تاثیر قرص زینک برای پوست و مو


قرص زینک

زینک یا روی، دومین ماده معدنی مهم و فراوان در بدن بعد از آهن می‌­باشد. کمبود آن در بدن عملکرد ایمنی بدن را تضعیف می­‌کند و درصد ابتلا به بیماری‌های ویروسی و عفونی را بالا می‌­برد.

زینک در بدن ذخیره نمی­‌گردد و از طریق غذا و یا مکمل غذایی بدست می­‌آید.

قرص زینک، مکمل غذایی و جایگزین مناسب کمبود روی در بدن است. مکمل قرص زینک در انواع مختلفی ساخته می­‌شود.

از آن‌جا که مکمل­‌های قرص زینک گونه­‌های متفاوتی دارند باید انواع این قرص‌­ها و خاصیت و تأثیری که هر یک بر روی سلامت انسان می‌­گذارد را بشناسید. مانند قرص زینک پلاس و یونی زینک که از مکمل­‌های تأمین روی در بدن می­‌باشند.

مکمل یونی زینک برای جلوگیری از ریزش مو، حفظ سلامتی پوست، مو و ناخن‌­ها، تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به بهبودی زخم­‌ها مورد استفاده قرار می‌­گیرد. یونی زینک دارای روی، ویتامین B و ویتامینC است.

ویتامین B موجود در یونی زینک برای رشد سلول‌­های جدید برای بدن مفید است. همچنین عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌­بخشد. نباید از یونی زینک بطور هم‌زمان با آنتی بیوتیک‌­ها، بیس فسفونات­‌ها، داروهای ضد صرع، لوودوپا و سیس پلاتین استفاده گردد.

یکی از علامت­‌هایی که کمبود روی در بدن را نشان می‌­دهد ریزش مو است. کپسول زینک از ریزش مو جلوگیری و باعث تقویت و رشد موها می­‌گردد. کپسول زینک پلاس موجب تقویت رشد ذهنی و جسمی، حفظ سلامت پوست و مو و ناخن می‌­شود. دارای ویتامین‌های گروه بی، بیوتین، زینک و اسید فولیک است.

همچنین این کپسول در ترمیم زخم­‌ها و در جلوگیری از افسردگی مؤثر بوده و سیستم ایمنی را تقویت می­‌کند. اما چون مصرف طولانی مدت و مداوم روی، مانع جذب آهن می­‌شود بهتر است از مصرف بیش از حد آن خودداری کرده و با پزشک مشورت نمایید.

از دیگر عوارض کمبود زینک در بدن می­‌توان به بی‌اشتهایی، اسهال، کاهش وزن و خطر ابتلا به بیماری‌­های عفونی اشاره کرد.

از دیگر مکمل‌های موثر در جلوگیری از ریزش مو، کپسول زینک پلاس و ویتامین دی آنتی ایجینک می‌­باشد. ویتامین دی نقش بسزایی در سلامتی بدن ایفا می‌­کند و از دستگاه تنفسی را در برابر بیماری‌­های عفونی محافظت می‌­کند و از دیگر خاصیت­‌های این کپسول جلوگیری از پوکی استخوان و جذب کلسیم می­‌باشد.

نقشی که ویتامین دی و قرص کلسیم در بدن دارد

کلسیم یکی از فراوان­‌ترین ماده معدنی در بدن و وظیفه اصلی آن جلوگیری از پوکی استخوان است. یکی از راه‌هایی که می‌­توان به جذب کلسیم در بدن کمک کرد مصرف ویتامین دی است. قرص کلسیم و ویتامین دی یورو ویتال، یکی از مواردی است که نقش مهمی را در این امر دارد و به تقویت استخوان­‌ها و دندان­‌ها کمک کرده و از نرمی و پوکی استخوان جلوگیری بعمل می­‌آورد.

نمونه دیگری از قرص زینک که می­‌تواند به استحکام استخوان‌­ها تقویت ببخشد، قرص جوینتیس ویتابیوتیکس است. این مکمل به پیشگیری از آرتروز و درمان آن و همچنین خشکی مفاصل کمک می­‌کند. دارای ویتامین‌های E، C، D، مس، منگنز و زینک و… است.

از انواع دیگر قرص زینک که حاوی کلسیم و ویتامین دی باشد می‌­توان به قرص آلگومد کلسیم اشاره نمود. این مکمل به درمان کبد چرب کمک کرده، نیاز بدن به تامین روزانه ویتامین دی را برآورده می­‌کند. باعث بهبود دیابت و جلوگیری از پوکی استخوان می­‌گردد.

قرص زینک

کلسیم تنظیم کننده ضربان قلب، سیستم اعصاب بدن است. شیر، ماست، پنیر و ماهی و بیشتر سبزیجات منبع خوبی برای دریافت کلسیم است. زمانی که شخص نتواند میزان کلسیم لازم را با خوردن غذا بدست آورد باید از مکمل کلسیم برای برطرف کردن نیاز خود استفاده نماید. در زمان خرید مکمل کلسیم هرگز مکملی را که دارای نام شناخته شده و معتبری نیست را خریداری ننمایید و اگر شما داروی دیگری را مصرف می‌­نمایید قبل از انتخاب و خرید مکمل کلسیم حتماً با یک پزشک مشورت کنید. از مکمل­ کلسیم استاندارد استفاده کنید.

یکی از این مکمل­‌ها که براحتی جذب می­‌گردد می­‌توان به قرص کلسیم سیترات 1000میل اوپی دی فارما اشاره کرد. این قرص به حفظ سلامت استخوان کمک می­‌کند و با تامین کلسیم از پوکی استخوان جلوگیری می‌­کند. تسکین دهنده دردهای استخوانی بوده و به حفظ سلامتی قلب نیز کمک می­‌کند.

قرص استئوکرویتابیوتیکس، یکی دیگر از قرص مکمل حاوی کلسیم بوده که به استحکام استخوان و دندان‌ها کمک می­‌کند. از فواید دیگر این قرص حفظ سلامت قلب و کلیه می­‌باشد و از آن‌جایی که مصرف کلسیم در دوران بارداری بسیار حائز اهمیت است بهتر است با مشورت پزشک استفاده گردد تا از زایمان زودرس جلوگیری شود و مادر و کودک هر دو در سلامت باشند.

کمبود زینک در بدن آسیب جدی در عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد. قرص زینک پلاس وبر نچرالز باعث استحکام بخشیدن به پوست و مو می­‌شود. تنظیم کننده قند خون، بهبود حس چشایی، جلوگیری از ریزش مو، رشد قد در سنین رشد و تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان موثری برای اسهال می‌­باشد.

قرص کل سیت بایو فرمولا، ترکیبی از ویتامین دی وکلسیم سیترات با حداکثر جذب استخوانی و جذب گوارش بسیار خوب است.

ویتامین دی موجود در قرص به تقویت استخوان‌­ها کمک کرده و از شکستگی در دوران پیری و پوکی استخوان جلوگیری می­‌کند. زیرا جذب این ویتامین به وسیله دریافت غذا بسیار مشکل بوده لذا مکمل غذایی حاوی ویتامین برای بدن بسیار مفید می­‌باشد.

ویتامین دی موجود در آن برای جذب سریع‌تر و بهتر کلسیم مفید است. مصرف این قرص در زنان باردار و شیرده مفید بوده و به حفظ سلامتی کودک کمک می­‌کند.

زینک برای سلامتی بدن لازم و ضروری است. قرص زینک سطح قند خون را تنظیم و به سلامت قلب و پوست کمک می­‌کند و در درمان بیماری‌های پوستی، نظیر آکنه مؤثر بوده و مانند یک آنتی اکسیدان عمل می­‌کند.

مصرف قرص زینک می‌­تواند از رشد باکتری در محل زخم جلوگیری نماید. قرص زینک با برند­های متفاوت در شرکت­‌های مختلف تولید و در داروخانه­‌ها توزیع می­‌گردند.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *