درمان کک و مک صورت در تبریز


کک و مک صورت

کک و مک یا همان لکه‌های قهوه‌ای رنگی که معمولاً در افراد با پوست روشن تر دیده می‌‌شود، بدون اینکه هیچ عارضه یا بیماری خاصی باشد، گاهی ممکن است از لحاظ زیبایی، فرد را آزرده کند و برای رفع این لکه‌ها به دنبال راهکار باشد.

جهت انجام لیفت بینی در کلینیک تبریزپوست با شماره 09305500380 تماس بگیرید یا از طریق فرم زیر نوبت دریافت نمایید.

[bookly-form hide=”date,week_days,time_range”]

علت ایجاد کک و مک

کک و مک معمولاً زمینه ژنتیکی دارد. اگر دقت کرده باشید، در افرادی که این لکه‌ها را روی پوست خود دارند، معمولاً فرد یا افرادی را در خانواده دارند که به این عارضه مبتلا است.

درمان کک و مک

البته از تاثیر آفتاب بر ازدیاد کک و مک نمی‌توان غافل شد.

به طور معمول کک و مک در افراد با پوست تیره کمتر دیده می‌شود و کسانی که به این لکه‌ها مبتلا هستند، پوستی روشن و موهایی بور یا قرمز دارند.

 جهت مشاوره رایگان و درمان کک و مک در مرکز زیبایی تبریز پوست دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید.

درمان دارویی کک و مک

در افراد مبتلا به این لکه‌های پوستی (کک و مک) در صورت انتخاب درمان دارویی، معمولاً هیدروکینون برای بی‌رنگ کردن لکه‌ها تجویز می‌شود، که البته مزایا و معایب خاص خود را دارد و ماندگاری در درمان هم در صورت انتخاب این روش، جای بحث دارد.

درمان لایه برداری یا پلینگ کک و مک

به روش لایه برداری یا پلینگ پوست نیز، می‌توان تا حدی لکه‌های ناشی از کک و مک را کمرنگ نمود.

در این روش طبق تشخیص پزشک، عمق مناسب لایه برداری پوست مشخص می‌شود، و طی چند جلسه درمان کامل می‌گردد.

 

درمان کک و مک با لیزر

روشهای متعددی برای درمان کک و مک به عنوان یکی از مشکلات پوستی ابداع شده که شامل درمان‌های دارویی، لایه برداری و لیزر می‌باشد که البته از بهترین و موثرترین آنها می‌توان به لیزر اشاره کرد.

درمان کک و مک

با توجه به گوناگونی لیزرها، انتخاب مناسب ترین لیزر، برای درمان کک و مک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. طبق تحقیقات انجام شده لیزر کیوسوییچ برای درمان کک و مک بهترین انتخاب است.

عملکرد لیزر کیوسوئیچ برای درمان کک و مک به این صورت است که با استفاده از پالس‌های نوری شدید و متمرکز، این لکه‌های پوستی را هدف قرار می‌دهد.

در نتیجه مطالعات و تجربیات صورت گرفته مشخص گردید، درمان کک و مک با لیزر کیوسوئیچ، باعث کمرنگ شدن بیش از 50% لکه‌ها در 62% افراد تحت درمان بوده است.

مورد قابل توجه، ماندگاری درمان کک و مک با لیزر کیوسوئیچ است که نسبت به روشهای دیگر بسیار موفقیت آمیزتر می‌باشد.

 

پیشگیری از کک و مک

برای پیشگیری از این لکه‌ها، بهترین راه محافظت در برابر آفتاب است.

استفاده منظم از کرم‌های ضد آفتاب مناسب، استفاده از کلاه لبه دار و پوشش صحیح در برابر نور خورشید، می‌تواند تا حد زیادی از بروز کک و مک پیشگیری کند.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *