پاکسازی پوست در تبریز

پاک سازی پوست در تبریز

پاکسازی پوست

اگر پاکسازی پوست هنوز به عادت روزانه شما تبدیل نشده، وقت آن رسیده است که در این‌باره تجدید نظر کنید.

جالب است بدانید که پوست هر ۳۰ روز یکبار، خود را بازسازی می‌کند؛ به این ترتیب که سلول‌های سطحی یا اپیدرمی از بین رفته و سلول‌های جدید جایگزین آنها می‌شود.

پاکسازی پوست معجزه‌ای است که روند حذف سلول‌های مرده از پوست کمک می‌کند. بنابراین پوست نفسی تازه کرده و آماده دریافت مواد مغذی می‌شود. اما چه روش‌هایی برای پاکسازی پوست وجود دارد؟ در رابطه با مزایا و معایب پاکسازی پوست چه می‌دانید؟ هزینه پاکسازی پوست چقدر برای شما آب می‌خورد؟

با پاکسازی پوست، برخورداری از پوستی شفاف و درخشان را تضمین خواهید کرد. با همراه باشید تا هر آنچه باید درباره پاکسازی پوست بدانید را بیان کنیم.

 جهت مشاوره رایگان و انجام پاکسازی صورت در کلینیک دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید.

آدرس کلینیک: ائل گلی-شهرک پرواز-روبروی کلانتری-نبش چهارراه-ساختمان 7 آسمان-طبقه 4

ساعت کار:عصر4 تا 8

مشاهده سایر هزینه های خدمات زیبایی در تبریزپوست

پاکسازی پوست چیست؟

پیش از پرداختن به هر موضوع دیگری، بهتر است با مفهوم اصلی پاکسازی پوست آشنا شویم. پاکسازی به معنای از بین بردن یا حذف مواد آرایشی، عرق، چربی، آلودگی و سلول‌های مرده از سطح پوست است.

این کار پوست را شاداب کرده و کمک می‌کند که پوست به اصطلاح نفس بکشد. پاکسازی پوست به کمک مواد و تکنیک‌های مختلفی قابل انجام است. با این حال پیش از هر اقدامی باید نوع پوست خود را بشناسید. چرا که پاکسازی انواع پوست‌ها، با یکدیگر متفاوت است.

بسته به نوع و نیاز پوست باید تکنیک‌های پاکسازی را تعیین کرد. استفاده از مواد ارگانیک، مواد شیمیایی، شوینده‌ها و لایه بردارها و دستگاه‌ها و تجهیزات از جمله راهکارهایی است که پاکسازی پوست را برای ما ممکن می‌کنند.

 

چرا پاکسازی پوست مهم است؟

شاید اولین پرسشی که ذهن شما را به خود مشغول می‌کند این باشد: چرا باید پوست خود را پاکسازی کنم؟

دلایل متعددی برای تمیز کردن پوست وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

1)کمک به بهبود وضعیت پوست

روزانه سلول‌های پوستی در معرض آسیب‌های مختلفی قرار دارند، به همین خاطر برای برخورداری از پوستی شفاف و درخشان باید پاکسازی را در الویت قرار داد. با تمیز کردن پوست هر گونه آلودگی، باکتری و میکروب از سطح پوست پاکسازی می‌شود.

به این ترتیب با حذف میکروب‌ها و آلودگی به ندرت شاهد بروز جوش و آکنه خواهیم بود. از طرفی با حفظ چربی مفید پوست، درمان چین و چروک و خطوط ریز روی پوست امکان پذیر خواهد بود.

2)برخورداری از پوستی جوان و شاداب

با افزایش سن، سلول‌های پوست با سرعت کمتری بازسازی می‌شوند و به همین دلیل است که پوست کدر و تیره‌تر به نظر می‌رسد. به کمک پاکسازی، حذف سلول‌های مرده سریع‌تر اتفاق می‌افتد. بنابراین با تحریک پوست به تولید سلول‌های جدیدتر، نه تنها شفافیت و شادابی به پوست بازمی گردد، بلکه شاهد جوان‌تر شدن پوست نیز خواهیم بود.

چرا پاکسازی پوست مهم است؟

3)پیشگیری بهتر از درمان

به کمک پاکسازی پوست و حذف عوامل مزاحم از روی آن، از بروز هرگونه آسیب پوستی مانند پوسته پوسته شدن، خشکی بیش از حد، تولید سبوم بیش از حد و به دنبال آن بروز جوش و آکنه جلوگیری کرده‌ایم. پاکسازی ساده پوست، راهکاری ایده آل به حساب می‌آید که از بروز هر گونه آسیب و معضل احتمالی جلوگیری خواهد کرد.

4)افزایش اعتماد به نفس

در نهایت مگر می‌شود پوستی شفاف و درخشان داشته باشید از داشتن چنین پوستی لذت نبرید؟ همه ما با داشتن پوستی شفاف و عاری از هرگونه مشکل، اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنیم و حس بهتری نسبت به خودمان خواهیم داشت.

همه عواملی که مطرح شدند ما را وادار می‌کنند که به پاکسازی پوست اهمیت بدهیم و این موضوع را در اولویت قرار دهیم. اما چه روش‌هایی برای پاک کردن پوست وجود دارد؟

 

آشنایی با روش‌های پاکسازی پوست

پاکسازی پوست با هدف حذف سلول‌های مرده و آلودگی‌ها از سطح پوست انجام می‌شود. با این حال روش‌های پیشنهاد شده برای انجام این کار تنوع بالایی دارند. اگر بخواهیم دسته بندی کلی از این روش‌ها ارائه دهیم، باید آنها را به سه بخش کلی تقسیم بندی کنیم:

  • پاکسازی پوست در خانه
  • پاکسازی پوست در آرایشگاه
  • پاکسازی پوست در کلینیک‌های زیبایی

اگرچه در تمامی این روش‌ها پاکسازی کلی پوست مدنظر است، اما در روش‌های خانگی و آرایشگاهی پاکسازی به صورت سطحی انجام می‌شود. اگر پاکسازی عمقی پوست مدنظرتان باشد، باید به سراغ روش‌های کلینیکی بروید. اما پاکسازی پوست در خانه و آرایشگاه به چه روش‌هایی انجام می‌شود؟

 

پاکسازی پوست به صورت خانگی و آرایشگاهی

برای پاک کردن پوست علاوه بر مواد شیمیایی می‌توان از ابزارها و تکنیک‌های فیزیکی نیز استفاده کرد. برای پاکسازی ساده پوست معمولاً از اسکراب‌ها و لایه بردارها استفاده می‌شود که ممکن است این مواد از شیمیایی یا طبیعی باشند.

به طور کلی برخی از روش‌های مورد استفاده برای پاکسازی انواع پوست‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

1)اسکراب پوست

یکی از متداول‌ترین روش‌های پاکسازی انواع پوست‌ها از سلول‌های مرده استفاده از اسکراب است. انواع اسکراب‌های حاوی شکر یا نمک‌های معدنی هستند که به پوست لطافت می‌بخشند.

با وجود اینکه استفاده از اسکراب، روشی غیرتهاجمی به حساب می‌آید، اما گاهی احتمال التهاب پوست به خصوص پوست‌های حساس وجود دارد. به همین خاطر لایه برداری پوست را به تعداد دفعات کمی در طول هفته محدود کنید.

علاوه بر مواد شیمیایی مختلف، امکان استفاده از مواد طبیعی برای لایه برداری از پوست وجود دارد.

2)بخور دادن پوست

از دیگر راهکارهای پاکسازی پوست چه در خانه و چه در سالن‌های آرایشگاهی، بخور دادن پوست است. خوب است بدانید که بخار منافذ پوست را باز کرده و آلودگی‌ها را در اعماق پوست از بین می‌برد.

جوش‌های سرسیاه که به دلیل مسدود شدن منافذ پوستی تشکیل می‌شوند، به کمک بخار آب به راحتی از زیر پوست خارج خواهند شد. به گردش درآوردن جریان خون در زیر پوست، مهم‌ترین نتیجه بخور دادن پوست است.

برای بخور دادن پوست در خانه تنها کافی است که یک قابلمه آب را بجوشانید و از برگ نعنا، گلبرگ‌ها یا کمی لیمو به آن اضافه کنید. از یک حوله برای بخور دادن پوست خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که بخار آب به قدری داغ نباشد که سبب آسیب به مویرگ‌های پوستی شود. بخور دادن پوست در سالن‌های آرایشگاهی نیز به کمک دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود.

3)پاکسازی پوست به کمک ابزارها

انواع درمارولر و براش‌های مخصوص برای پاکسازی پوست وجود دارد که هم در خانه و هم در سالن‌های آرایشگاهی پیدا می‌شود.

حذف سلول‌های مرده در این روش به صورت فیزیکی اتفاق می‌افتد. از طرفی بعد از پاکسازی پوست امکان استفاده از مواد آب‌رسان، ویتامین‌ها و مواد معدنی وجود دارد. به این ترتیب تقویت و تغذیه پوست به شکل بهتری اتفاق می‌افتد؛ چرا که با باز شدن منافذ پوست، جذب این مواد بهتر و سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

پاکسازی پوست به کمک ابزارها

روش‌های کلینیکی پاکسازی پوست

پاکسازی پوست در کلینیک‌های پوست و مو از جمله اقدامات رایجی است که این روزها شاهد آن هستیم. این کلینیک‌ها با ارائه راهکارهای مناسب، نوید برخورداری از پوستی شفاف و خیره کننده را به ما می هند. در رابطه با رایج‌ترین تکنیک‌های پاکسازی پوست در کلنیک های زیبایی چه می‌دانید؟

این تکنیک به افرادی پیشنهاد می‌شود که به دنبال رفع لکه‌های پوستی خود هستند؛ به عنوان مقال لکه‌های قهوه‌ای، لکه‌های به جای مانده از جوش و زخم همگی به کمک این تکنیک قابل برطرف شدن هستند.

بسیاری از افراد میکرودرم ابریژن را نوعی لایه برداری عمیق از پوست می‌دانند که با اسپری کردن کریستال‌ها و مکش سلول‌های مرده همراه است. اگرچه امکان بروز قرمزی و التهاب پس از اجرای این تکنیک وجود دارد، اما برخورداری از پوستی شفاف و درخشان حتمی خواهد بود. چرا که این روش بر مبنای تحریک پوست به تولید کلاژن است.

لایه برداری از پوست به کمک مواد شیمیایی قوی نیز امکان پذیر است که این نوع لایه برداری معمولاً در کلینیک‌ها اتفاق می‌افتد.

این نوع لایه برداری منجر به اصلاح معضلات بافت پوست می‌شود و حتی گاهی در رنگم پوست نیز تاثیرگذار است.

  • ماساژ پوست و استفاده از مواد مغذی

ماساژ حرفه‌ای پوست به بهبود گردش خون در زیر پوست کمک می‌کند. یکی از روش‌های پاکسازی پوست، لایه برداری از پوست و ماساژ آن است.

در حین ماساژ پوست، معمولاً از مواد تقویت کننده پوست استفاده می‌شود. به این ترتیب جذب این مواد سریع‌تر اتفاق می‌افتد. در نتیجه پوست به صورت عمقی پاکسازی می‌شود و در ادامه با استفاده از ماسک‌ها، ویتامین‌ها و آبرسان‌ها تقویت خواهد شد.

 

پاکسازی پوست چه مزایایی به دنبال دارد؟

حذف سلول‌های مرده و آلودگی‌ها از سطح پوست، بیشتر از آنچه تصور می‌کنید در زیبایی و درخشش پوست شما تاثیر دارد. اگر همچنان در خصوص ضرورت پاک کردن پوست به نتیجه‌ای نرسیده‌اید، بد نیست نگاهی به مزایایی که در ادامه بیان می‌کنیم، بیندازید.

  • خداحافظی با آلودگی‌ها

پاکسازی پوست کابوس میکروب‌های روی پوست است. از طرفی آلودگی‌ها و مواد آرایشی به جای مانده در منافذ پوست، به کمک پاکسازی از بین می‌روند. به این ترتیب، پوست عاری از هر گونه مواد آلودگی و چربی می‌شود؛ پوستی پاک که آماده جذب مواد مغذی است.

  • کمک به حفظ رطوبت پوست

با تغذیه پوست به صورت عمقی، به حفظ تعادل اسیدیته پوست کمک می‌شود. به این ترتیب پوست رطوبت مورد نیاز خود را جذب می‌کند و آبرسانی آن به خوبی انجام می‌شود. به همین خاطر دیگر شاهد کشیده شدن پوست، پوسته پوسته شدن و خشکی بیش از حد آن نخواهیم بود. از طرفی با آبرسانی پوست درخشش و نرمی آن تضمین می‌شود.

  • پیشگیری از التهاب و آرام شدن پوست

ماساژ دادن پوست با حرکات دورانی و به کمک نوک انگشتان دست، به رفع استرس و حفظ تعادل ذهنی کمک می‌کند. ماساژ دادن پوست با تحریک عروق لنفاوی به سم‌زدایی پوست کمک کرده و سبب گردش خون بهتر می‌شود. به این ترتیب پوست سالم‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد.

  • حذف چربی‌های اضافی از سطح پوست

آلودگی و چربی پوست یکی از دلایل اصلی بروز جوش و آکنه به حساب می‌آید. با پاکسازی پوست از چربی‌ها، منافذ پوست به خوبی باز می‌شوند و به این ترتیب احتمال بروز جوش و آکنه به حداقل می‌رسد. با این حال باید مواظب چربی‌های مفید پوست بود؛ چرا که حذف آنها از پوست به دلیل پاکسازی بیش از حد منجر به خشکی و التهاب پوست می‌شود.

  • کمک به رفع معضلات پوستی

لکه‌های تیره، کدری پوست، جای زخم و حتی چین و چروک‌ها به کمک پاکسازی پوست قابل رفع هستند. پاکسازی پوست اولین قدم برای استفاده از مواد مغذی و پرداختن به تقویت پوست است.

پاکسازی پوست چه مزایایی به دنبال دارد؟

آیا پاکسازی پوست عوارضی هم دارد؟

با وجود مزایایی که برای پاک کردن پوست مطرح شد، به احتمال زیاد به انجام این تکنیک ترغیب شده‌اید، با این حال پیش از هر گونه اقدامی باید بدانیم که پاکسازی پوست عوارضی هم به دنبال دارد یا خیر؟ آیا این نوع پاکسازی ارزش دارد؟

  • قرمزی و تحریک پوست

شایع‌ترین عارضه پاکسازی پوست، قرمزی و لکه دار شدن پوست است. هنگامی که صحبت از پاکسازی عمقی پوست می‌شود، شدت قرمزی و التهاب پوست به حداکثر می‌رسد. بنابراین حداقل یک یا دو روز زمان برای رفع این قرمزی نیاز است.

  • ظاهر شدن زخم روی پوست

هنگامی که در منزل، آرایشگاه یا سالن‌های آرایشگاهی از ابزارهایی برای پاکسازی منافذ پوست استفاده می‌شود، احتمال آسیب دیدن لایه خارجی پوست نیز وجود دارد. تخلیه جوش یا آلودگی‌ها از منافذ پوست، چنانچه با شدت بالایی انجام شود، منجر به بریدگی و حتی خونریزی جزئی می‌شود؛ به خصوص اگر فردی که این کار را انجام می‌دهد از مهارت و تخصص کافی برخوردار نباشد.

به این ترتیب پوست در معرض عفونت قرار می‌گیرد. البته راه حل این معضل نیز استفاده از دستکش و ابزارهای ضدعفونی شده است.

  • خشکی پوست

گاهی در اثر پاکسازی پوست و لایه برداری از آن، شاهد خشکی و خارش پوست هستیم. به همین خاطر معمولاً پیشنهاد می‌شود بعد از پاکسازی، به منظور جلوگیری از خشک شدن آن مرطوب کننده‌ها و آبرسان های ملایم استفاده کنید. از طرفی قرار گرفتن در معرض نور خورشید و اشعه مضر UV از دیگر عواملی است که ممکن است سبب تشدید خشکی پوست شود.

  • شکننده شدن پوست

یکی از عوارض جانبی پاکسازی پوست، شکنندگی و حساسیت بالای آن است. درواقع این معضل به دلیل فعالیت باکتری‌های خاصی اتفاق می‌افتد. دستگاه‌های بخور و ابزارهای ضدعفونی نشده دلیل اصلی نفوذ این باکتری‌ها به پوست هستند. به منظور پیشگیری از بروز این معضل، از تکنسین خود بخواهید که یا از ابزارها برای پاکسازی پوست استفاده نکند یا در صورت استفاده، حتماً آنها را ضدعفونی کند.

 

هزینه پاکسازی پوست در نبریز

از جمله سوالات اساسی که ممکن است ذهن هر یک از ما را درگیر کند، هزینه‌های مربوط به پاکسازی پوست است. با توجه به قیمت‌های متفاوتی که این روزها در خصوص پاکسازی صورت به گوش می‌رسد، بد نیست که با عوامل تعیین کننده تعرفه این تکنیک آشنا شوید.

روش پاکسازی پوست : همانطور که تا به اینجا متوجه شده‌اید، راهکارهای پاکسازی پوست تنوع زیادی دارد. بی شک پاکسازی پوست در خانه و با استفاده از مواد طبیعی یا شیمیایی هزینه کمتری نسبت به سالن‌های آرایشگاهی و کلینیک‌های زیبایی دارد.
حتی تکنیک‌های مورد استفاده در کلینیک‌های زیبایی نیز تعرفه مخصوص به خود را دارند که پیش از تصمیم‌گیری باید درباره آنها به خوبی تحقیق کنید.

مواد شیمیایی مورد استفاده : مواد شیمیایی که هنگام پاکسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید مطابق با نوع پوست انتخاب شوند. استفاده از مواد شیمیایی نامناسب و منقضی شده آسیب‌های جبران ناپذیری به پوست وارد می‌کند.
همچنین با انتخاب مواد مورد نیاز پوست و تغذیه آن، در مدت زمان کوتاه تری شاهد بهبودی پوست خواهیم بود که البته هزینه نسبتاً بالایی دارند.

مهارت و تخصص تکنسین : چنانچه پاکسازی پوست براساس استانداردهای لازم انجام نشود و تکنسین مهارت‌های مورد نیاز برای این کار را نداشته باشد، آسیب‌های زیادی به پوست وارد می‌شود. به این ترتیب باید از خدمات کلینیک‌های معتبر با کادر درمانی متخصص استفاده کرد که معمولاً هزینه بیشتری نسبت به سایر مراکز دریافت می‌کنند.

انتظارات فرد متقاضی : پاکسازی پوست به کمک دستگاه‌ها و تجهیزات مختلف نیز امکان پذیر است. البته نتیجه به دست آمده از این فرایندها نسبت به روش‌های خانگی و آرایشگاهی نیز کاملاً متفاوت است. به همین خاطر همه چیز به اهداف و خواسته‌های شما بستگی دارد؛ اینکه انتظار و تصور شما از پاکسازی پوست چیست و چه نتایجی را دنبال می‌کنید.
مجموع این عوامل در کنار هم تعرفه نهایی پاک کردن پوست را تعیین می‌کنند و به این ترتیب با وجود تمام نکاتی که مطرح شد، تصمیم‌گیری نهایی برعهده شماست.

هزینه پاکسازی پوست تقریبا برای هر جلسه مبلغ 6۰۰/۰۰۰ تومان می باشد.

 

پاکسازی پوست؛ پیش نیاز برخورداری از پوستی شفاف

پاک کردن پوست از آلودگی‌ها، مواد آرایشی و میکروب‌ها نخستین گام برای داشتن پوستی شفاف و خیره کننده است. البته این کار نیز به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد؛ از روش‌های پاکسازی خانگی و استفاده از مواد طبیعی گرفته تا استفاده از دستگاه‌های مخصوص، همه از جمله روش‌های خلاص شدن از سلول‌های مرده پوست هستند.

با پاکسازی، پوست آماده جذب مواد مغذی مانند ویتامین‌ها و مواد معدنی است. به این ترتیب برخورداری از پوستی آیینه‌ای، صاف و یکدست دور از ذهن نیست.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *