آنالیز پوست و مو در تبریز


آنالیز پوست و مو

موارد استفاده از آنالیز موی سر و آنالیز پوست و مو متفاوت بوده و به موارد گوناگونی تقسیم می‌شود . گاهی کسانی که دچار عارضه در ناحیه پوست سر هستند برای تشخیص و درمان آن از آنالیز پوست و مو ی سر استفاده میکنند و یا افرادی که قصد استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد ( الکساندرایت) را دارند و یا افرادی که دچار ریزش مو هستند و نگران کم پشتی موی سر شده اند و می‌خواهند میزان این ریزش را بررسی کنند و درمان ریزش موی سر خود را آغاز کنند و همچنین کسانی که می‌خواهند کاشت طبیعی و قابل رشد موی سر، ابرو و ریش و سبیل انجام دهند و … همگی می‌توانند از آنالیز پوست و مو در کلینیک رویای طلایی استفاده کنند.

 

آنالیز برای لیزر موهای زائد:

افرادی که می‌خواهند لیزر موهای زائد انجام دهند بهتر است قبل از اقدام به لیزر مو که بهترین روش برای از بین بردن موهای زائد بدن است ، از آنالیز مو استفاده کنند. زیرا گاهی موهای بدن در هنگام رشد به دلیل فشار روی مو و … از جهت رشد طبیعی خود خارج شده و دوباره به سمت داخل پوست رشد می‌کنند.

در پاره‌ای مواقع این برگشت مو به داخل پوست ممکن است ایجاد عفونت کرده و فرد را دچار بیماری کیست مویی کند که روشهای درمانی خاص خود را دارد. ولی گاهی ضخامت مو و مکانی از پوست که این برگشت مو اتفاق میافتد فرد را دچار عفونت و کیست مویی نمی‌کند.

ولی اگر فرد قرار باشد از لیزر موهای زائد در آن نقطه استفاده کند پوست دچار حساسیت و گاهی سوختگی شود که برای فرد ناراحت کننده می‌باشد.

پس برای اینکه این مشکل در هنگام لیزر موهای زائد برای شخص اتفاق نیافتد بهتر است قبل از انجام لیزر بر روی پوست خود با انجام آنالیز پوست و مو در نواحی که قصد انجام لیزر برای رفع موهای زائد دارد از این موضوع که مویی به داخل پوست برنگشته و فرد را دچار ناراحتی نمی‌کند اطمینان حاصل کرده سپس با خیال راحت و اطمینان از عدم بروز مشکلی برای پوست خود اقدام به لیزر کند.

 

آنالیز برای کاشت موی طبیعی و قابل رشد:

برای افرادی که می‌خواهند کاشت موی طبیعی و قابل رشد انجام دهند مهم ترین مسئله داشتن بانک موی خوب است و داشتن تراکم موی مناسب در نواحی که از آن منطقه مو برداشت خواهد شد و همچنین وضعیت پوست در نواحی که قرار است موی برداشت شده در آنجا کاشت شود.

پزشک و متخصصین این امر در کلینیک پس از انجام آنالیز پوست و مو و آنالیز موی تخصصی با دستگاه‌های آنالیز پوست و مو ، تمامی این موارد را مورد بررسی قرار می‌دهند.

و مراجعه کننده را از وضعیت پوست و مو و میزان تراکم مو مطلع ساخته و تا حدودی نتیجه کاشت موی زنده و قابل رشد را برای فرد مشخص می‌کنند و یا درصورت وجود مشکلی برای کاشت مخصوصا مشکلات پوستی پس از تشخیص و ارائه درمان و سپری شدن طول درمان و رفع مشکل میتوان اقدام به کاشت موی طبیعی و قابل رشد کرد.

در رابطه با کسانی که میخواهند کاشت موی طبیعی و قابل رشد چه بر روی سر ، چه در ناحیه ابرو و یا قسمت ریش و سبیل انجام دهند برای پزشک و متخصصین کاشت میزان تراکم در قسمت بانک مو و همچنین سلامت پوست ناحیه‌ای که قرار است در آنجا کاشت انجام شود بسیار مهم است چراکه ممکن است در صورت عدم سلامت و حساسیت و یا امراض پوستی بعد از عمل کاشت بیمار دچار مشکلات و یا حتی عفونت در آن ناحیه شود و نه تنها فولیکول کاشت شده از بین برود بلکه بستر پوستی که کاشت در آن انجام شده هم دچار مشکل شده و دردسرهای زیادی برای فرد ایجاد کند.

مخصوصا در عمل‌های کاشت موی طبیعی و قابل رشد به روش FUT که باید از ناحیه پشت سر قسمتی از پوست همراه با موی آن کات شود (برداشت فلپ) و دو لبه این کات بهم بخیه گردد ، برای اینکه جای این برداشت و بخیه به کمترین حد ممکن برسد و جای بخیه بسیار نازک بوده و در نتیجه ظاهر بدی به پوست پشت سر ندهد ، دانستن وضعیت پوست ناحیه اهدا کننده و میزان خشکی و چرب بودن و …. برای تیم کاشت و متخصصین بسیار بسیار مهم میباشد که این بررسی و تعیین وضعیت پوست را می‌توان با آنالیز پوست ومو در کلینیک رویای طلایی ، انجام داد.

 

آنالیز پوست برای بیماری های پوست و مو:

گاهی افراد برای درمان مشکلات پوستی و موی سر به کلینیک مراجعه میکنند که در این کلینیک پزشک متخصص در کنار معاینه فیزیکی و چشمی بیمار با کمک آنالیز پوست و مو که به تشخیص بیماری مراجعه کننده کمک میکند راهکار‌های درمانی مورد نیاز بیمار را توصیه کرده و در تمام طول درمان و بهبودی کامل بیمار را همراهی میکند.

آنالیز پوست و مو

یکی از مزایای استفاده از آنالیز پوست و مو که قبل از شروع درمان و در طول درمان از بیمار انجام می‌شود پی بردن به جواب دهی درمان انتخاب شده است و پی بردن به روند بهبود شخص گاهی روش درمانی انتخاب شده بر روی فرد مورد نظر جوابدهی لازم را ندارد و با پی بردن به این موضوع که با انجام آنالیز پوست و مو در طول درمان میتوان روش درمانی را تغییر داد و روش مناسب‌تری که بر روی شخص جوابدهی لازم را داشته باشد انتخاب کرد تا طول درمان شخص کاسته شده و زودتر به نتیجه راضی کننده برسد.

 

برخی از شایع‌ترین بیماری‌های موی سر که با کمک آنالیز پوست و مو می‌توان به تشخیص بهتری نسبت به آنها رسید به شرح زیر می‌باشد :

غدد روی پوست سر:

این غدد خوش‌خیم معمولا در دوران بلوغ روی پوست سر نوجوان پدیدار می‌شوند که اندازه آن از ذره‌های ریز تا گاهی به اندازه یک گردو می‌تواند بزرگ شود که معمولا در نقاط بوجود آمدن این غدد موها به علت عدم خونرسانی درست دچار ریزش می‌شوند و کار بر روی سر این افراد بسیار حساس بوده و با عمل جراحی با استفاده از بی حسی موضعی برداشته می‌شوند.

هیپرپلازی:

پدیده‌ای که معمولا در آقایان و مخصوصا در ناحیه ریش و سبیل اتفاق میافتد و بدین صورت می‌باشد که دو یا سه تار مو حول یک ریشه گرد هم میایند و به شکل غول‌آسا و معمولا تیره رنگ به چشم می‌آیند. درمان این نوع بیماری معمولا با جراحی انجام می‌شود.

شوره سر:

شوره سر یکی از ناراحتی‌های رایج در بین افراد جامعه می‌باشد که نتیجه پوسته پوسته شدن غیرطبیعی لایه رویی پوست سر و جدا شدن آن از پوست بوده که به ظاهر نامناسبی به موهای سر و یا صورت ( ریش و سبیل آقایان) می‌دهد.شوره سر که خود به دو نوع شوره خشک و شوره چرب تقسیم می‌شود به علل گوناگونی از قبیل کمبود ویتامین آ ، عوامل عصبی ، عدم تغذیه مناسب ، مشکلات غدد تیروئید ، عوامل ژنتیکی و … اتفاق میافتد.

ریزش موی سر:

که هم در خانمها و هم در آقایان اتفاق میافتد که دلایل گوناگونی همچون عوامل وراثتی ، آلودگی هوا و آب نا مناسب ، تغذیه نا مناسب ، بیماری های پوستی ، کمبود ویتامین و … دارد و روش درمانی آن بر حسب علت ریش مو متفاوت است و فرد دچار این بیماری بسته به جنسیت و علل ریزش مو باید روند درمانی متفاوتی را پیش بگیرد .

خارش و التهاب پوست سر:

علل خارش و اتهاب پوست سر معمولا به دلایل استفاده از مواد شیمیایی ( رنگ کردن و بی‌رنگ کردم مو) و یا تحریک کردن پوست سر ( استفاده از صاف کننده و خشک کننده مو بصورت بی‌رویه) اتفاق میافتد.

این خارش‌ها به نوعی هشدار بدن میباشد که غالبا نشان‌دهنده آلرژی و حساسیت و یا اگزما پوست است که باید با پزشک متخصص مشورت شده و پزشک متخصص پوست با معاینه ، انجام آنالیز پوست و مو و انجام آزمایشات مخصوص پی به علت این هشدار برده و روش درمانی را آغاز کند.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *