تاثیر زیتون بر روی پوست و مو


تاثیر زیتون بر روی پوست و مو

متخصصان تغذیه تاکید دارند که زیتون گیاهی بسیار مفید برای سلامتی انسان است و می تواند از بروز بیماریهای قلبی پیشگیری کند.

عصاره زیتون برای چین و چروک پوست بسیار مفید است و باعث لطافت و نرمی و شادابی پوست صورت می شود.

روغن زیتون به موها نرمی و لطافت خاصی می بخشد و باعث تقویت مو می شود.

سایر خواص زیتون:

متخصصان تغذیه می گویند برگ زیتون در کاهش فشار خون نقش دارد. اگرچه میوه این گیاه حاوی چربی بالایی است اما با این وجود منبع خوبی از اسید اولئیک یا اسیدهای چرب اشباع نشده امگا-9 و ویتامین E است.

زیتون همچنین می تواند اشتها را نیز افزایش دهد.

برگ زیتون کاهش دهنده فشار خون است و جوشانده آن برای تسکین درد دندان مفید است.

برگهای زیتون غنی از ماده ای تلخ به نام اولئوروپئین ، حاوی مقداری اسید چرب، عناصری چون نیتروژن، فسفر، کلسیم، منیزیم و حاوی مواد قندی است.

در طب قدیم بیشتر از روغن زیتون به عنوان ملین و همچنین برای معالجه دردهای عصبی استفاده می شده است.

روغن زیتون علاوه بر کاهش کلسترول بد خون و پیشگیری از بروز مشکلات عروقی، مانع از رسوب کردن کلسترول بر دیواره عروق و سرخرگها و تنگ شدن آنها می شود.

این گیاه و روغن آن میزان قند خون را تنظیم می کنند و خاصیت ضد سرطان و ضدالتهابی دارد تا جایی که ممکن است از التهاب روده نیز پیشگیری کننند. خاصیت زیتون برای پیشگیری و درمان آسم و آرتروز نیز شناخته شده است.

بنابراین گزارش، زیتون خواص درمانی دیگری نیز دارد از جمله اینکه زیتون سنگ های صفراوی را دفع و یبوستهای مزمن را درمان می کند و تسکین دهنده قولنجهای ناشی از ورم کلیه است.

همچنین این میوه بسیار مفید در تسکین درد و سوزش سوختگی ها، درمان آفتاب زدگی و سرمازدگی، گزش حشرات، مار و عقرب نقش قابل توجهی دارد.

پزشکان معتقد هستند که مصرف روغن زیتون خطر سرطان سینه را در زنان کاهش می دهد. آنها می گویند اسید اولئیک موجود در روغن زیتون اثر ژن سرطانزای این بیماری را کاهش می دهد.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *