ماسک خیار برای درمان جوش صورت


مراقب از پوست برای داشتن پوستی سالم و شاداب شامل حفاظت از پوست در برابر آسیب، رفع آسیب‌دیدگی‌های پوست و تقویت پوست است که نمی‌توانید با استفاده از ماسک‌های طبیعی سلامت پوستتان را تضمین کنید.

شما هم دوست دارید پوستی زیبا و شفاف داشته باشید؟ از کرم‌ها و مواد شیمیایی خسته شده‌اید و عوارض آنها پی برده‌اید؟ باید بگوییم مطلب کاربردی و جامعی برای شادابی و طراوت پوست خود یافته‌اید. در این مطلب نحوه تهیه ماسک خیار با ۱۰ روش را برای شما آورده است که به سلامت پوستتان کمک می‌کند و شما را از آسیب‌های پوستی رها می‌کند.

 

روش تهیه ۱۰ ماسک خیار و تاثیر آنها بر سلامت پوست

برای اینکه پوستی لطیف و شاداب داشته باشید باید از پوست خود مراقب کنید این مراقب‌ها شامل حفاظت پوست در برابر آسیب‌های روزانه و تقویت پوست و درمان نقاط آسیب دیده پوست است. گاهی پوست زبر و خشک می‌شود و به پوستتان آسیب وارد می‌کند، پوست زود پوست پوست می‌شود و اعتماد به نفستان را می‌گیرد و گاهی از چرب بودن پوستتان شاکی هستید.

گاهی مدت زیادی در مقابل آفتاب هستید از اینکه صورتتان قرمز می‌شود ناراحت هستید بهترین راه این است که از ماسک‌های طبیعی برای رفع این مشکلات استفاده کنید؛ مانند ماسک رفع آفتاب سوختگی یا ماسک خیار که برای رفع خشکی پوست مناسبند.

 

خواص خیار

خیار شامل ۹۵ درصد آب و موا مغذی شامل ویتامین B۱، ویتامین B۲، ویتامین B۳، ویتامین B۵، ویتامین B۶، اسید فولیک، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم و روی است.

آب: آب موجود در خیار پوست را نرم و انعطاف پذیر می‌کند و از خشکی و ترک برداشتن پوست جلوگیری می‌کند.

ویتامین A: بخاطر خواص آنتی اکسیدانی خود باعث حفاظت از پوست در برابر التهاب می‌شود و از جوش زدن پوست و عفونت‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

ویتامین B۱: این ویتامین موجود در خیار باعث می‌شود گردش خون در پوست سریع تر انجام گیرد در نتیجه به رشد سریع‌تر سلول‌های پوستی کمک می‌کند و پوست را شاداب می‌کند.

ویتامین C: این ویتامین برای تولید کلاژن مفید است. کلاژن پروتئین موجود در در ساختار سلول‌های بدن است.

 

روش تهیه برترین ماسک‌های خیار

ماسکی از خیار برای پوست‌های خشک

برای رفع خشکی پوستتان از خیاری له شده و دو قاشق خامه ترش استفاده کنید؛ این ترکیب به شما کمک می‌کند تا از شر پوست‌های خشکی که روی صورتتان هست رهایی پیدا کنید. کافی است این ماسک را بیست دقیقه بر روی پوستتان بگذارید.

ماسکی از خیار برای پوست های چرب
اگر پوستی چرب دارید حتما از این ماسک برای رفع چربی پوستتان استفاده کنید. یک خیار را له کنید و به همان مقدار سیب له شده به آن اضافه کنید و حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه این ترکیب را بر روی پوستتان قرار دهید.

تهیه دو ماسک طبیعی برای رفع چین و چروک
خیاری را له کنید و با یک قاشق عسل مخلوط کنید. این ماسک برای رفع چین و چروک پوست مناسب است.

خیاری را به همراه یک عدد سیب زمینی رنده کنید و این ترکیب را بیست دقیقه بر روی پوست قرار دهید. این دو ماسک برای رفع چین و چروک صورت بسیار مناسبند. در ضمن یاد آوری می‌کنیم که سیب زمینی در ماسک برای سفید شدن پوست هم استفاده می‌شود.

نحوه تهیه چند ماسکی از خیار که پوست صورتتان را شاداب می‌کند

ماسکی از خیار برای تنگ کردن منافذ پوست
خیاری را رنده کنید و آن را با سفیده تخم مرغ خوب مخلوط کنید بهتر است از چهار تا پنج دانه برگ نعناع له شده برای این ماسک استفاده کنید حال این ترکیب را به مدت یک روز درون یخچال قرار دهید و بعد بر روی پوستتان قرار دهید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید.

خیار و آلوئه‌ورا
به منظور درخشندگی و جوان‌سازی پوست می‌توانید از این ترکیب استفاده کنید بنابراین، یک چهارم خیار رنده شده را با یک قاشق سوپ خوری ژل آلوئه‌ورا ترکیب کرده سپس مخلوط حاصل را بر روی پوست صورت و گردن بمالید و بعد از زمان پانزده دقیقه با آب گرم پوست تان را بشویید.

خیار و هندوانه
استفاده از این ترکیب یک روش عالی جهت درمان آفتاب سوختگی و پاک کردن برنزه بودن پوست محسوب می‌شود؛ از این رو، یک قاشق سوپ خوری هندوانه رنده شده را با دو قاشق سوپ خوری خیار رنده شده ترکیب کرده و بر روی پوستتان بمالید و بعد از زمان پانزده تا بیست دقیقه با آب سرد پوستتان را بشویید.

خیار و آرد
ترکیب این دو سبب پر شدن و درخشندگی پوست خواهد شد؛ بنابراین دو تا سه قاشق سوپ خوری عصاره خیار را با دو قاشق سوپ خوری آرد گرم ترکیب کرده تا ماسکی نرم حاصل شود. سپس به میزان مساوی بر روی صورت و گردن بمالید و اجازه دهید به مدت بیست تا سی دقیقه بماند و در نهایت با آب ولرم پوستتان را بشویید.

خیار و هویج
اگر دارای پوست خشکی هستید یک قاشق سوپ خوری آب هویج تازه را با یک قاشق سوپ خوری خیار رنده شده ترکیب کرده سپس به آن یک قاشق سوپ خوری ماست ترش بیفزایید و حالا خمیر به دست آمده را بر روی صورت اعمال کرده و بعد از زمان پانزده تا بیست دقیقه با آب ولرم آن را بشویید.

خیار و کشک
جهت درمان پوست‌های چرب و آکنه‌دار می‌توانید یک چهار خیار رنده شده را با دو قاشق سوپ‌خوری کشک مخلوط کرده و خمیر به دست آمده را بر روی صورتتان بمالید، اجازه دهید پانزده دقیقه بماند و در نهایت با آب گرم بشویید.

کد خبر 612368

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *