جراحی گوش در تبریز

بازسازی گوش در تبریز

جراحی و بازسازی گوش در تبریز

جراحی بازسازی گوش زمانی انجام می گیرد که بیمار دچار برآمدگی در گوش خود باشد که از این جراحی برای تغییر موقعیت قرارگیری گوش او استفاده شود.

این جراحی برای کودکان با بیهوشی عمومی و در بزرگسالان با بیحسی موضعی انجام می گیرد.

این جراحی باید توسط جراح پلاستیک و زیبایی با تجربه انجام شود و می تواند نتایج شگفت انگیزبر ظاهر ،اعتماد به نفس ، وکیفیت کلی زندگی بیمار به همراه داشته باشد.

جراحی گوش

کاندیدای مناسب برای جراحی زیبایی گوش

-فرد مناسب برای انجام این عمل بایداز نظر فیزیکی سالم باشد،هیچ بیماری فعال در حال حاضر یا شرح حالی از یک بیماری جدی در گذشته نداشته باشد .

-کودکان سالم که حداقل ۵ سال سن داشته باشند تا رشد غضروف گوش آنها به حد مناسب و ثابتی رسیده باشد-کودکانی که عفونت مزمن درمان نشده گوش نداشته باشند و توانایی همکاری و اجرای توصیه های پس از عمل را بخوبی داشته باشند.

-کودکانی که توانائی بیان احساسات خود را داشته و در هنگام بحث در مورد جراحی اعتراضی نداشته باشد

-افراد بالغ و سالم که انتظارات واقع گرایانه و اهداف مشخصی از عمل گوش شان داشته باشند .

-اگر شما در حال حاضر سیگاری بوده یا همین اخیرا” آنرا ترک کرده اید فرد مناسبی برای انجام این عمل نیستید چرا که سیگار بطور واضح احتمال بروز عوارض پس از عمل را بالاتر می برد.

جهت مشاوره رایگان و خدمات پوست در مرکز زیبایی تبریز پوست دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید.

چگونگی انجام جراحی بازسازی گوش

در این جراحی در صورتی که نیاز باشد جراح مقداری از غضروف گوش کم کرده و آن را کوچکتر می نماید .

در جراحی بازسازی گوش از تکنیک های اسکورینگ خاصی برای دستیابی به محل صحیح برای قرارگیری گوش استفاده می شود.

این تکنیک ها کمکی برای جراح است تا بتواند بهترین موقعیت را برای گوش بیمار تعیین نماید . این جراحی تنها به 1 الی 2 ساعت زمان نیاز دارد.

روش های جراحی بازسازی گوش

در جراحی بازسازی گوش ممکن است که جراح پلاستیک و زیبایی از تکنیک های مختلفی برای بازسازی گوش بیمار و ایجاد نمای ظاهری مناسب برای او استفاده نماید .

در واقع مقدار تغییرات مورد نیاز بر روی گوش مشخص می نماید که پزشک جراح کدام روش را انتخاب نماید .

این روش ها ممکن است که به دو دسته اسکورینگ غضروف و کوچک کردن غضروف تقسیم شوند .

تکنیک اسکورینگ (برش غضروف) برای ایجاد تغییرات در گوش تحت اضافه کردن یا برش مقداری از غضروف گوش مورد استفاده قرار می گیرد.

علی رغم این مساله که ممکن است در طی جراحی شکاف‌های بزرگتر بر روی گوش بیمار ایجاد شود ، اما مشاهده این برش ها به طور معمول برای دیگران دشوار است.

تکنیک کوچک کردن غضروف یکی از روش های جراحی غیر تهاجمی است که از آن برای تغییر موقعیت قرار گیری گوش در بیماران استفاده می شود .

این تکنیک باعث ایجاد یک ظاهر طبیعی و مناسب برای انحنا و خمیدگی گوش می شود.

قبل از انجام عمل ممکن است از شما خواسته شود:

  • سیگار نکشید.
  • از مصرف قرص های آسپرین، داروهای ضد التهاب و برخی داروهای گیاهی که ممکن است باعث افزایش خونریزی شود، خودداری نمایید.
  • از پوست خود به خوبی محافظت و مراقبت کنید.
  • ناشتا باشید حداقل 8 ساعت قبل از عمل از مصرف هرگونه مواد غذائی خودداری نمائید . ( حتی آب ) شام سبک میل نمائید .
  • حمام کرده ، محل عمل را عاری از مو نمائید ( با نظر پرستار )
  • قبل از عمل دندان مصنوعی ، لوازم زینتی ، انگشتر را خارج نمائید .
  • ناخن هایتان را کوتاه نمائید لاک نداشته باشید .
  • سابقه هر گونه بیماری یا جراحی قبلی را با پزشک معالج مطرح کنید .

بیمارانیکه داروهای ضد فشارخون ، ضد آسم ، ضد تشنج ، ضد نارسائی قلبی مصرف می کنند باید داروها را همان گونه که پزشک معالج دستور داده مصرف نمایند و این داروها را با نظر پزشک ( حداقل دو ساعت قبل از عمل ) با کمی آب خالص ( یک قاشق ) میل نمائید .

مراقبت‌های بعد از عمل

  • از خوابیدن و وارد آوردن فشار به گوش عمل شده خودداری کنید.
  • در صورت بروز تغییر رنگ، خونریزی، تورم، تب و عفونت در گوش به پزشک مراجعه نمایید.
  • از بستن هدبند و استفاده از کلاه‌های تنگ خودداری کنید.
  • جهت ترمیم سریع‌تر زخم، رژیم پرکالری و مغذی (پر پروتئین)، میوه تازه و مایعات مصرف نمایید.
  • با نظر پزشک استحمام کنید. توجه داشته باشید که باید بسیار کوتاه باشد و از کشیدن کیسه و لیف خودداری کنید.
  • کشیدن سیگار مطلقا ممنوع است.

 

جراحی تجدید ساختار گوش

این جراحی برای اصلاح آسیب های وارده و ظاهر نامناسب گوش مورده استفاده قرار می گیرد. همچنین جراحی تجدید ساختار گوش به طور معمول برای اصلاح کوچکی غیرعادی لاله گوش که بصورت مادرزادی است مورد استفاده قرار می گیرد.

جراحی تجدید ساختار گوش

آسیب‌هایی که برای اصلاح آن‌ها نیاز به عمل جراحی تجدید ساختارگوش است عبارت است از:

  • پارگی گوش
  • سوختگی گوش
  • سوراخ های ایجاد شده و لکه های عفونی موجود برروی گوش

در این تکنیک در برخی از موارد می توان غضروف لازم را از دنده بیمار برداشت و آن را به گوش بیمار پیوند زد و یک ظاهر طبیعی تر به گوش بیمار داد. در صورتی که در این تکنیک نیاز به پیوند پوست باشد بافت لازم معمولاً از ناحیه بالای باسن بیمار برداشته و در محل مورد نظر پیوند زده می‌شود.

بازسازی (microtia) عدم رشد مادرزادی لاله گوش و مجرای خارجی آن میکروتیا کامل آن یکی از کارهای مهم جراحی ترمیمی است.

عمل بازسازی، معمولا در چند مرحله انجام شده و غالبا نتایج خوبی را به همراه دارد، اما بعلت نیاز به بستری شدن های متعدد کودک، علاوه بر ناراحتی بیمار سبب صرف هزینه های فراوان، اتلاف وقت پزشک و بیمار و شیوع بیشتر عوارض عمل جراحی و بستری شدنهای متوالی می گردد.

عمل جراحی اتوپلاستی دو طرفه

درحالی‌که برخی بیماران فقط نیاز به اصلاح یک گوش خود را دارند، بسیاری از بیماران دارای مشکلات زیبایی در هر دو گوش خود هستند.

عمل جراحی اتوپلاستی دو طرفه یک عمل جراحی بازسازی و تغییر شکل گوش است که بر روی هر دو گوش بیمار انجام می‌شود.

اتوپلاستی دو طرفه مشابه عمل جراحی بر روی یک گوش انجام می‌شود و دوره ریکاوری یکسان، عوارض بالقوه و مزایای مشابه دارد.

هرچند عوارض جانبی پس از عمل جراحی همچون خارش ممکن است در عمل جراحی اتوپلاستی دو طرفه کمی بیشتر مشاهده شود، بااین‌وجود ناراحتی‌های ایجادشده، در سطح حداقل است.

عمل جراحی کاهش اندازه گوش

برخی بیماران نگرانی بیشتری درباره اندازه و ظاهر گوش خود در مقایسه با پیش‌آمدگی آن از اطراف سر دارند. یک شکل از اتوپلاستی که به‌عنوان عمل جراحی کاهش اندازه گوش شناخته می‌شود معمولاً برای تغییر ظاهر گوش‌ها استفاده می‌شود و می‌تواند ظاهر طبیعی‌تری را برای گوش بیمار ایجاد کند.

عمل جراحی کاهش اندازه گوش که می‌تواند شامل کاهش اندازه لاله گوش باشد، یک عمل جراحی سرپایی است که امکان انجام آن بر روی کودکان و بزرگسالان وجود دارد.

در طول عمل جراحی، دکتر غضروف و پوست اضافه را برمی‌دارد و ظاهر گوش را برای ایجاد یک اندازه کوچک‌تر دستکاری می‌کند. در نتیجه این عمل می‌توان یک اندازه طبیعی‌تر برای گوش بیمار ایجاد کرد.

عمل جراحی کاهش اندازه گوش می‌تواند تقارن و توازن را برای صورت و گوش‌های شما به همراه آورد و معمولاً نتایج حاصل از آن با استفاده از تکنیک‌های بازسازی گوش کامل می‌شود.

توصیه‌های پس از جراحی زیبایی گوش

بیمار چند ساعت پس از عمل مرخص می‌شود. پس از عمل پانسمان تا پنج روز روی گوش‌ها باقی می‌ماند و در درجه اول بهداشت محل زخم توصیه می‌شود.

شست‌وشوی مرتب زخم‌ و استفاده از کرم‌های آنتی‌بیوتیک از نکات مهم پس از عمل هستند که رعایت آن‌ها توصیه می‌شود. طی هفته اول بعد از برداشتن پانسمان، بیمار به‌طور شبانه‌روزی از هدبند استفاده می‌کند

مدت زمان ماندگاری نتایج

معمولاً نتایج عمل جراحی زیبایی گوش‌ها تا پایان عمر ماندگار خواهد بود، مگر آنکه سانحه‌ای برای شما اتفاق بیفتد که بر شکل یا وضعیت گوش شما تأثیر بگذارد.

عوارض و خطرات

مانند همه‌ی انواع عمل‌های جراحی، این عمل نیز ممکن است خطراتی به دنبال داشته باشد. خطرات عمل جراحی اتوپلاستی شامل پاره شدن بخیه‌ها و در نتیجه بازگشت گوش به حالت قبلی، خونریزی و ایجاد جای زخم غیرطبیعی می‌باشد.

چنانچه یکی از این موارد اتفاق بیفتد، ممکن است به عمل جراحی دیگری نیاز باشد. نهایت تلاش ما بر این است که احتمال وقوع این اتفاقات را به حداقل برسانیم.

اتوپلاستی سنتی در مقابل اتوپلاستی تجدید ساختار

اتوپلاستی سنتی همچنین به‌عنوان جراحی بازسازی گوش نیز شناخته می‌شود و در آن گوش‌های بزرگ یا بیرون آمده از اطرف سر به سمت سر بیمار جمع می‌شوند.

انجام این کار می‌تواند یک ظاهر طبیعی‌تر برای بیمار ایجاد کند که به‌این‌ترتیب بیمار زیبایی بیشتری در خود احساس خواهد کرد.

اتوپلاستی تجدید ساختار می‌تواند آسیب‌های جدی گوش که از زمان تولد به‌صورت مادرزادی وجود دارند و نیز برخی انواع آسیب‌های خارجی ایجاد شده بر روی گوش را اصلاح کند.

برخی از آسیب‌هایی که امکان اصلاح آن‌ها از طریق اتوپلاستی تجدید ساختار وجود دارد به شرح زیر هستند:

  • مشکلات مادرزادی گوش
  • گوش کاگوت که در این نوع آسیب گوش فرد فاقد لاله گوش است.
  • گوش آویخته که در آن گوش شباهت زیادی به یک فنجان دارد و انحنای گوش به شدت به سمت داخل است.
  • گوش لوله‌ای که در آن گوش‌ها به سمت جلو لوله شده و دهلیز خارجی آن بسته شده است.
  • گوش ویلدرموت که در آن انحنای بالای گوش معکوس شده و در عوض به سمت سر بیمار است.
  • نارسایی گوش استال که در آن تاشدگی گوش به نحو غیرعادی است که می‌تواند باعث ایجاد یک لبه شود.
  • ایجاد شکاف در لاله گوش که در آن یک تورفتگی در لاله گوش ایجاد می‌شود.
  • گوش علامت سؤالی که در آن گوش شبیه یک علامت سؤال است. در این حالت گوش از جمجمه در قسمت لاله گوش یک فاصله مشخص دارد و منحنی
  • گوش خارج‌تر از محل طبیعی آن قرار دارد.
  • میکروتیا که در آن گوش فرد به‌طورجدی کوچک و رشد نیافته است.
  • ماکروتیا که در آن گوش فرد بسیار بزرگ است.
  • گوش جمع شده که در آن بخشی از گوش فاقد پوست و غضروف موردنیاز در ناحیه خارجی پشت گوش است.
  • گوش مخفی که در آن بخش بالایی منحنی گوش در داخل سر قرار گرفته است.

گوش برجسته برجستگی گوش به علت عدم شکل گیری قسمت حلزونی گوش می باشد.

دلیل اصلی اصلاح این دفورمیتی، مشکلات روحی است که ممکن است فرد مبتلا به این عارضه را تهدید کند.در این مورد داخل قسمت حلزونی بازسازی می شود و یا گوش ها توسط عمل جراحی به سر نزدیک می شوند

سایر آسیب‌های معمول در این حوزه به شرح زیر هستند:

گوش گل‌کلمی که در آن به خاطر آسیب‌های مکرر وارد شده به گوش، غضروف از لایه رویی آن جدا شده و با مایع پر شده و به همین خاطر تغییر شکل دائمی در آن ایجاد شده است.
سرطان پوست و تومور بدخیم که هرچند به‌طورمعمول یک مسئله زیبایی محسوب نمی‌شود، اما اتوپلاستی می‌تواند به حذف پوست سرطانی و بازیابی ظاهر بافت باقی‌مانده پس از آن کمک کند.

دفورمیتی گوش ناشی از تروما (ضربه) شرایطی است که در این مورد بازسازی کارتیلاج (غضروف) مرحله ای می تواند موثر باشد.بسته به مقداری از گوش که از دست رفته است.انواع و مراحل بازسازی متفاوت است .

اگر قسمت کوچکی از گوش در اثر تروما یا جراحی بازسازی گوش بعد از تومور از دست رفته باشد، فلپ های قسمت حلزونی یا دیواره گوش (ریم) برای بازسازی این قسمت از گوش مورد استفاده قرار می گیرد.اگر بخشهای بزرگتری از دست رفته باشد،بازسازی مرحله ای لازم است

.بازسازی موثر گوش به تکنیک وبرنامه ریزی جراحی دقیق نیاز دارد.

هرچند بسیاری از این شرایط می‌تواند به خاطر مشکلات جدی مادرزادی ایجادشده باشند، برخی افراد هنوز ممکن است از ظاهر بسیار بزرگ یا بیش‌ازحد بیرون گوش خود متنفر باشند.

این افراد احتمالاً کاندیدای مناسب برای استفاده از اتوپلاستی سنتی هستند، اما درباره این موضوع باید با یک جراح صحبت شود تا روش مناسب برای بیمار انتخاب شود.

به خاطر داشته باشید عمل جراحی اتوپلاستی نمی‌تواند برای ظاهر جدید گوش بیمار معجزه کند. بنابراین لازم است درباره این عمل جراحی درک مناسب وجود داشته باشد و بیمار آشنایی مناسب با نتایج واقع‌بینانه و خطرات مربوط به آن داشته باشد.

هزینه‌ جراحی زیبایی گوش در تبریز

قبل از اقدام به عمل زیبایی لاله گوش لازمست یک جلسه مشاوره با پزشک خود داشته باشید ، در طول جلسه مشاوره تمام جنبه‌های عمل جراحی از جمله آماده‌سازی قبل از عمل، خطرات نسبی، بهبودی، طیف هزینه عمل زیبایی گوش و گزینه‌های تأمین مالی؛ مورد بحث قرار می‌گیرند و شما قیمت جراحی زیبایی گوش را متوجه خواهید شد.

هزینه جراحی زیبایی گوش در بین پزشکان مختلف و مناطق مختلفی که این عمل انجام می‌شود، متفاوت است.

هزینه‌های جراحی زیبایی گوش (اتوپلاستی) عبارتند از:

  • دستمزد جراح
  • هزینه‌های بیمارستان یا اتاق عمل
  • هزینه‌های بیهوشی یا بی‌حسی
  • تجویز دارو
  • بانداژ‌های نگهدارنده
  • آزمایش‌ها

هنگام انتخاب جراح برای جراحی گوش، به یاد داشته باشید که تجربه جراح و راحت بودن شما با او به اندازه هزینه‌ جراحی زیبایی گوش مهم است.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *