سن ایده آل برای دریافت بوتاکس


بوتاکس

سن مناسب بوتاکس که یکی از رایج ترین درمان های زیبایی استفاده از است رنج و محدوده خاصی ندارد.

تزریق این سم بوتولینوم در سنین مختلف با توجه به آنکه افراد مختلف کاندید انجام تزریق بوتاکس می شوند متفاوت خواهد بود.

بوتاکس یک سم بوتولینوم است که ماهیچه ها را منقبض می کند. این انقباض باعث کاهش چین و چروک های صورت ، سفت شدن گردن و تغییر مکان گونه ها ، ابروها و غیره می شود.

سن ایده آل برای دریافت بوتاکس چقدر است؟

بوتاکس که از محبوب ترین کارهای زیبایی است برای افراد بالای 35 سال ایده آل است ، زیرا در این سن است که فرد شروع به چین و چروک روی صورت می کند.

بوتاکس وسیله ای برای جلوگیری از پیری صورت است. بنابراین ، اگر شخص قبل از دریافت اولین تزریق خود تا 65 سالگی منتظر بماند ، نتیجه کمی خواهد داشت. برعکس نیز صادق است ، اگر تحت درمان بسیار جوان باشید ، مزایای گفته شده بوتاکس احتمالاً در شما تأثیر مطلوبی نخواهد داشت.

هنگامی که درمان با سم بوتولینوم را آغاز می کنید ، که توسط متخصصان این حوزه تجویز می شود ، باید در دراز مدت به آن توجه کنید. بنابراین ، با گذشت زمان ، بوتاکس می تواند در نقاط بیشتری از صورت اعمال شود ، به ویژه برای کاهش چشمگیر خط اخم ، خطوط پیشانی و غیره.

برای هرگونه درمان دلخواه ، توصیه می شود با متخصصان این زمینه مشورت کنید ، که قادر خواهند بود وضعیت (و سن) بیمار را قضاوت کنند.

هرچه سالها می گذرد ، میل به ظاهر خوب بیشتر می شود در نتیجه دلیل اصلی اینکه شخص می خواهد با بوتاکس صورت خود را درمان کند، بهبود ظاهر خود است.

درمان با بوتاکس مطمئناً ظاهر فرد را بهبود می بخشد و در نهایت موجب افزایش اعتماد به نفس فرد می شود پس سن مناسب بوتاکس عملا وجود ندارد.

وقتی لبخند می زنید یا اخم می کنید ، ممکن است خطوط در طول بیان ظاهر شوند. به طور کلی هنگامی که صورت آرام است برطرف می شود. با این حال ، هنگامی که خطوط شروع به چسبیدن می کنند استراحت کنید ، آن وقت است که می توانید درمانهای اولیه بوتاکس را در نظر بگیرید.

با آنکه سن مناسب بوتاکس وجود ندارد ، بهتر است تزریق بوتاکس را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از ایجاد خطوط و چین و چروک به محض دیدن خطوط در پوست خود استفاده کنید.

در مورد تصمیم گیری برای سن مناسب بوتاکس لازم است که فرآیند ایجاد و آغاز چین و چروک را بدانید. وقتی شما در سن 20 سالگی هستید ، قطعا پوست صاف ، سفت و عمدتا بدون چین و چروکی دارید.

خطوط پویا در اواخر 20 سالگی خود را نشان می دهند، که این خطوط و چین و چروک هایی است که هنگام اخم یا لبخند ایجاد می شود.

بعد از اینکه لبخند یا اخم را متوقف کردیم ، چین و چروک از بین می رود. با افزایش سن در 30 تا 40 سالگی ، این خطوط پویا به خطوط ایستا تبدیل می شوند که منجر به ایجاد چین و چروک و شیارهای عمیق تر روی پوست می شود که ناپدید نمی شوند و هنگام استراحت ماهیچه ها وجود دارند. این ممکن است در سراسر پیشانی باشد . در دهه های 40 تا 50 ، پیری بیشتر در جایی اتفاق می افتد که پوست کمی افتادگی دارد.

نتیجه گیری :

سن زمانی ، برای شروع بوتاکس اغلب بی ربط است و اگر فردی از نظر ژنتیکی مستعد چین و چروک روی صورت باشد می تواند اقدام به تزریق بوتاکس کنند.

زنان و مردان در هر سنی می توانند تحت درمان بوتاکس قرار می گیرند. مناطق و ماهیچه های تحت درمان با توجه به وضعیت پوست و سن متفاوت است.

با افزایش سن ، خاصیت ارتجاعی و حجم پوست از دست می رود و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مانند سیگار کشیدن و الکل روند پیری را تسریع می کند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید در طول سالها تأثیر زیادی بر وضعیت پوست و پیری دارد.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *