رفع تیرگی زیربغل و کشاله ران با مواد طبیعی


انواع روشهای رفع تیرگی زیربغل و کشاله ران

رفع تیرگی زیربغل با جوش شیرین

هیچ مدرکی علمی وجود ندارد که ادعا کند جوش شیرین می‌تواند تیرگی زیربغل شما را رفع کند. با این حال، جوش شیرین به عنوان یک ماده‌ی قلیایی باعث اختلال در PH پوست شما نمی‌شود. درعوض، پوست شما را نرم‌تر می‌کند.

جوش شیرین اغلب به عنوان از بین برنده‌ی سلول‌های مرده‌ی پوست استفاده می‌شود که به دلیل وجود همین خاصیت درخشنگی، می‌‌توان از جوش شیرین برای سفید کردن تیرگی زیربغل استفاده کنید.

دو قاشق جوش شیرین و دو قاشق آب را در کاسه با هم مخلوط کنید، مقدار آب باید وابسته به قوام مورد نظر باشد (نباید خیلی رقیق باشد). مخلوط را زیربغل خود بمالید و برای یک دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید ۲۵ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بماند. سپس آن را با آب ولرم بشویید.

درمان سیاهی زیربغل و کشاله ران با سیب زمینی

یکی از بهترین روش های از بین بردن سیاهی زیربغل و کشاله ران، استفاده از خاصیت سفیدکنندگی سیب زمینی می باشد.

برای استفاده از این روش کافی است یک عدد سیب زمینی پوست گرفته شده را به صورت حلقه حلقه برش دهید سپس آن را روی نواحی مورد نظر بمالید، حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صبر کنید تا آب سیب زمینی خشک شود و در نهایت پوستتان را با آب گرم بشویید. تا زمان به دست آمدن نتیجه دلخواه این کار را روزی دو مرتبه انجام دهید.

از بین بردن سیاهی زیربغل و کشاله ران با خیار

آب خیار نیز به دلیل داشتن خاصیت روشن کنندگی، تاثیر زیادی در رفع سیاهی زیربغل و کشاله ران دارد، همچینین این ماده طبیعی آب فراوانی دارد که می تواند با آبرسانی به درخشان کردن پوست کمک کند. در این روش باید حلقه های خیار را روی نواحی مورد نظر بمالید و پس از گذشت مدت زمان حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید.

یکی دیگر از روش های استفاده از خیار بدین صورت است که شما باید ۲ قاشق غذاخوری از آب آن را با نصف قاشق چای خوری آبلیمو و پودر زردچوبه ترکیب کنید تا به شکل خمیر دربیاید سپس آن را به مدت ۱۰ دقیقه روی نواحی مورد نظر قرار دهید، در نهایت پوستتان را با آب سرد بشویید. این کار را هر روز تا زمان حصول نتیجه دلخواه تکرار کنید.

درمان سیاهی زیربغل و کشاله ران با لیموترش

لیموترش دارای خاصیت ضدباکتریایی و ضد عفونی کنندگی است بنابراین می تواند با از بین بردن سلول های مرده به روشن کردن پوست کمک کند.

برای استفاده از لیموترش باید آن را روی پوستتان بمالید و حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا سلول های مرده از بین بروند و در نهایت مراحل آبکشی را انجام دهید.

لیموترش به تنهایی خاصیت فراوانی دارد اما برای نتیجه گیری بهتر و سریع تر می توانید از زردچوبه ، ماست و عسل هم استفاده کنید. شما می توانید ۳ الی ۴ بار در هفته این کار را انجام دهید.

این نکته را در نظر داشته باشید که لیموترش باعث خشک شدن پوست می شود بنابراین آن را بیش از ۱۰ دقیقه روی پوست قرار ندهید و پس از اتمام کار نیز از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

رفع تیرگی زیربغل و کشاله ران با پوست پرتقال

پوست پرتقال یکی دیگر از مواد طبیعی است که در سفید کردن نواحی همچون زیربغل و کشاله ران کاربرد دارد. برای تهیه این ماسک به پودر پوست پرتقال نیاز دارید، برای به دست آوردن آن باید پوست پرتقال را زیر نور خورشید قرار دهید تا کاملا خشک شود سپس آن را در آسیاب کن پودر کنید.

۲ قاشق چای خوری از پودر به دست آمده را با مقداری آب و شیر ترکیب کنید تا به شکل خمیر دربیاید سپس آن را روی نواحی مورد نظر بمالید، پس از گذشت مدت زمان حدود ۱۰ الی ۲۰ دقیقه پوستتان را شست و شو دهید. توصیه می شود ۲ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

کاهش سیاهی زیر بغل با روغن نارگیل و ویتامین E

روغن نارگیل و ویتامین E نیز می‌توانند در کاهش سیاهی زیر بغل تاثیر بسیاری داشته باشند. کافی است روزانه کمی ‌از این روغن را بر پوست زیر بغل خود بمالید. روغن نارگیل و ویتامین E علاوه بر سفید کردن پوست زیر بغل، باعث لطافت و نرمی‌ پوست این قسمت نیز می‌شوند.

برگرفته از zibaei.center

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *