دستگاه آر اف فرکشنال زئوس

دستگاه آر اف فرکشنال زئوس

دستگاه آر اف فرکشنال زئوس

پوست یکی از مهمترین عناصر زیبایی در انسان است که به مرور زمان دچار آسیب هایی می شود.

زمانی که چین و چروک و افتادگی پوست در صورت انسان ظاهر شود، فرد شادابی و نشاط را در خود کمرنگ تر می بیند و سعی می کند با استفاده از راههای مختلف شادابی و نشاط را به پوست خود برگرداند.

یکی از این راه ها جراحی می باشد که هم بسیار پرهزینه است و هم عوارض بسیار زیادی برای شخص دارد. یک روش بسیار موثر برای جوانسازی پوست استفاده از دستگاه آر اف فرکشنال میکرونیدلینگ می باشد.

این دستگاه از امواج مضر نوری استفاده نمی کند و از طریق امواج RF Fractional به جوانسازی و رفع چین و چروک پوست می پردازد.

در ادامه مقاله مشخصات، ویژگی ها و قیمت دستگاه آر اف فرکشنال را به طور کامل بیان می کنیم تا در خرید دستگاه آر اف فرکشنال شما را یاری کنیم.

 

مشخصات دستگاه ار اف فرکشنال زئوس

دستگاه آر اف فرکشنال یکی از بهترین و ایمن ترین روش ها برای جوانسازی و رفع چین و چروک پوست می باشد که نسبت به سایر دستگاه های جوانسازی چند برابر تاثیرگذاری بیشتری دارد. این دستگاه با سیستم رادیوفرکانس فرکشنال کار می کند.

دستگاه اراف فرکشنال با تحریک کلاژن سازی و ترمیم آنها بازسازی پوست را به جریان می اندازد و باعث سفت شدن پوست می شود.

این دستگاه با استفاده از مکانیزم RF فرکشنال، سوزن هایی با ضخامت میکرونی وارد ناحیه درم می کند، سپس انرژی امواج RF به سطح سوزن اعمال می شود. قطر سوزن ها بسیار ظریف و در حدود ۱۲۰ میکرون است و عمق نفوذ آن از ۱ تا ۳ میلیمتر قابل تنظیم می باشد. اما تنها از ۰.۳ میلیمتر انتهایی سوزن ها تابش رادیو فرکانسی صورت می گیرد که قطری حدود ۲۰ میکرون دارد و در ناحیه درم قرار می گیرد و بقیه طول سوزن عایق می باشد.

در انجام آر اف توسط سیستم فرکانس رادیویی، اپیدرم پوست آسیبی نمی بیند و حرارت دستگاه فقط در بخش عمقی پوست تاثیر می گذارد به همین علت اثرات التهاب و قرمزی کمتری را پس از انجام عمل شاهد هستیم.

ار اف فرکشنال میکرونیدلینگ از اپیدرم عبور کرده و امواج رادیویی را به جهت افزایش بازسازی پوست مستقیما به درم منتقل می کند که منجر به کاهش چین و چروک ها، اسکارهای آکنه، اصلاح منافذ باز شده و در نهایت لیفت پوست می شود.

سیستم رادیوفرکانسی فرکشنال یک اثر گرم کننده یکنواخت را به بافت عمیق پوست می دهد که به تحریک رشد فیبرهای جدید کلاژن کمک می کند و در نهایت منجر به بهبود قابل توجه بافت پوست می شود.

در آر اف فرکشنال به دلیل عدم تخریب حرارتی ناحیه اپیدرم، بازگشت پوست به حالت اولیه بعد از درمان با این دستگاه بسیار سریع صورت می گیرد و عوارض جانبی خاصی مشاهده نمی شود.

دستگاه جوانسازی اراف فرکشنال وسیله ای ایده آل برای بازسازی پوست می باشد.

چگونگی جوانسازی پوست با فرکانس رادیویی و نحوه کار آراف فرکشنال نیدلینگ

تکنولوژی رادیوفرکانسی یک طراحی نوآورانه است که از طریق نفوذ و ورود سریع میکرونیدل ها در ناحیه هدف، بدون ایجاد آسیب شدید در ناحیه اپیدرم عمل جوانسازی و رفع چین و چروک پوست را انجام می دهد.

همزمان با ورود نیدل های بسیار ریز به عمق پوست، دستگاه پالس رادیوفرکانسی را به ناحیه درمان ساطع می کند.

ناحیه هدف توسط موج رادیوفرکانس فرکشنال گرم می شود و به شکلی انتخابی فیبرهای کلاژنی بین لایه درم سطحی و باند عضلانی کاهش می یابد. سپس ساختار و کیفیت کلاژن های جدید را بهبود می بخشد.

شکل گیری مجدد کلاژن های عمقی لایه درم منجر به بهبود قابل توجهی در کیفیت و شکل گیری فرم پوست می شود.

امواج رادیوفرکانسی اراف برای درمان های زیبایی مانند سفت کردن پوست، حذف یا کاهش چربی پوست و همچنین سرعت بخشیدن به بهبود زخم ها نیز استفاده می شود. این امواج نه تنها محرک بازسازی پوست هستند، بلکه با جلوگیری از فعالیت غدد چربی موجب بهبود آکنه نیز می شوند.

فعال سازی فیبروبلاست و تولید کلاژن، الاستین و اسید هالورونیک از طریق تحریک زیست کنشی موجب بازسازی و احیاء بافت پوست می شود. شدت جوانسازی بافت پوست با میزان انرژی دریافت شده و درجه حرارت ایجاد شده در آن مرتبط است.

در طی درمان با ار اف فرکشنال و در طی هر شات، گرمای عمیقی بر روی پوست اعمال می شود. پس از درمان پوست مقداری قرمز می شود که با گذشت تنها چند ساعت این قرمزی برطرف می شود و پوستی صاف و کشیده حاصل شود.

 

ویژگی های دستگاه ار اف فرکشنال زئوس

دستگاه اراف فرکشنال با استفاده از فناوری RF از ایجاد چین و چروک جلوگیری کرده و موجب جوانسازی پوست می شود. این دستگاه ضد آلرژی است و برای بهبود کیفیت پوست موثر است.

بارزترین ویژگی که آر اف فرکشنال نسبت به سایر دستگاه‌های جوانسازی پوست دارد این است که دوران نقاهت و عوارض جانبی ندارد، بدون درد است و نیاز به استفاده از بی حسی ندارد.

این تکنیک بر روی تمامی انواع پوست و با هر گونه آسیب سطحی قابل انجام است و دایره فعالیت آن نسبت به روش های مشابه بسیار بیشتر است.

سرعت کار با دستگاه ار اف فرکشنال بسیار بالاست و همین ویژگی موجب می شود زمان فرایند میکرونیدلینگ کوتاه تر شود، علاوه بر آن دقت کار با این دستگاه نیز بالاست. نتایج درمان با این سیستم فورا قابل مشاهده است و در طی چند هفته و چند ماه بعد از درمان نیز نتایج نمایان تر خواهد شد و برای چندین سال باقی خواهد ماند.

از لحاظ بهداشت و ایمنی کار، این دستگاه دارای سری منحصر بفرد برای هر شخص است. در جلسه اول یک سری مخصوص به بیمار داده می شود که تا پایان جلسات باید بیمار سری هندپیس را هر بار به همراه خود بیاورد.

ویژگی های دستگاه ار اف فرکشنال زئوس

بیمار بلافاصله پس از عمل با تکنیک RF فرکشنال می تواند به زندگی عادی و فعالیت های روزمره خود ادامه دهد. قدرت بالای دستگاه آر اف فرکشنال موجب شده تا این دستگاه خیلی زود در میان کلینیک‌های زیبایی کشور جا باز کند و جزء محبوب ترین راه ها و متد‌های جوانسازی در بین دستگاه های مختلف زیبایی شود.

 

سایر مزایا و ویژگی های دستگاه آر اف میکرونیدلینگ زئوس:

  • درمان برای تمام انواع تیپ پوستی و رنگ های مختلف پوست
  • قابل استفاده در هر زمان از سال و مناسب برای چهار فصل
  • ارائه درمان های متعدد در یک سیستم
  • امکان تنظیم عمق درمان
  • به حداقل رساندن درد برای درمان
  • بدون نیاز به نقاهت و از کار افتادگی
  • ارائه عملکردی فوق العاده
  • سهولت در استفاده از دستگاه
  • ایجاد آرامش و نشاط در پوست بیمار بعد از عمل
  • جا به جایی و حمل آسان دستگاه

کاربردهای درمانی آراف فرکشنال زئوس

زئوس یک دستگاه RF فرکشنال میکرونیدلینگ است که به حذف چین و چروک و خطوط ریز پوست، بستن منافذ، از بین بردن جوش های آکنه، سفت شدن پوست و ایجاد علائم لیفت و کششی کمک می کند. این تکنیک می تواند چین و چروک، زخم و شلی پوست را تا حد زیادی بهبود بخشد.

دستگاه آر اف فرکشنال با جدا کردن لایه های سطحی پوست و تحریک سلول های ملانسیت به تولید کلاژن کمک بسیاری می کند و در نهایت منجر به کم شدن مشکلات رنگدانه ای در لایه‌ های زیرین پوست می شود.

بیماری روزاسه یک نوع ضایعه خاص پوستی است که منجر به قرمز شدن و ورم پوست می شود و کلاژن های تولید شده در لایه های زیرین و رویین پوست را تخریب می کند. انجام چند جلسه اراف فرکشنال میکرونیدلینگ می تواند باعث افزایش کلاژن سازی در لایه های پوست شود و احتمال وقوع بیماری روزاسه را به میزان بسیار زیادی برطرف نماید.

تکنولوژی آر اف برای لک های صورت نیز می تواند بسیار مفید باشد و با گذراندن دوره درمانی فرکشنال میکرونیدلینگ لک های صورت بیماران به طور کامل از بین می روند.

نتایج کار را می توان چند دقیقه بعد از انجام عمل مشاهده کرد. آر اف فرکشنال برای اکثر نیازهای پوست صورت کافی است و مهم ترین کاربرد آن از بین بردن جای جوش است.

بیش از ۹۵% از مراجعین خودشان درمان با دستگاه آر اف فرکشنال را پیگیری می کنند. با خرید دستگاه آر اف فرکشنال زئوس کلینیک زیبایی خود را بروزتر کنید.

سایر کاربردهای درمانی دستگاه RF فرکشنال زئوس

  • رفع چین و چروک ها و خطوط ریز پوستی
  • از بین بردن چین و چروک های صورت، پیشانی و گردن
  • درمان چروک های اطراف چشم
  • درمان اسکارهای صورت از جمله اسکار آکنه به ویژه در ترکیب با لیزر فرکشنال
  • درمان اسکار جوش، بریدگی، جراحی و سوختگی
  • از بین بردن جای زخم و بخیه
  • درمان آکنه فعال و روزاسه
  • درمان لک های پوستی (هایپرپیگمنتیشن)
  • روشن تر شدن پوست به علت تحریک کلاژن سازی
  • بهبود بافت و سفت تر شدن پوست
  • افزایش قوام پوست
  • جوانسازی و کلاژن سازی و درخشندگی پوست
  • درمان تعریق بیش از حد و بوی نامطلوب عرق
  • درمان چربی بیش از حد پوست
  • کمترشدن و درمان استریاها یا خطوط ناشی از تغییرات وزنی و کشیدگی پوست
  • از بین بردن ترک های پوستی (استرچ مارک)
  • رفع خطوط و ترک ‌های بارداری
  • کوچک کردن و به حداقل رساندن منافذ باز پوستی
  • درمان خطوط اطراف لب در افراد سیگاری
  • سفت کردن غبغب و ناحیه فک (یکی از کاربردهای مهم میکرونیدل آر اف فرکشنال زئوس)

 

تفاوت تکنولوژی آر اف فرکشنال با لیزر

انرژی تکنولوژی آر اف با لیزر بسیار تفاوت دارد. در روش لیزر انرژی نور لیزر فقط جذب لایه های بالایی پوست می شود و گرمای لیزر سخت تر به لایه های عمیق پوست می رسد. در مقابل انرژی آر اف توانایی این را دارد که به عمیق ترین لایه های پوست حتی قسمت های زیر عضله نیز نفوذ کند و قادر است بر لایه های زیر جلدی پوست نیز تاثیر بگذارد که در نهایت باعث سفت شدن و بهبود ساختار بافت های زیرین پوست می شود.

برای جوانسازی دستگاه آر اف فرکشنال بهتر است یا دستگاه هایفو؟

درست است که هر دو دستگاه آر اف فرکشنال نیدلینگ و هایفو برای جوانسازی و لیفتینگ پوست مناسب هستند، اما این دو دستگاه از نظر کارایی و نوع کار کردن کاملا از هم مجزا می باشند و متدهای درمانی آنها مشابه نیست، اما شاید بتوان تا حدودی آن ها را با یکدیگر مقایسه کرد.

تکنولوژی هر دو دستگاه کاملا علمی و مطابق با دانش روز دنیا هستند. هم دستگاه آر اف فرکشنال و هم دستگاه هایفو تاثیر عالی و قابل توجهی در جوانسازی و لیفتینگ پوست دارد، اما با توجه به تخصص و تجربه ای که در مورد دستگاه ها کسب نموده ایم آر اف فرکشنال تاثیر قوی تر و بهتری روی پوست بیمار می گذارد.

دستگاه rf فرکشنال کاملا تهاجمی است و با وارد کردن سوزن ‌های نیدل به لایه درم باعث ایجاد زخم ‌هایی کوچک بر روی پوست صورت می شود، اما دستگاه هایفو غیر تهاجمی است و روی پوست هیچ گونه اثر و نشانی از خود باقی نمی گذارد.

دستگاه آر اف فرکشنال درد به مراتب کمتری نسبت به دستگاه هایفو دارد.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *