انواع ماسک تقویت مو


ماسک تقویت مو

1) آب پیاز خام برای تقویت و تغذیه موها بسیار مفید می باشد و بهتر است این عمل را قبل از اینکه به حمام بروید انجام داده تا بعد از حمام بوی پیاز روی سرتان نماند.

2) آب ترب برای روییدن موی سر بسیار مفید است.

3) آب شنبلیله را اگر به موهایتان بمالید باعث تقویت موها می گردد و از ریزش آن جلوگیری می کند.

4) مالیدن مخلوط زرده تخم مرغ و آرد نخود بر سر باعث تقویت مو و خوش حالت شدن آن می شود.

5) روغن زرده تخم مرغ برای رویاندن مو بسیار مفید است . برای اینکار چند عدد تخم مرغ را در ظرفی انداخته و روی حرارت قرار دهید تا زرده کاملاً بسوزد بعد از آن از تخم مرغها روغنی خارج می شود که برای مو بسیار مفید است و می توانید از آن استفاده کنید.

6) مالیدن گرد نخود پخته به صورت خمیر یا ملیدن روغن نخود بر پوست سر برای تقویت مو فوق العاده موثر می باشد.

7) آب کاهو تقویت کننده پوست و پیاز مو است و باعث رویش موها می شود.

8) پروتئین باعث تقویت مو می شود. برای دادن پروتئین به موهای سر، یک یا دو عدد تخم مرغ ، یک قاشق غذاخوری روغن کرچک یا روغن ذرت یا زیتون، یک قاشق غذاخوری گلیسرین و یک قاشق چایخوری سرکه انگور را با هم مخلوط کرده و پس از شامپو زدن سر، به مدت 30 دقیقه روی سر بگذارید و بعد بشویید.

9) برای کم شدن و حتی قطع ریزش موی سر، آرد فندق را با مقداری روغن زیتون مخلوط کرده و کاملاً به هم بزنید تا این دو با هم یک ماده تقریباً سفتی را ایجاد کند و سپس آن را بر پوست سرتان به آرامی ماساژ دهید.

10) برای نرم و براق کردن موی سر، یک زرده تخم مرغ را با یک قاشق نبات خرد شده مخلوط کرده کاملاً بهم بزنید، بعد از شستشوی موی سر به مدت 10 دقیقه این مخلوط را روی سرگذاشته و با گذاشتن یک کیسه یا کلاه پلاستیکی روی سر از خشک شدن آن جلوگیری کنید. سپس آن را با آب گرم کاملاً شسته و اگر نیاز بود شامپو کنید. می توانید در پایان گلاب نیز به موهای خود بزنید.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *