انواع اسکالپ سر

انواع اسکالپ سر

انواع اسکالپ سر

به طور کلی انواع اسکالپ سر را می توان به دسته های زیر تقسیم کرد:

1- اسکالپ کامل (اسکالپ از صفر تا صد)

یکی از انواع اسکالپ سر ،اسکالپ کامل است، در برخی از افراد ریزش مو در قسمت های زیادی از سرشان اتفاق افتاده است. در این نوع از اسکالپ صفر تا صد سر مشتریان اسکالپ صورت می گیرد که با 2 روش زیر انجام پذیر است.

در این روش از اسکالپ، پیگمنت ها را در میان مو های باقی مانده سر طراحی و ترسیم می کنند تا از این طریق ظاهر خالی بین موها با رنگ دانه های ریز و در کنار هم پر کنند و با این کار می توان سطوح خالی سر را پر تر کرد.

راه اول این که شخص مو هایش را کاملا می تراشد و پیگمنت ها به گونه ای بر روی نواحی بدون مو ترسیم می شود که گویی موهایی بوده اند که تراشیده شده اند، به این روش اسکالپ اسپرت گفته می شود. این روش جزء پر طرفدار ترین روش های اسکالپ است و طرفداران بسیار زیادی دارد.

لازم به ذکر است که این روش ساده نیست و باید یک پیگمنتر حرفه ای و با تجربه این کار را انجام دهد تا نتیجه مثبتی دهد، در غیر این صورت طراحی بسیار مصنوعی و نامطلوب ایجاد خواهد شد.

2- اسکالپ برای جای بخیه ها

یکی دیگر از انواع اسکالپ سر، اسکالپ برای جای بخیه ها است. همان طور که از اسمش مشخص است توی این روش برای برای مواردی اسکالپ به کار بده می شود که در اثر جراحت و یا جراحی جای زخم و اسکاری بر روی پوست سر و مابین مو ها باقی مانده باشد.

3- اسکالپ سر در ناحیه جلویی سر

یکی دیگر از انواع اسکالپ سر، اسکالپ در نواحی جلو سر است. این نقطه بسیار حساس است و باید کاملا با تسلط بالا انجام شود چرا که در صورت کم پشتی بیشترین تاثیر را بر زیبایی فرد می گذارد. انجام اسکالپ در این ناحیه می تواند ظاهری بسیار زیبا و پرپشت به سر اشخاص ببخشد.

4- اسکالپ برای پر کردن فضای خالی در فرق سر

این نوع از انواع اسکالپ سر بیشتر برای خانم هایی می باشد که از داشتن فرق سر با فضای خالی بسیار زیاد رنج می برند و تمایل دارند این فضا را به هر نحوی پر کنند. این روش نه فقط برای خانم ها بلکه برای آقایان نیز هست و تمامی افراد برای رفع مشکل خالی بودن فرق سر می توانند به انجام اسکالپ رو بیاورند.

اسکالپ فرق سر

بیشتر بخوانید:

آیا اسکالپ موثر است؟

پاسخ به این سوال کمی سخت است، نتیجه اسکالپ سر شما بستگی به متخصصی دارد که وظیفه انجام اسکالپ شما را بر عهده گرفته دارد و هر چقدر آن متخصص با مهارت و همچنین با تجربه باشد مسلما شما نتیجه بهتری خواهید گرفت.

همچنین شما قبل از انجام کار با نمونه کار های قبلی آشنا خواهید شد تا بتوانید از آنها الگو برداری کنید و همچنین به میزان تخصص بالای کارکنان بیشتر واقف شوید.

مزایا و معایب انواع اسکالپ سر

اسکالپ سر هم مانند هر کار دیگری مزایا و معایب خودش را دارد که شما در ادامه مقاله می توانید آنها را مطالعه کنید.

فواید اسکالپ چیست؟

اسکالپ سر تفاوت های خیلی زیادی با تاتو دارد زیرا در اسکالپ خط زیر مو کاملا طبیعی بوده و جلوه ای متقان با تار های موی افراد دارد که تاتو چنین ویژگی را ندارد.

اسکالپ بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است و شما می توانید با هزینه های کم برای رفع کم پشتی موی خود اقدام کنید.

در کل انواع اسکالپ سر جایگزین بسیار مناسبی برای کاشت مو است.

معایب اسکالپ چیست؟

به عنوان معایب اسکالپ سر باید گفت که این روش برای افرادی که یه جور حساسیت دارند مناسب نمی باشد و باید از انجام این کار دوری کنند.

یک مشکل دیگری که معمولا به علت کمبود تخصص در مراکز و کلینیک های مربوطه مطرح است این مورد است که در صورت اشتباه انجام دادن اسکالپ ممکن است عوارضی مانند : تضاد در رنگ، اشتباه و بد انجام دادن آن و همچنین برخی موارد دیگر اشاره کرد.

انواع اسکالپ سر متفاوت است و ممکن است هرکدام مزایا و معایب خودش را نیز داشته باشد.

همچنین شما با قرار گرفتن در معرض نور شدید آفتاب و اشعه فرابنفش، باعث کمرنگ شدن پیگمنتیشن می شوید و به این دلیل ممکن است برای چند بار ترمیم به کلینیک های مربوطه برای اسکالپ سر مراجعه کنید.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *