درمان های طبیعی پف دور چشم


پف دور چشم

در اثر احتباس آب و یا تجمع مایعات به دلیل نیروی ثقل در موقع خواب پف ایجاد می شود.

بسیاری از مردم از پف زیر چشم، کیسه های زیرچشم و گودی و کبودی زیر چشم شکایت دارند، زیرا آرایش و زیبایی چهره را ناقص میکند و باعث می شود انسان از آنچه واقعاً است مسن تر به نظر برسد.

بافتهای زیرچشم در دوران جوانی سفت، محکم و مسطح است و با بالا رفتن سن و به واسطه بعضی عوامل دیگر ماهیچه های این قسمت از صورت شل و آویخته و چربی در آن جمع می شود.

استرس یا فشار عصبی باعث بروز گودی، کیسه زیر چشم، پیری پوست، چین و چروک اطراف چشم و پیری زودرس پوست می شود.

جهت مشاوره رایگان و درمان پف دورچشم در کلینیک دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید.

راههای پیشگیری از پف دورچشم

1) بهتر است موقع خواب زیر سر بلند باشد.

2) استفاده از کمپرس سرد از پف چشم پیشگیری می کند. می توان دو قاشق غذاخوری را شب در یخچال قرار داد و صبحها روی پلکها مالید.با این کار پف زیر چشم کاهش می یابد.

3) ورزش و زودتر بیدار شدن از رختخواب برای این افراد مفید است. از داروهای دیورتیک استفاده نکنید.

4)دو عدد چای کیسه ای گیاهی یا چای سبز را مدتی در آب گرم بگذارید سپس آنها را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی چشم ها قرار دهید. این کار را هفته ای 2 تا 3 بار تکرار کنید.

5)یک عدد خیار را ورقه ورقه کنید و روی چشم ها بگذارید.

6)دو ورقه کوچک از یک سیب زمینی خام را جدا کنید و هر یک را روی چشم و زیر آن بگذارید سپس بعد از 20 دقیقه آنها را بردارید.

7)مالیدن کرم سرد شده روی مژه ها و ابروها باعث می شود هنگام حمام کردن، کف داخل چشم هایتان نرود زیرا کف صابون گاهی باعث پف زیر چشم می شود.

8)برای درمان چشم های خسته، دو تکه پنبه را در آب یخ فرو کنید سپس آن را فشار دهید تا آب اضافی خارج شود. هر تکه پنبه را روی یک چشم قرار دهید، دراز بکشید و پاها را بالا بگیرید.

9)دو تکه پنبه را در شیر سرد فرو کنید و آنها را روی چشم هایتان قرار دهید. پس از چند دقیقه پنبه های آغشته به شیر، خستگی و پف را از چشم هایتان دور می کند.

توجه: برای اینکه ظاهری خوب داشته باشید، خوب استراحت کنید، آب کافی بنوشید، سیگار نکشید و از مواد حساسیت زا که باعث گرفتگی بینیتان می شود مانند موی حیوانات، گرده گل، گردوغبار و بعضی مواد غذایی مثل شکلات بپرهیزید. مصرف نک را کاهش دهید و از خوردن غذاهایی که نمک زیاد دارند پرهیز کنید.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *