جوانسازی پوست با روش میکرونیدلینگ

جوان سازی با میکرونیدیلینگ

جوانسازی پوست

میکرونیدلینگ یک ابتکار جدید در زمینه درمان‌های پوست است که خطوط ظریف پوست، اسکارها و ترک‌های پوستی را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

میکرونیدلینگ، که به آن درمان تحریک کلاژن‌سازی نیز گفته می‌شود، یک روش غیرتهاجمی برای پاکسازی پوست است که با ایجاد یک آسیب کنترل شده در زیر سطح پوست، بدن را برای تولید طبیعی کلاژن و الاستین تحریک می‌کند. نتیجه این عمل شاداب‌تر شدن پوست و محو شدن اسکارها و چروک‌ها است.

جهت مشاوره رایگان و انجام جوانسازی پوست با روش میکرونیدلینگ در مرکز زیبایی تبریز پوست دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید.

چه عارضه‌هایی را می‌توان با میکرونیدلینگ درمان کرد یا بهبود بخشید؟

  • اسکارهای خفیف تا متوسط آکنه؛ هرگونه اسکار جدید یا قدیمی
  • چروک‌ها و خطوط ریز دورچشم و دور لب
  • افتادگی و شلی پوست
  • بهبود بافت پوست و جمع کردن منافذ باز
  • ترک‌های پوستی ( استرچ مارک )
  • جوانسازی و رفع چین و چروک پوست
  • درمان لک و تیرگی پوست

میکرونیدلینگ چیست؟

در واقع میکرونیدلینگ پوست یک تکنیک بی‌خطر، بدون نیاز به مواد شیمیایی و کم تهاجمی برای تحریک بدن به تولید کلاژن است.

دستگاه میکرونیدیلینگ چیست؟

کلاژن و الاستین بافت، ساختار و ظاهر پوست را می‌سازند. با بالا رفتن سن، این ترکیبات به خاطر آسیب‌های ناشی از آفتاب و محیط شکسته می‌شوند که این باعث خشک، نازک و چروکیده شدن پوست می‌شود. میکرونیدلینگ یک روش مکانیکی برای تولید کلاژن و الاستین بیشتر در پوست است.

میکرونیدلینگ چگونه انجام می‌شود؟

متخصص زیبایی، ابتدا محل درمان را تمیز کرده و روی آن لایه‌ای از یک ژل بی‌حس کننده موضعی قرار می‌دهد تا بیمار در طول درمان احساس ناراحتی نکند.

وقتی ژل بی‌حس کننده اثر گذاشت، این ژل برداشته شده و به جای آن لایه‌ای از یک ژل مرطوب کننده قرار داده می‌شود.

متخصص زیبایی قلم مخصوص میکرونیدلینگ درماپن را به آرامی روی پوست فشار داده و در همین حال آن را در نواحی مورد نظر صورت حرکت می‌دهد. این فرایند باعث ایجاد هزاران کانال میکروسکوپی سطحی در سراسر ناحیه مورد درمان می‌شود. سپس، ژل برداشته می‌شود. معمولاً درمان ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

درماپن دستگاهی برای نیدلینگ عمودی پوست است که تاثیری هم مرتبه با لیزرو قابل مقایسه با پیلینگ شیمیایی دارد. این دستگاه هم به تنهایی هم به عنوان مکملی برای روشهای درمانی دیگر مثل مزوتراپی و PRP به کار رود

سر یکبار مصرف این دستگاه شامل ۹ میکرو نیدل است که بعد هر درمان باید دور انداخته شود. برای درمان با درماپن می توانید عمق نفوذ سوزن ها را بین ۰ تا ۲ میلی متر تنظیم کرده و با سرعت ۲۵ ضربه در هر ثانیه تا ۹۰ ضربه در هر ثانیه استفاده کنید، که در نهایت بین ۲۲۵ تا ۸۰۰ سوراخ بسیار ریز در ثانیه در سطح پوست ایجاد می شود

درحال حاضر این روش یکی از بهترین روشهای کلاژن سازی دنیا می باشد. در این روش سوراخ های ریزی درپوست ایجاد می شود و هنگامی که پوست اقدام به ترمیم این منافذمی نماید اجبارا بایستی مقادیر بسیارزیادی کلاژن بسازد و البته اگر نقصی مانند اسکارآکنه وجودداشته باشد این نقیصه را هم ترمیم می نماید

درماپن برای تحریک پوست برای ساخت طبیعی کلاژن استفاده می شود. درمان با این دستگاه همچنین به نفوذ و جذب مواد دارویی به پوست، سفت کردن پوست، جوانسازی و رفع چین و چروک، بهبود زخم ها و جای جوش، بهبود Stretch Marks و ظاهر کلی پوست کمک کرده و اندازه منافذ پوست را کوچک می کند. درماپن برای بیماران با هر رنگ پوست می تواند استفاده گردد.

 

میکرونیدلینگ چه مزایایی دارد؟

درمان، ظرف چند روز تا چند هفته، باعث تغییرات آشکاری در شما خواهد شد. با تداوم تولید کلاژن، نتایج درمان نیز می‌توانند تا ۶ ماه بعد همچنان بهبود یابند.

میکرونیدل در تبریز

مزایای میکرونیدلینگ عبارتند از محو شدن خطوط ظریف و اسکارهای آکنه، کاهش اندازه حفره‌های پوست و بهبود کلی بافت و رنگ پوست.

به علاوه، این روش اثربخشی و نفوذ ترکیبات فعال موجود در داروهای موضعی را به طور قابل توجهی بالا برده و محرک گردش خون و تولید کلاژن بوده و در مقایسه با سایر روش‌های پاکسازی پوست، کم هزینه‌تر است. می‌توان از آن برای تمامی نواحی سر، صورت و بدن، از جمله پوست قسمت‌های حساس مانند دور چشم‌ها، دهان و گردن استفاده کرد.

دوره بهبودی میکرونیدلینگ چگونه است؟

بعد از درمان، پوستتان به رنگ قرمز روشن خواهد بود، مثل اینکه دچار آفتاب سوختگی شده باشید. زمان مورد نیاز برای بهبودی به شدت درمان بستگی دارد. به طور متوسط، قرمزی پوست بیماران ما ۲ تا ۴ روز طول می‌کشد. برای بعضی بیماران، قرمزی تنها ظرف ۲۴ ساعت از بین می‌رود.

برای سرعت دادن به بهبودی، توصیه می‌کنیم در طول دو روزِ بعد از درمان یا بعد از آن یک درمان تحریک کلاژن نیز انجام شود.

 

سوالات متداول

بعد از درمان چه شکلی خواهم بود؟

اکثر بیماران ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت اولیه بعد از درمان دچار قرمزی و ورم خفیف مشابه یک آفتاب سوختگی ملایم می‌شوند و کمی خونریزی نقطه‌ای و/یا کبودی هم وجود خواهد داشت. ظرف یک یا دو هفته متوجه خواهید شد که پوستتان صاف‌تر و درخشان‌تر شده است اما کامل شدن اثر درمان چند ماهی طول می‌کشد.

بعد از میکرونیدلینگ به چه مدت استراحت نیاز است؟

واکنش التهابی پوست مدت بسیار کمی طول می‌کشد، طوری که ظرف چند ساعت قرمزی پوست به طور قابل توجهی کاهش یافته و به رنگ مایل به صورتی تبدیل می‌شود که آن هم ظرف ۱۲ تا ۴۸ ساعت از بین می‌رود. برای رفع عوارض میکرونیدلینگ و کاهش قرمزی پوست، توصیه می‌کنیم از اسید هیالورونیک استفاده کرده و از پوستتان با کرم‌های ضدآفتاب محافظت کنید. همچنین توصیه می‌شود بعد از درمان از مواد آرایشی معدنی استفاده کنید.

میکرونیدلینگ چه تفاوتی با درمارولرها دارد؟

دستگاه میکرونیدلینگ در هنگام استفاده برای درمان پوست در یک جهت عمودی حرکت می‌کند، که این امر دقت درمان را افزایش می‌دهد. اما درمارولرها این حرکت عمودی را به طور دقیقی انجام نمی‌دهند. این عدم دقت می‌تواند باعث ناراحتی بیشتر بیمار و عدم یکنواختی نتیجه شود.

میکرونیدلینگ چه تفاوتی با درمان‌های لیزری پوست دارد؟

میکرونیدلینگ اتوماتیک رنگدانه‌ها را به طور مکانیکی شکسته و بدون استفاده از گرما پوست را برای تولید کلاژن تحریک می‌کند. میکرونیدلینگ، برای کسانی که برای درمان‌ها لیزری آماده نیستند، گزینه مناسبی است. میکرونیدلینگ، در مقایسه با درمان‌های لیزری مشابه به زمان بهبودی کمتری نیاز دارد.

هر چند وقت یک بار باید از میکرونیدلینگ استفاده کنم؟

تعداد جلسات مورد نیاز به هدف شما بستگی دارد. برای اسکارهای آکنه خفیف تا متوسط، بهترین نتیجه را با سه تا چهار جلسه درمان به دست خواهید آورد.

اسکارهای عمیق‌تر و ترک‌های پوستی حدوداً به پنج جلسه درمان نیاز دارند. پیشنهاد می‌کنیم، برای درمان‌های چند جلسه‌ای بین هر دو جلسه ۴ تا ۶ هفته فاصله قرار دهید.

بسیاری از مراجعین ما، برای پاکسازی مرتب و جذب بهتر محصولات و سرم‌های ضدپیری، هر ۶ تا ۱۲ ماه یک بار تحت این درمان قرار می‌گیرند.

آیا میکرونیدلینگ دردناک است؟

پیش از درمان، از یک کرم بی‌حس کننده استفاده می‌شود تا درد احساس شده در طول درمان به حداقل برسد.

آیا میکرونیدلینگ روی هر رنگ پوستی قابل اجرا است؟

میکرونیدلینگ را می‌توان بدون هیچگونه خطری روی هر نوع و رنگ پوستی انجام داد. در اینجا هیچگونه خطر هایپرپیگمنتاسیون بعد از التهاب وجود ندارد.

 

هزینه درمان چقدر است؟

این مورد در جلسه مشاوره ارزیابی می‌شود. در این جلسه برای مراجعین یک برنامه درمان تهیه شده و هزینه‌ها ارزیابی می‌شود. این ارزیابی بر اساس نیازهای خاص بیمار و نتیجه مورد نظر او انجام می‌شود.

ممکن است میکرونیدلینگ با درمان‌های دیگری ترکیب شده و در قالب یک بسته ارائه شود که در این صورت هزینه کلی درمان در طول جلسه مشاوره مطرح خواهد شد.