ایمپلنت در تبریز

هزینه و مزایای ایمپلنت

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان، فلزی که معمولا از جنس تیتانیوم خالص و سازگار است که از یک پیچ داخلی تشکیل شده که دندان مصنوعی را در جای درست خود درون استخوان فک گذاشته و نگه داشته می دارد.

در ایمپلنت میزان استخوان در دسترس ، استحکام استخوان ، زمان گذاشتن ایمپلنت به صورت کامل در نظر گرفته می شود .

همچنین زمان لازم برای ترمیم و رشد استخوان اطراف و حوالی ایمپلنت معمولا در بازه 3 الی 6 ماه است، که به طور معمول برای فک پایین سه ماه و برای فک بالا 5 ماه تخمین میزنند،

درصورتی که استخوان لازم برای ایمپلنت در دسترس نباشد در شرایطی خاص میتوان از پیوند استخوان از نواحی دیگر استفاده کرد.

انواع ایمپلنت

ایمپلنت از انواع ایمپلنت های پیچ دار و ایمپلنت بدون پیچ تشکیل شده است که معیار انتخاب نوع آن به میزان سختی استخوان فک انتخاب می شود.

به دلیل اینکه بروی هر ایمپلنت یک یا چند دندان مصنوعی یا تاج میتوان سوار کرد در نتیجه برای فک بالا از شش ایمپلنت و برای فک پایین از چهار ایمپلنت استفاده می شود.

حداقل یک عمل جراحی برای ایمپلنت دندان لازم است که سالم بودن لثه و استحکام مناسب استخوان فک برای نگه داشتن ایمپلنت الزامی است، درصورتی که پس از ازبین رفتن دندان سریع برای ایمپلنت مراجعه نشود امکان تحلیل رفتن استخوان فک و در نتیجه از دست رفتن این روش و جواب نگرفتن ایمپلنت دندان می باشد.

مصرف سیگار نتیجه عمل ایمپلنت تاثیر میگذارد به همین دلیل برخی از دندان پزشکان از ایمپلنت گذاری مصرف کننده سیگار اجتناب میکنند.

 

مواردی که استفاده از ایمپلنت را پیشنهاد میکند:

  • دندان های جلو به دلیل از بین رفتن و از دست رفتن فاصله ای بین آنها افتاده باشد و دندان های مجاور و کناری طبیعی باشد.
  • درصورتی که چندین دندان به دلایل مختلف از بین رفته و فاصله زیادی داشته باشد که دندان های کناری و مجاور طبیعی باشد.
  • زمانی که تعداد زیادی از دندان ها از بین رفته و فقط یک طرف دندان طبیعی دارد.
  • زمانی که تمامی دندان فک پایین یا بالا از دست رفته باشد.

درصورتی که از رادیوتراپی استفاده میکنید و تحت درمان هستید شانس بسیار پایینی در استفاده از ایمپلنت دارید، امکان موفقیت در عمل جراحی ایمپلنت به موارد مختلفی بستگی دارد که در هر فرد متفاوت است، حتی میتوان این امکان و درصد موفقیت را در ایمپلنت فک پایین و بالا متفاوت تلقی کرد.

تمامی موارد باید تحت نظر پزشک بررسی و نتیجه گیری شود کاشت دندان و ایمپلنت پروسه و استاندارد های خاص خود را دارد که تمامی مراحل باید از طریق پزشک مورد نظر طبق استاندارد بررسی و در نتیجه گزینه مناسب انتخاب شود.

بهترین حالت ممکن برای ایمپلنت بلافاصله بعد از کشیده شدن دندان خراب یا افتادن دندان است.

 

مدت درمان و روند کاشت ایمپلنت دندانی:

  • تحت نظارت پزشک رادیوگرافی لازم انجام و سلامت لثه و استحکام استخوان فک بررسی و بعد از طی شدن مراحل استاندارد ایمپلنت مناسب انتخاب می شود.
  • انجام کاشت در یک جلسه با بی حسی موضعی و معمولا بدون هیچ گونه درد.
  • تقریبا 2 ماه بعد از انجام جراحی برای روکش و مراحل ساخت آن مراجعه کرد.

 

هزینه درمان برای ایمپلنت دندانی

هزینه درمان ایمپلنت دندان بستگی به نوع ایمپلنت دارد لازم به ذکر است که از ایمپلنت های استاندارد که مورد تایید تمامی سازمان های پزشکی و بهداشت است استفاده نمایید و از استفاده ایمپلنت هایی که شناخته شده نیستند و بعضا ارزان تر هستند جدا خودداری کنید،

هزینه درمان یک ایمپلنت استاندارد تقریبا برابر یک بریج سه واحدی بسیار ایده آل است.

 

مزایای ایمپلنت

ایمپلنت جایگزین مناسب برای کسانی هستند که دندان های خود را از دست داده اند و دوست دارند دندان های جدید مانند دندان های اصلی خود عمل کنند. به این دلیل که ایمپلنت حس دندان طبیعی را دارد و بسیار مناسب برای جویدن برخلاف دندان مصنوعی متحرک است.

 

مزایای ایمپلنت
کاندید مناسب برای ایمپلنت:

به دلیل پیشرفت روز افزون علم اگر فردی از لحاظ استحکام و سالم بودن استخوان فک موردی نداشته باشد گزینه مناسبی برای ایمپلنت دندان است.

 

ممکن است بدن ایمپلنت را پس بزند؟

خیر ، زیرا جنس ایمپلنت دندان تیتانیوم است که سازگار با بدن انشان می باشد و تنها کسانی مناسب ایمپلنت نیستند که استحکام استخوان فکشان پایین باشد و مشکلات از این دسته داشته باشند.

 

آیا ایمپلنت برای استخوان تحلیل رفته مناسب است؟

خیر همانطور که گفته شد در ایمپلنت سالم بودن و استحکام استخوان فک اهمیت بسیاری دارد.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *