آگمنتیشن دائمی لب در تبریز

اگمینتیشن لب

آگمنتیشن دائمی لب

عمل جراحی آگمنتیشن لب که با نام آگمنتیشن دائمی لب نیز شناخته می‌­شود، نوعی عمل زیبایی است که هدف از آن، بهبود ظاهر لب­‌ها می‌باشد. می‌­توان از درمافیلرها، پروتزهای لب و موارد دیگر برای دستیابی به این هدف استفاده کرد.

آگمنتیشن لب

از سال 2000 میلادی به بعد، آگمنتیشن دائمی لب طرفدارهای زیادی پیدا کرده است و ترفندها و مواد جدیدتر و موثرتری برای انجام این عمل ابداع شده‌­اند تا فرد در کمال آرامش بتواند این عمل را انجام دهد.

جهت مشاوره رایگان و انجام خدمات زیبایی در مرکز زیبایی تبریز پوست دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید.

روش­‌های رایج آگمنتیشن لب

انتقال چربی

در این روش، پزشک جراح از طریق لیپوساکشن چربی بدن فرد را استخراج کرده و آن را به لب وی تزریق می­‌کند.

آگمنتیشن دائمی لب

ذر این روش، از پروتزهای لب برای افزایش حجم این عضو استفاده می­‌شود.

آگمنتیشن با درمافیلرها

این گزینه هم برای مراجعین و هم برای پزشکان، محبوب­‌ترین گزینه به حساب می­‌آید؛ با استفاده از درمافیلرها می­‌توان فرم، سایز و ساختار لب را تغییر داد. این روش معمولاً 6 تا 12 ماه ماندگاری دارد.

 

مدت زمان درمان

مدت زمان درمان آگمنتیشن لب، به نوع عمل انتخابی بستگی دارد؛ به عنوان مثال، پس از تزریق درمافیلر، فرد به دوره بهبود بخصوصی احتیاج ندارد.

پاراکلینیک‌های مرتبط با آگمنتیشن دائمی لب

حداقل از 2 هفته پیش از عمل جراحی، باید ازرقیق ­کننده­‌های خون، مکمل­‌های خوراکی و چای­‌های گیاهی دوری به عمل آید.

همچنین لازم است که فرد از 2 الی 3 هفته پیش از عمل جراحی از سیگار کشیدن اجتناب ورزیده و 2 تا 3 هفته پس از عمل نیز از سیگار دوری کند.

 

مراقبت‌های قبل از عمل، فرآیند عمل، مراقبت‌های بعد از عمل آگمنتیشن دائمی لب

قبل از عمل

در صورتی که فرد سیگاری باشد، پیش از عمل از وی خواسته خواهد شد که از سیگار کشیدن خودداری کند، زیرا ممکن است دود سیگار از سرعت فرآیند بهبود بکاهد. همچنین لازم است که پیش از عمل از خوردن و آشامیدن اجتناب ورزیده و از داروهایی همچون آسپیرین دوری به عمل آید.

فرآیند عمل

فرآیند آگمنتیشن لب، به روش انتخابی برای انجام آن بستگی دارد. این فرآیند معمولاً تحت بی­‌حسی موضعی انجام شده و احتیاجی به ایجاد برش بر روی بدن ندارد. البته در صورتی که روش انتخابی، انتقال چربی باشد، لازم است که فرد برای مرحله لیپوساکشن تحت بیهوشی کامل قرار گیرد.

روش درمافیلر، ساده‌­ترین روش برای آگمنتیشن لب است. در این روش، فرد تحت بی­‌حسی موضعی قرار گرفته، پزشک نقاط تزریق درمافیلر را علامت­‌گذاری کرده و سپس درمافیلر با استفاده از سوزنی بسیار کوچک به درون لب فرد تزریق می‌­شود.

این عمل تحت بی­حسی موضعی یا بیهوشی انجام شده و 30 تا 60 دقیقه به طول می‌انجامد.

بعد از عمل

تا چند روز پس از عمل جراحی، استفاده از محصولات آرایشی مخصوص لب مجاز نخواهد بود. همچنین می‌توان از یخ برای کاهش تورم و درد لب­‌ها استفاده کرد. ضمناً تا چند روز پس از جراحی، نباید فشاری بر لب­‌ها وارد شود.

 

نکات مهم در مورد عمل

این عمل جراحی برای افراد زیر پیشنهاد نمی­‌شود:

  • افرادی که به لیدوکائین یا درمافیلرها حساسیت دارند.
  • افرادی که در ناحیه لب دچار عفونت هستند.
  • افراد مبتلا به دیابت و مشکلات مربوط به لختگی خون

 

ریسک‌های احتمالی این عمل عبارتند از:

  • کبودی و تورم بیش از حد
  • عدم تقارن
  • پستی و بلندی لب­ها
  • عفونت
  • باقی ماندن اثر زخم
  • عکس ­العمل آلرژیک به لیدوکائین یا درمافیلرها
  • خونریزی

 

برای چه افرادی تجویز می شود؟

افرادی که از سایز، ساختار یا فرم لب خود ناراضی هستند.

مدت زمان بستری

این عمل جراحی نیازی به بستری شدن ندارد.

سوالات متداول

آیا روش‌های دیگری به جز جراحی برای بهبود لب وجود دارند؟

بله، اما بر خلاف نتایج حاصل از عمل جراحی، نتایج حاصل از این روش‌­ها ماندگاری کمی دارند. به عنوان مثال نوعی محصول آرایشی و بهداشتی وجود دارد که لب­ها را تحریک کرده و از این طریق آن­ها را موقتاً متورم و بزرگ می­‌کند. همچنین می­‌توان از پمپ­‌های مکشی بر روی لب­‌ها استفاده کرد تا جریان خون آن­ها افزایش یافته و لب‌­ها بزرگ­تر شوند.

آیا این عمل جراحی دردناک است؟

این عمل جراحی به خودی­خود دردناک نیست، زیرا پیش از عمل جراحی بی­حس­‌کننده­های قدرتمندی به ناحیه لب تزریق خواهند شد. البته لب‌­های برخی از افراد نسبت به دیگران حساس‌­تر است، بنابراین پاسخ این سوال به خود فرد نیز بستگی دارد.

آثار آگمنتیشن لب برای چه مدت باقی خواهند ماند؟

ماندگاری آثار این عمل جراحی، به روش انجام آن بستگی دارد. به عنوان مثال، در صورتی که از پروتز لب برای بهبود این عضو استفاده شود، نتایج دائمی خواهند بود. بهبود لب با استفاده از درمافیلرهای ساخته شده با هیالورونیک اسید معمولاً 6 تا 12 ماه ماندگاری دارند.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *