درمان تعریق با بوتاکس در تبریز

درمان تعریق با بوتاکس در تبریز

گاهی افراد در هر زمانی از روز و بدون آن که فعالیت فیزیکی داشته باشند عرق می کنند. آن هم به این دلیل است که عصب هایی که وظیفه تحریک غدد تعریقی را بر عهده دارند بیش از پیش فعال شده و در زمان های غیر ضروری عرق ترشح می نمایند.

حال افرادی که با این مشکل دست و پنچه نرم می کنند و از آن رنج می برند می توانند با استفاده از روش های نوین همچون درمان تعریق با بوتاکس به رنج خود پایان دهند.

 جهت مشاوره رایگان و درمان تعریق در کلینیک دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید.

ساعت کار:4 تا 8 عصر

درمان تعریق با بوتاکس

تحول بزرگی که دهه گذشته در زمینه درمان عرق زیر بغل و درمان عرق کف دست و پا ایجاد شده است ، امکان درمان تعریق با بوتاکس می باشد. بطوريكه درحال حاضر تزريق بوتاكس در درمان عرق زير بغل، كف دست و پا اولین گزینه انتخابی بیشتر بیماران است.

مزیت درمان عرق با بوتاکس انست که نه تنها خطرات و معایب درمان‌های دارويى و جراحى را ندارد و غيرتهاجمى است ، نیاز به دوره ایتراحت و نقاحت نیز ندارد و بصورت سرپایی ، ساده و ارزان در مطب و یا کلینیک زیبایی انجام مى‌شود.

 

نحوه درمان تعریق با بوتاکس

با تزریق بوتاكس ارتباط ی که بین اعصاب محرك سمپاتيك و غدد عرق وجود دارد ، قطع می شود. اینکار در صورتی که درست انجام شود آنقدر مؤثر است كه باعث خشك شدن كامل ناحیه درمان و عدم ترشح عرق مى‌شود؛

نتایج درمان عرق زیر بغل ، درمان عرق کف دست و پا با بوتاکس بسيار رضايت‌بخش است. برای دریافت بهترین نتیجه ممکن، بوتاكس بايد توسط متخصص در قسمت عميق درم، جايى كه غدد عرق قرار دارند، تزريق شود.

دوز تزريق بوتاکس برای درمان عرق زیر بغل و درمان عرق کف دست و پا بستگى به وسعت ناحيه مورد نظر دارد، بطور متوسط در هر سانتى ‌متر مربع از پوست مبتلا به تعریق بیش از حد يك واحد تزريق انجام مى‌شود؛

 

نحوه تزریق بوتاکس

این ماده را می توان بصورت دستی تزریق کرد ، اما تزريق با گان مزوتراپى بهترین روش برای تزریق مقدار مناسب دارو در عمق پوست است.

انجام تزریق با گان مزوترائی درد ناشى از تزریق را هم، به حداقل می رساند. درمان تعرق با بوتاکس معمولاً بدون درد است ولی درصورت نیاز، پزشک از بی حسی موضعی استفاده می کند.

با تزریق بوتاکس ، که روشی کاملاً بی خطر، غیر تهاجمی و موثر برای درمان عرق زیر بغل ، کف دست و پا است، تمامی سیگنال های عصبی که از سوی غدد تعریقی ارسال می شوند مسدود شده و در نهایت از ترشح عرق زیاد بدن جلوگیری می شود.

همچنین بخوانید :۱۰ نکته مهم درمورد بوتاکس دور چشم که باید بدانید

جهت درمان تعریق با بوتاکس ابتدا پزشک متخصص از بی حسی موضعی استفاده می کند تا درد و رنج ناشی از تزریق را به حداقل ممکن برساند. سپس تزریق بوتاکس را در پوست و در نزدیکی غدد تعریق به وسیله سوزن های ریز شروع می کند.

با توجه به سایز محل تزریق، حدود ۱۰ تا ۳۰ دقیقه زمان لازم است تا عمل بوتاکس انجام شود. فردی که عمل درمان تعریق با بوتاکس را انجام داده است بعد از گذشت حدود ۷ تا ۱۴ روز می تواند نتایج آن را می بینند. بهبودی کامل نیز بعد از ۳ روز حاصل خواهد شد که البته می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

نتایج درمان عرق با بوتاکس به مدت ۶ تا ۱۲ ماه ماندگاری دارد. با کاهش اثرات آن ، باید مجدداً درمان را تکرار نماید. همچنین درمان تعریق با بوتاکس همزمان با عمل هایی مانند لیزر موهای زائد انجام نمی شود.

 

درمان تعریق زیر بغل با بوتاکس

تعریق بیش از اندازه در ناحیه زیر بغل می تواند بیشتر به دلیل بیش فعالی سمپاتیک باشد که سبب می شود کارکرد و ترشحات این غدد افزایش یابد. البته تعریق بیش از اندازه می تواند در گرما و در برخی مواقع که فرد در وضعیت های عاطفی قرار می گیرد تشدید پیدا کند که در اصطلاح به آن هایپر هیدروز می گویند.

 

نحوه درمان عرق زیر بغل با بوتاکس چگونه است؟

برای درمان عرق زیر بغل با بوتاکس، لازم است که این ماده در ۱۰ تا ۱۵ نقطه از زیر بغل تزریق شود. هنگام تزریق بوتاکس، بیمار هیچ دردی احساس نخواهد کرد. چند روز بعد از درمان، تا حد زیادی میزان عرق زیر بغل کاهش خواهد یافت و بعد از گذشت مدتی، متوقف خواهد شد.

درمان تعریق زیربغل

میزان دوز استاندارد تزریق بوتاکس در درمان عرق زیر بغل نیز حدود ۵۰ واحد است که البته این میزان نیز با توجه به شرایط بیمار می تواند متغیر باشد.

نکته مهمی که در درمان عرق زیر بغل با بوتاکس وجود دارد این می باشد که بیماران مبتلا به این مشکل در صورتی که اثرات بوتاکس از بین برود می توانند مجددا پروسه درمان را تکرار نمایند.

شایان ذکر است که این کار تا زمانی که مشکل تعریق بیش از حدی که فرد دارد برطرف شود و بهبودی کامل حاصل شود ادامه می یابد.

طبق نظریاتی که متخصصان دارند درمان تعریق با بوتاکس بایستی به مدت ۶ الی ۹ ماه ادامه یابد. البته در بعضی موارد هم امکان دارد نیاز باشد که به مدت ۱۲ ماه عمل بوتاکس انجام شود.

هنگامی که بوتاکس تزریق می شود اعصاب سمپاتیک به حد عادی خود می رسد که این امر منجر به کاهش تحریک پذیری آن ها شده و در نهایت موجب می شود عارضه تعریق بیش از اندازه زیر بغل رفع شود.

 

اقدامات قبل از درمان عرق زیر بغل با بوتاکس

بهتر است که عمل تزریق بوتاکس زیر بغل در مطب پزشک انجام شود. معمولا پزشکان از فردی که خواهان درمان عرق زیر بغل با بوتاکس هستند ، می خواهند که به مدت ۲ یا ۳ روز قبل از تزریق بوتاکس، از تراشیدن زیر بغل خود اجتناب کند. افزون بر این باید پزشک خود را در جریان مصرف داروهایی که در طول شبانه روز استفاده می کند، بگذارید و مصرف هیچ یک از این داروها را متوقف نکنید مگر در مواقعی که پزشک بگوید.

 

درمان تعریق کف دست با بوتاکس

غدد عرق ساز یا همان غدد آکرین در ناحیه کف دست و پا بیشتر از سایر نقاط بدن مشاهده می شود. بنابراین این نواحی بیشتر از سایر نواحی دیگر بدن دچار تعریق شده و در برخی موارد زندگی فرد را مختل می سازند.

افرادی که به دنبال راهکارهایی برای درمان عرق دست هستند، می توانند بوتاکس را امتحان کنند.

در روش درمان تعریق با بوتاکس، ماده ی پروتئینی بوتاکس وارد بدن شده، جذب ماهیچه ها می شود و در نهایت غدد عرق یا همان آکرین را غیر فعال می نماید.

همان طور که در بالا اشاره شد تا یک سال بعد از تزریق بوتاکس تعریق شدید کف دست کاهش چشمگیری پیدا می کند اما بعد از گذشت یک سال فرد باید مجدداً به پزشک مراجعه کرده و درمان عرق کف دست را تکرار نماید.

 

تزریق بوتاکس کف دست چگونه انجام می شود؟

کسی که می خواهد اقدام به درمان عرق کف دست با بوتاکس کند ، در روز تزریق باید یک تست نشاسته و ید ( مینور) انجام دهد تا مشخص شود چه نقاطی بیشترین تعریق را دارند.

درمان تعریق

بعد از مشخص شدن این نقاط محل هایی که به تزریق نیاز دارند توسط پزشک متخصص علامت گذاری می شوند. سپس پزشک در محل های مورد نظر شروع به تزریق می نماید.

برای کاهش درد نیز روش هایی همچون بی حسی موضعی، یخ و دستگاه های خنک کننده پوست به کار برده می شوند.

در ساعت های اولیه بعد از تزریق باید از شست و شوی دست ها و انجام فعالیت های سنگین خودداری کرد. در ضمن به کار بردن یک رژیم غذایی سالم، استفاده از میوه ها و سبزیجات تازه و نیز استفاده بیشتر از مایعات پس از درمان تعریق با بوتاکس روند بهبودی را تسریع خواهد کرد.

 

مزایای درمان عرق کف دست با بوتاکس

هر چند که روش های بسیاری برای درمان عرق کف دست وجود دارد اما تزریق بوتاکس به دلایل زیر نسبت به هر یک از آنها برتری دارد :

  • علاوه بر آن که تعریق شدید کف دست را کنترل می نماید منجر به جوانسازی پوست و جلوگیری از پیری آن می شود.
  • حالت کشسانی پوست را دوباره بازگردانده و چین و چروک های پوست را کاهش می دهد.
  • با تحریک کلاژن سازی از پیری جلوگیری می کند.
  • و در نهایت درمان عرق دست با بوتاکس نسبت به سایر روش های دیگر ماندگاری بالایی دارد.

درمان تعریق کف پا با بوتاکس

بهره گیری از بوتاکس می تواند برای درمان عرق کف پا هم مورد استفاده قرار بگیرد. با این که تعریق بیش از اندازه در کف پا شاید مشکلاتی زیادی به همراه نداشته باشد اما با این حال ممکن است فرد نتواند هنگام انجام کارهای روزانه خود تمرکز کافی داشته باشد. از این رو این افراد می توانند با تزریق بوتاکس به کف پاهای خود حدود ۸۷ درصد از مشکل تعریق بیش از حد کف پای خود را رفع کنند.

 

علت تعریق بیش از حد کف پا چیست؟

از دلایل رایج عرق بیش از حد کف پا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوشیدن جوراب نامناسب(پوشیدن جوراب نایلونی در فصل گرما).
  • تغذیه نامناسب(خوردن غذاهای تند، نوشیدنی های کافئین دار و …).
  • پوشیدن کفش غیر استاندارد(کفش تنگ و جنس نامرغوب).

 

نحوه درمان عرق کف پا با بوتاکس چگونه است؟

این تزریقات اندکی با درد همراه هستند و معمولا نیاز است که بی هوشی عمومی و بی حسی صورت گیرد. از آن جائیکه پوست پاها ضخیم است امکان دارد که بی حس کننده های موضعی از پوست پاهایی که پینه بسته است به خوبی جذب نشوند. امکان استفاده از بلوک موضعی و بی هوشی با آرام بخش هم وجود دارد.

نحوه درمان عرق کف پا با بوتاکس چگونه است؟

می توان گفت که برای درمان عرق کف پا به طور معمول برای درمان 100 BU و یا DU 300 تزریق می شود که این مقدار به میزان مساوی در دو طرف مورد استفاده قرار می گیرد. البته باید گفت که گاهی اگر سایز پا بزرگ تر باشد به مقدار بیشتری نیاز است.

 

نکات مهم هنگام در درمان عرق کف پا با بوتاکس

  • ممکن است نتایجی که از درمان تعریق با بوتاکس حاصل شده است تا یک سال باقی بماند.
  • چنانچه در درمان عرق کف پا تزریق عمقی تر انجام شود امکان ضعیف شدن عضلات دست وجود خواهد داشت.
  • سر سوزن ها هنگامی که در ناحیه دست و پا استفاده می شود به سرعت کند می شوند بنابراین ممکن است که چندین سر سوزن مورد نیاز باشد.
  • باید دقت شود که عمق تزریق ها در حد درم باشد.
  • پزشک باید دقت لازم را داشته باشد که در درمان عرق کف پا تزریق ها سطحی صورت بگیرند.

 

ماندگاری درمان تعریق با بوتاکس

نتایج درمان تعریق با بوتاکس ٢٤ تا ٤٨ ساعت بعد از تزريق، دیده می شود و تا يك هفته الی ۱۴ روز كامل مى گردد. دو هفته ب از تزریق ، پوست ناحيه مبتلا، بررسی و معاینه می شود و در صورتی که ترشح عرق در نقاطی قطع نشده باشد ، در این نقاط تزریق انجام می شود.

هدف از درمان تعریق با بوتاکس توقع ترشح عرق و خشک شدن پوست است. ماندگاری نتایج بوتاکس ۶ تا ١٢می باشد و اگر درمان تکرار شود (تقریبا سالی یکبار)، ترشح عرق تا حد زيادى كاهش خواهد يافت، و اگر به میزان کمی ترشح عرق باقی مانده باشد براحتی با درمان های دارويى موضعى درمان خواهد شد.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *