درمان قطعی لکهای صورت در تبریز با مزوتراپی

مزوتراپی لک

مزوتراپی

مزوتراپی لک صورت، روشی نوین برای رفع لکهای پوستی و در کنار آن جوانسازی پوست است.

در مزوتراپی داروها و مواد مؤثر در درمان مشکلات و عوارض پوست و مو ، به جای مصرف خوراکی، با تزریقات متعدد توسط سوزن‌های بسیار ریز، به داخل پوست وارد شده و با تأثیر مستقیم در ناحیه تحت درمان به طور مؤثرتر و در زمان کوتاه‌تری به درمان عارضه‌ی مورد نظر کمک می‌کنند.

درمان به شیوه‌ی مزوتراپی کاربردهای متعددی دارد، از جمله موارد کاربردی درمان مزوتراپی می‌توان به درمان لک‌های پوستی و لک‌های صورت در دوران بارداری اشاره نمود.

مزوتراپی لک صورت به دلیل تزریق مؤثرتر و مستقیم دارو به داخل پوست، جذب آن نسبت به جذب جلدی بهتر بوده، لذا دوز کمتری از دارو جهت درمان لک‌های صورت، مورد نیاز خواهد بود .

لکه‌های پوستی یا هیپرپیگمانتاسیون

هیپرپیگمانتاسیون نواحی تیره پوست است، مربوط به محیطی است که رنگ پوست در آن تغییر کرده باشد. رنگ لک‌ها در همه‌جا یکسان نیست و می‌تواند از روشن تا قهوه‌ای تیره، متفاوت باشد.

لک‌های بیرونی اغلب به دلیل قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب، رخ می دهد. در حالی که لکه‌های غیر قابل توضیح ملاسما هستند.

برخی از لکه‌ها به دلیل تغییرات هورمونی در بارداری به وجود می‌آیند یا در اثر قرص‌های ضد بارداری ایجاد می شوند. برخی دیگر به دلیل استفاده از محصولات آرایشی بی‌کیفیت یا در اثر پیری ایجاد می‌شوند.

بعضی از داروها باعث می‌شوند که پوست نسبت به نور حساس باشد به‌طوری‌که لک یا هیپرپیگمانتاسیون در سطح آن رخ دهد.

به‌منظور کاهش احتمال ایجاد لک بر روی پوست، لازم است از قرار گرفتن پوست در برابر آفتاب شدید خودداری کنید و از کرم دارای فاکتورهای محافظ استفاده کنید.

همچنین در صورت مشاهده لک‌ها بر روی پوست لازم است به متخصص پوست مراجعه نمایید.

 

درمان لک صورت با مزوتراپی

نحوه انجام مزوتراپی 

درمان مزوتراپی لک صورت با هدف روشن کردن پوست صورت، از یک سری روش‌های تزریقی میکرو بر روی پیگمانته ها و لکه‌ها، فرورفتگی‌ها و خال‌های صورت استفاده می‌کند.

مزوتراپی می‌تواند 4 تا 6 میلی‌متر در پوست نفوذ کرده و پوست را روشن کند. همچنین پس از اتمام درمان، شما بلافاصله می‌توانید به فعالیت‌های عادی و روزانه خود بپردازید.

مزوتراپی

 

روش مزوتراپی لک، یک روش کم تهاجمی است و درد بسیار کمی دارد. برای افراد حساس به درد، می‌توان از کرم‌های بی‌حس‌کننده با هزینه بسیار کم استفاده نمود.

برای گرفتن بهترین نتیجه از این روش، به سه الی چهار هفته زمان نیاز است. در این مدت، استفاده از کرم‌های مناسب برای مراقبت از پوست استفاده می‌شود. همچنین افرادی که مایل‌اند ماندگاری نتایج مزوتراپی لکه‌های پوستی را بیشتر کنند، در منزل نیز باید با روش‌های مناسب به مراقبت از پوست خود بپردازند.

بهترین کاندیدای مزوتراپی لک

بهترین افراد برای درمان مزوتراپی لک افرادی با تیپ‌های پوستی زیر هستند:

  • پوست‌های سوخته
  • افراد مبتلا به بیماری ملاسما
  • افراد مبتلا به کک و مک زیاد
  • پوست‌های خالدار
  • پوست‌هایی که در اثر آفتاب‌سوختگی، لک شده‌اند.

 

مراقبت‌های پس از مزوتراپی لک

پس از مزوتراپی، از آفتاب گرفتن، سولاریوم، تعریق بیش از حد، سوزش پوست و استفاده از آسپرین باید خودداری شود.

پوست منطقه‌ای که تحت درمان، قرار می‌گیرد ممکن است برای چند ساعت پس از درمان، قرمزی خفیف داشته باشد.

بعد از درمان هیچ زخم یا علائمی از تزریق وجود ندارد. پوست پس از مزوتراپی، طراوت خود را به دست می‌آورد و به خوبی تغذیه می‌شود.

با توجه به شدت مشکل و نوع پوست، دکتر پوست تعداد جلسات درمانی را برای حصول بهترین نتیجه درمانی پیشنهاد می‌کند. در صورت رعایت توصیه‌های پزشک، اثرات از بین بردن لک‌ها دائمی خواهد بود.

عوارض مزوتراپی لک

علاوه بر غیردائمی بودن این روش، به دلیل تزریق با سوزن‌های ریز دستی یا با دستگاه مزوگان، مزوتراپی کمی هم دردناک است. ضمن اینکه تکرار درمان می‌تواند کمی خسته‌کننده باشد. البته این تکرار درمان و تزریق برای حفظ اثر مزوتراپی درنهایت می‌تواند برای بیمار نتیجه مطلوبی داشته باشد.

معمولاً پس از تزریق هم کمی تورم در ناحیه تزریق و اطراف آن اتفاق می‌افتد. استفاده از ترکیب‌‌هایی که باعث ذوب شدن چربی‌ها می‌شوند، می‌تواند تورم بیشتری ایجاد کند.

به همین دلیل برای مزوتراپی چربی‌ها و سلولیت‌ها مقدار زیادی دارو در یک جلسه تزریق نمی‌کنیم، چون در غیر این صورت، بیمار با افزایش بیش از حد چربی خون مواجه می‌شود و حتی ممکن است التهاب لوزالمعده یا پانکراتیت برای او به وجود آید.

علاوه بر این‌ها امکان دارد بیمار به مواد تزریقی آلرژی داشته باشد و دچار واکنش‌های آلرژیک شود. ازآنجا که مویرگ‌ها و پوست بسیار نازکی در اطراف چشم‌ها وجود دارد، در اثر مزوتراپی برای رفع سیاهی و لک‌های دور چشم، کبودی دور از انتظار نخواهد بود.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *