روش های لاغری و تناسب اندام


لاغری اندام ها

امروزه داشتن تغذیه درست و اندامی متناسب، به دغدغه بزرگی برای همگان تبدیل شده است.

ورود نسل جدیدی از غذاها و دسرهای با تمام ظاهر جذابی که دارند اما بسیار پرکالری و مضر میباشند.

علاوه بر عوارض آنها بر سلامتی ، باعث بهم خوردن تناسب اندام ها نیز میشوند. اما با كنترل وزن بدن و پيروی از يك برنامه غذايي درست و مناسب براحتي مي توان اندامي متناسب داشت و از بروز اضافه وزن و چاقي پيشگيري كرد.
همچنین در مورد کسانی که مبتلا به چاقی شده اند میتوان استفاده از رژیم غذایی متناسب با شرایط آنها زیر نظر پزشک متخصص را پیشنهاد کرد.

اما گاهی انواعی از چاقی ها تنها با داشتن رژیم غذایی قابل برطرف شدن نیست و باید از روشهای نوین لاغری نیز کمک گرفت.

انواع روش های لاغری

مشاوره تغذیه:

زمانی که صحبت از مشاوره تغذیه میشود یعنی کمک گرفتن از متخصص تغذیه برای آگاهی از میزان مواد غذاییِ مورد نیاز روزانه هر فرد.

همچنین از مقدار و نوع مواد مغذی کافی، برای حفظ سلامت بدن مطلع شویم. این مقدار مورد نیاز باید با انواع مواد غذایی مختلف تکمیل شود.

داشتن تغذیه مناسب و تناسب اندام به بالا رفتن اعتماد به نفس افراد کمک زیادی میکند.

بادی جت :

در بادی جت با استفاده از آب ، چربی را از بدن خارج میکنند . این روش یک عمل سرپایی کوچک می باشد که بدون نیاز به بیهوشی و از طریق بی حسی موضعی در کلینیک زیبایی انجام می شود.

لیپوماتیک (پیکر تراشی) :

در این روش، حجم زیادی از چربی‌ها در یک جلسه تخلیه می‌شوند و نیاز به بیهوشی ندارد. پیکر تراشی که نام دیگر لیپوماتیک است .

همانطور که از اسمش پیداست روش هایی برای ایجاد اندامی بدون انباشتگی زیاد چربی است تا ناحیه نامتناسب در بدن را اصلاح کرده و اندامی زیبا به همراه آورد.

لیپوماتیک روشی برای کاهش سایز است و برای کاهش وزن و درمان چاقی مناسب نمیباشد. استفاده ازاین شیوه که مدرنترین آنهاست به افراد کمک میکند سریع تر به وضعیت اندامی دلخواه خود برسند.

دیگر روش های لاغری

لیپوساکشن :

بهترین روش برای سوزاندن چربی هاست که دارای لوله ای به نام “کانولا” است که طی چند مرحله چربی های اضافی را تجزیه می کند. سپس از بدن بیمار به راحتی خارج می کند.

طراحی خاص لوله کانولا باعث شده است تا چربی هایی که دسترسی به آنها سخت است و درعمیق ترین لایه های پوست قرار دارند را براحتی تجزیه و خرد کند.

لیپولیز :

در روش لیزر لیپولیز که روش کم تهاجمی و نسبتا جدیدی در درمان سلولیت و از بین بردن چربی موضعی است، به کمک پروب ، لیزر وارد بافت چربی ها می‌شوند و آن ها را ذوب و مایع می‌کنند.

انجام این روش توسط پزشک متخصص میتواند کمترین عوارض را بهمراه داشته باشد.

چه نکاتی را در انجام روش های لاغری باید در نظر داشت؟

دست یابی به روشی که کمترین آسیب بافتی و خطرات احتمالی را داشته باشد ، بی بازگشت باشد و بیمار سریع تر بهبود یابد ،جزء اهداف پزشکان و پژوهشگران این شاخه از پزشکی است.

انتخاب خانم‌ها و آقایان بین 25 تا ۵۰ سال، نکته مهم انتخاب صحیح بیمار است.

پس از انجام عمل های جراحی لاغری ، از انجام فعالیت های جسمانی یا ورزش شدید برای 1 تا 2 هفته باید اجتناب کرد.

 

انجام روش های لاغری در کلینیک

زمانی که بهره گری از روش های لاغری در کلینیک تخصصی زیبایی صورت گیرد می توان در صورت مشاهده علائم دال بر خونریزی یا درد غیرعادی مراتب را به کلینیک اطلاع دهید.

آنها در کمترین زمان به شما رسیدگی کرده و مسئله شما را برطرف میکنند.

بسیاری از خانم ها بر این باور هستند که با انجام روش های لاغری نمی توانند باردار شوند و یا شکم آن ها بعد از تخلیه چربی ، قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و در زمان بارداری فرد را دچار مشکل می نماید. اما انجام این روش ها بصورت اصولی باعث بوجود اوردن این مسائل نمی شود.

اکثر روش های لاغری نیازی به بیهوشی ندارند ولی قبل از انجام آن ها حتما از سلامت خود به طور کامل مطمئن شوید و اگر مسئله و یا بیماری خاصی دارید حتما با پزشک متخصص مطرح کنید.

روش های لاغری برای کدام نواحی بدن استفاده میشوند؟

ناحیه ران

منطقه ران به خصوص در بانوان محل مناسبی برای تجمع چربی ها است .

برخی افراد استعداد و زمینه ژنتیکی بیشتری برای تجمع چربی در منطقه ران دارند ، در این افراد ممکن است حتی وزن طبیعی باشد اما تجمع چربی و بد شکلی در قسمت ران ها وجود داشته باشد . دراین ناحیه میتوان از روش های نوین لاغری بهره گرفت.

ناحیه شکم و پهلو

بیشترین مراجعین به کلینیک کاشت مو و لاغری موضعی کسانی هستند که از بزرگی شکم رنج می برند. و گاها تنها با کمک گرفتن از مشاوره تغذیه به تناسب اندام نرسیده و نتیجه مطلوب بدست نیاورده اند.. برای این دسته از افراد انجام روش های لاغری موضعی بهترین گزینه میباشد.

بازو و سینه

بسیاری از افراد از سایز بازوها و سینه خود راضی نیستند و به دنبال روشی برای لاغری بازو هستند و این تناسب رو میتوانند با روش های نوین لاغری بدست آورند .

روشهای پیکر تراشی و لیزرهای سفت کننده پوست از جمله راه های موثر و سریع میباشد.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *