماسک مناسب برای درخشان، لطیف و تقویت رشد موها شامل یک یا دو عدد موز خرد شده و یک عدد تخم مرغ می شود. قبل از مخلوط کردن آن ها، موز را به طور کامل له کنید. این ماسک 15 دقیقه روی موها بماند کافی است. به دلیل وجود تخم مرغ موها را با آب سرد شستشو دهید.

خواص مواد مختلف در تقویت مو

تخم مرغ

مواد مغذی موجود در زرده تخم مرغ مثل ویتامین A , E , بیوتین و … همچنین پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ به استحکام، تقویت و رشد موها کمک می کند.

عسل

عسل یک ماده رقیق کننده می باشد و در حفظ و نگهداری رطوبت موها بهترین عملکرد را دارد.

روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل و روغن زیتون نیز به مرطوب ماندن و جلوگیری از شکنندگی موها کمک می کند.

آلوئه ورا

اگر می خواهید پوست سر شما سالم باشد و موهایی لطیف داشته باشید آلوئه ورا را انتخاب کنید. آلوئه ورا حاوی ویتامین C, E, B-12 , اسیدفولیک و … می باشد.

نکات نحوه استفاده از ماسک مو

  • هنگام استفاده از ماسک مو باید دقت کنید که پس شستشو، تمامی مواد از لا به لای موها پاک شوند.
  • اگر از ماسک های حاوی روغن استفاده می کنید حتما موها باید خشک باشند.
  • برای پخش شدن بهتر مواد می توانید موها را با گیره یا کلیپس تقسیم بندی کنید.
  • معمولا ماسک را از ساقه به ریشه مو می زنند اما ماسکی که برای شوره سر استفاده می شود باید ابتدا به کف سر مالیده شود.

 

مزایای استفاده از ماسک مو:

  • براق و شفاف شدن موها
  • کاهش شکنندگی و آسیب موها
  • جلوگیری از وز شدن موها
  • سالم ماندن پوست سر

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *