۳ دلیل اصلی کم پشت شدن ابرو

درمان میگرن با بوتاکس

نمی‌توان این را انکار کرد که داشتن ابروهای پرپشت در همه دوران‌ها یکی از مهم‌ترین خواسته‌های انسان‌ها از نظر جلوه‌های ظاهری زیبا بوده است، مخصوصا در دوران امروزی. با این‌حال واقعیت این است که همه ابروها به‌مرور زمان نازک‌تر و کم‌پشت‌تر می‌شوند.

درست همانند خطوط ریز پوستی و چین‌وچروک‌ها، راهی برای متوقف‌سازی کامل این فرایند طبیعی وجود ندارد، اما می‌توان از راهکارهای مختلفی برای آهسته‌سازی سرعت این فرایند کمک گرفت.

تقویت ابرو

در ادامه برای شما توضیح می‌دهیم که چرا ابروها به‌مرور زمان کم‌پشت و نازک می‌شوند و همچنین خواهیم گفت که از کدام محصولات یا ترفندهایی می‌توان برای مقابله با این مشکل کمک گرفت.

1)پیری پوست

همراه با افزایش سن، نازک شدن یا کم‌پشت شدن موهای بدن ما کاملا طبیعی است و موهای مژه‌ها و ابروها نیز از همین اصل طبیعی پیروی می‌کنند.

به‌مرور زمان، پوست قابلیت ارتجاعی یا انعطاف‌پذیری خودش را از دست می‌دهد، درحالی که همین اتفاق فولیکول‌های مو را در معرض شکنندگی و ریزش قرار می‌دهد.

ممکن است که بعضی از این فولیکول‌ها به‌طور کلی تولید موها را متوقف کنند و در همین شرایط است که ابروها شروع به پس‌روی یا عقب‌نشینی می‌کنند و حالت تکه‌تکه‌ به خود می‌گیرند.

البته کم‌پشتی ابروها می‌تواند یکی از عوارض جانبی ابتلا به بیماری‌های پوستی خارش‌دار مانند پسوریازیس و اگزما هم باشد که به‌طور غیرمستقیم می‌توانند باعث ریزش ابروها شوند.

درواقع اگر قسمت‌های ملتهب‌شده پوستی مانند ابروها را در پسوریازیس و اگزما دستکاری کنید، با مشکل ریزش ابروها مواجه خواهید شد.

2)تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی در دوران یائسگی می‌تواند یکی از دلایل کم‌پشتی و نازکی ابروها و همچنین ریزش آنها باشد.

پس از یائسگی، سطح هورمون‌های خاصی مانند پروستاگلاندین، استروژن و پروژسترون روبه‌کاهش می‌رود، درحالی که این روند تارهای موی بدن مانند موهای ابرو را نازک‌تر و کم‌پشت‌تر می‌کند و درنهایت باعث ریزش آنها می‌شود. این تغییر در هورمون‌ها معمولا یکی از دلایل اصلی ریزش مو در زنان بالای ۴۰ سال و همچنین کم‌پشتی ابروها در میان آنان است.

3)کمبودهای تغذیه‌ای

مطالعات علمی نشان داده‌اند که بین کمبودهای تغذیه‌ای و ریزش مو می‌تواند رابطه‌ای وجود داشته باشد. در واقع پایین بودن سطح آهن، زینک (روی) و پروتئین در بدن می‌تواند یکی از دلایل کم‌پشتی یا نازکی ابروها باشد، درحالی که بیماری‌های خاصی مانند کم‌خونی هم می‌توانند چنین عارضه‌ای به همراه داشته باشند.

اگر فکر می‌کنید که شاید به کمبود ویتامینی خاصی مبتلا هستید، حتما برای بررسی دقیق‌تر موضوع به پزشک مراجعه کنید.

راه‌حل

سرم‌های تقویت‌کننده ابرو

همان‌طور که محصولات نرم‌کننده برای تغذیه موهای سر ساخته شده‌اند، سرم‌های تقویت‌کننده ابرو همچنین کاری را برای ابروها انجام می‌دهند و از ابروها در برابر شکنندگی و عوامل استرس‌زای زیست‌محیطی محافظت می‌کنند.

سرم‌های حاوی جینسنگ و پروتئین‌های گندم نه‌تنها انعطاف‌پذیری و درخشندگی ابروها را تقویت می‌کنند، بلکه حالت ظاهری ضخیم‌تر و حجیم‌تری به ابروها می‌دهند.

محصولات و ترفندهای آرایشی

این روزها می‌توان از مداد، پودر یا ژل‌های مختلف برای پُرسازی ابروها کمک گرفت و کاری کرد که ابروها از نظر ظاهری واقعا پُرتر و حجیم‌تر به نظر برسند.

مدادهای دارای نوک مخروطی معمولا برای پُرسازی ابروهای کم‌پشت گزینه‌های بهتری هستند.

محصولات برپایه ژل هم حجم وسیع‌تری را در مدت‌زمان کوتاه‌تری به ابروها اضافه می‌کنند.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *