بازار داغ پیلینگ پوست صورت


پیلینگ

شفافیت و روشنی پوست خواسته بسیاری از افراد است. مصرف انواع میوهها به سلامت پوست کمک میکندو تغذیه مناسب یکی از آسانترین راههایی است که به شادابی و طراوت پوست ختم میشود.

استفاده از کرمهای ضد آفتاب و کنار گذاشتن غذاهای چرب و دور ریختن وسایل آرایشی نامناسب، همه و همه، راههایی هستند که به سلامت پوست کمک میکنند؛ و البته «پیلینگ» هم یکی از همین روشها است.

پیلینگ همان لایهبرداری از پوست است ؛ که در واقع در این روش ، لایه سطحی و خشن شده ی پوست برداشته میشود.
متخصصان پوست به دلایل متفاوتی لایه برداری را به بیمارانشان پیشنهاد میکنند. بنابراین تشخیص با پزشک است که انجام این روش را برای مراقبت از پوستتان توصیه کند. از لایهبرداری برای از بین بردن جای جوشها و چروکهای خفیف و منافذ باز از روی صورت هم میتوان استفاده کرد.

برخی متخصصان پوست از لایه برداری برای از بین بردن لک صورت یا « ملاسما » استفاده میکنند. از پیلینگ برای برداشتن جای اسکار( سالک ، بخیه و سوختگی و…) از روی پوست نیز استفاده میشود.

 

مراقبتهای بعد از عمل

پس از پایان لایه برداری ، باید در طول یک دروه 2 هفتهای از پوستتان مراقبت کنید. مراقبت پس از لایه برداری برحسب عمق لایه برداری ، متفاوت است.

معمولاً پس از انجام پیلینگ در مطب یا مراکز بهداشتی ، پزشک یا فرد باتجربه و دوره دیده دستورات لازم را برای مراقبت از پوست در اختیارتان میگذارد. به علاوه ، ممکن است بروشورهایی به شما داده شود که در آن ، دستورالعملهای لازم در مورد مراقبتهای بهداشتی پس از پیلینگ آمده است.

معمولاً پس از پیلینگ ، پوستتان کمی قرمز خواهد شد و پزشک ممکن است برایتان وازلین یا پماد ترکیبی تجویز کند.

بیمارانی که تحت درمان با اسیدهای قویتری قرار میگیرند ، لازم است به مدت 3 تا 5 روز تا بازسازی کامل لایه سطحی پوست ، از مواد پوشانندهای مانند کِرِم مرطوب کننده و یا انتی بیوتیکی ( 4تا 5 بار در روز ) استفاده کنند.

فراموش نکنید که تا 6 هفته بعد از پیلینگ باید از مواجهه شدید با نور خورشید خودداری کنید. خوشبختانه پوست اکثر ایرانیان ، معمولاً به پیلینگ درست و اصولی نسبتاً خوب جواب میدهد. ولی این درمان معمولاً به افراد سیاهپوست توصیه نمیشود.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *