ماموپلاستی در تبریز

عمل های زیبایی ماموپلاستی

ماموپلاستی

امروزه عمل زیبایی ماموپلاستی Mammoplasty سینه در جهت فرم دادن سینه بسیار رایج شده است. اما هر فرد قبل از انجام عمل سینه باید بداند که آیا فرد مناسبی برای انجام این عمل زیبایی است یا خیر و در صورت انجام عمل جراحی سینه برای فرد خطری به دنبال نخواهد داشت؟

بنابراین لازم است قبل از انجام عمل زیبایی ماموپلاستی سینه آگاهی لازم را درباره این عمل زیبایی کسب کنید.

کسب آگاهی لازم تا حد بسیار زیادی می تواند از بروز عوارض و خطرات ناشی از انجام عمل جراحی سینه بعد از انجام عمل جلوگیری کند.

جهت مشاوره رایگان و انجام خدمات زیبایی در کلینیک دکتر صابر با شماره مطب ۳۳۸۴۰۰۲۹ یا با شماره موبایل ۰۹۳۰۵۵۰۰۳۸۰ تماس حاصل فرمایید.

ماموپلاستی چیست و چگونه انجام می شود؟

یکی از رایج ترین عمل های زیبایی ماموپلاستی انجام عمل برای کاهش اندازه سینه است؛ به این دلیل که بزرگ بودن سینه می تواند برای بیماران دردساز باشد و باعث ایجاد انواع مختلفی از بیماری ها شود.

عمل زیبایی ماموپلاستی برای کاهش اندازه سینه به روش های مختلفی انجام می شود؛ اما روش wise یکی از بهترین روش های شناخته شده برای انجام عمل زیبایی کاهش اندازه سینه است.

روش wise امکان دسترسی پزشک متخصص زیبایی به مقدار گسترده ای از پارانشیم سینه را می دهد که باعث می شود بتواند برای کاهش حجم سینه به مقدار زیاد در انجام عمل از این روش استفاده کند.

در صورتی که عمل زیبایی ماموپلاستی کاهش اندازه سینه با روش wise توسط پزشک متخصص زیبایی انجام شود، می تواند روشی امن و بدون خطر نسبت به روش های دیگر باشد حتی احتمال ایجاد خطر حساسیت هم در این روش کمتر است.

معمولا برای خارج کردن سلول های چربی زائد در عمل زیبایی ماموپلاستی برای کاهش اندازه سینه از عمل زیبایی لیپوساکشن کمک گرفته می شود.

برای کاهش سلول های چربی در ابتدا دستگاه مخصوص لیپوساکشن بر روی محل مورد نظر گذاشته می شود؛ سپس با گرمایی که توسط دستگاه مخصوص لیپوساکشن ایجاد می شود سلول های زائد چربی به صورت مایع در می آید.

سلول های زائد چربی مایع شده در طی انجام عمل زیبایی ماموپلاستی توسط پزشک متخصص زیبایی از محل مورد نظر خارج می شود.

شما بعد از گذشت مدتی از انجام عمل زیبایی سینه می توانید نتیجه مطلوب خود را در صورت درست انجام شدن عمل های زیبایی لیپوساکشن و ماموپلاستی مشاهده کنید.

 

مناسب ترین کاندید برای انجام ماموپلاستی

عمل زیبایی ماموپلاستی کاهش سینه می تواند به بیماران در از بین بردن چربی اضافی، بافت غده و پوست موجود در ناحیه کمک کند تا سایز سینه را به ابعاد متناسب و مورد نظر کاهش دهند. اما انجام عمل زیبایی کاهش سینه نمی تواند برای همه افراد مناسب باشد و ممکن است برای برخی افراد نه تنها سودی نداشته باشد بلکه ممکن است این افراد بعد از انجام عمل زیبایی سینه با خطرات و عوارض عمل زیبایی ماموپلاستی مواجه شوند.

برای نمونه در صورتی که هر یک از برنامه های زیر را در آینده دارید نمی توانید قبل از آنها برای انجام عمل زیبایی ماموپلاستی اقدام کنید:

  •  تغذیه با شیر مادر ممکن است بعد از انجام عمل جراحی کاهش اندازه سینه چالش برانگیز باشد؛ اگرچه برخی از تکنیک های عمل زیبایی کاهش سینه می توانند به حفظ توانایی شما در شیردهی کمک کنند.
  • اگر با تغییر رژیم غذایی و شروع برنامه ورزشی، علاقه مند به کاهش وزن هستید، بهتر است بعد از کاهش وزن تصمیم بگیرید که آیا انجام عمل زیبایی سینه برای شما مناسب است یا خیر.

اما در صورتی که هیچ یک از برنامه های بالا را ندارید و اندازه سینه ی شما نسبت به بقیه بدن شما متناسب نبوده یا انجام برخی از فعالیت های بدنی را برای شما محدود می کند شما می توانید فرد مناسبی برای انجام ماموپلاستی باشید.

انجام ماموپلاستی

آمادگی و مراقبت های قبل از انجام ماموپلاستی

برای این که بعد از انجام عمل زیبایی ماموپلاستی کاهش سینه امکان ایجاد خطر و عوارض جانبی برای شما وجود نداشته باشد، باید علاوه بر درست انجام شدن عمل توسط پزشک متخصص به عوامل دیگری که تاثیر گذار است توجه کنید.

یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار داشتن آمادگی قبل از انجام عمل زیبایی ماموپلاستی کاهش سینه و رعایت نکات مراقبتی مربوط به قبل از انجام عمل جراحی سینه است.

در لیست زیر برای شما مهم ترین نکات مراقبتی قبل از انجام عمل زیبایی ماموپلاستی کاهش سینه و کار های لازم برای داشتن آمادگی قبل از انجام عمل گفته شده است:

  •  لازم است قبل از اقدام به انجام عمل سینه آزمایش های مورد نیاز قبل از انجام جراحی را انجام دهید و نتیجه آن ها را به پزشک متخصص زیبایی خود نشان دهید تا اطمینان یابید فرد مناسبی برای انجام عمل زیبایی ماموپلاستی هستید.
  •  در صورتی که سیگار می کشید، لازم است برای انجام جراحی زیبایی سینه برای مدتی سیگار کشیدن را کنار بگذارید.
  •  مصرف آسپرین، داروهای ضد التهاب و مکمل های گیاهی احتمال خونریزی را در هنگام انجام جراحی افزایش می دهد بنابراین مدتی قبل از انجام عمل جراحی سینه مصرف آن ها را قطع کنید.
  •  از مصرف مواد الکل دار چند روز قبل از انجام عمل جراحی سینه خودداری کنید.

 

کاربرد ها و دلایل انجام ماموپلاستی

بزرگ بودن سینه می تواند به دلیل سنگینی باعث ایجاد بیماری های مختلف و مشکلات زیادی شود که می تواند باعث رنجش و اذیت بیمار شود.

در پایین برخی از بیماری های شایع که اکثر بیماران قبل از انجام عمل زیبایی ماموپلاستی کاهش سینه با آن مواجه شده اند نام برده شده اند:

  • درد مزمن کمر، گردن و شانه
  •  بثورات مزمن یا سوزش پوستی در زیر سینه ها
  •  درد عصبی
  •  فعالیت محدود

انجام عمل زیبایی ماموپلاستی کاهش سینه می تواند برای این بیماران بسیار مفید باشد و باعث بهبود زندگی آن ها شود. به این دلیل که طبق تحقیقات این نتیجه به دست آمده که بیشتر افرادی که سینه بزرگی دارند زندگی آن ها از کیفیت پایینی برخوردار است.

در واقع داشتن سینه های بزرگ روی اعتماد به نفس و زندگی فرد تاثیر زیادی می گذارد؛ اما با انجام عمل زیبایی ماموپلاستی کاهش اندازه سینه می توان تا حد زیادی مشکلات گفته شده را کاهش داد. به همین دلیل اکثر پزشکان متخصص زیبایی در صورتی که با چنین بیمارانی مواجه می شوند در صورتی که فرد مناسبی برای انجام عمل جراحی باشند، انجام ماموپلاستی برای کاهش سینه را برای آن ها الزامی می دانند.

 

دوران نقاهت و بهبودی پس از انجام ماموپلاستی

معمولا در اکثر عمل های زیبایی ماموپلاستی کاهش سینه، به محض اتمام عمل جراحی ، سینه های شما با روپوش یا باند پوشیده خواهد شد و ممکن است یک لوله در زیر هر بازو قرار گیرد تا خون یا مایعات اضافی تخلیه شود.

ممکن است روز های اول بعد از انجام عمل زیبایی ماموپلاستی کاهش سینه، در ناحیه ای که عمل جراحی انجام شده کمی درد احساس کنید اما نگران نباشید بعد از چند روز میزان درد کاهش می یابد و کم کم فروکش می کند.

معمولا در بیشتر عمل های زیبایی سینه بعد از انجام جراحی برخی از عوارض عمل ماموپلاستی رخ می دهند اما این عوارض مانند عارضه ی درد موقتی اند.

عارضه های موقتی که که بعد از انجام اکثر عمل های زیبایی ماموپلاستی کاهش سینه رخ می دهد عبارتند از درد، تورم و کبودی. به همین دلیل پزشکان متخصص زیبایی بعد از عمل ماموپلاستی یک سینه بند فشرده سازی الاستیک را برای محافظت از سینه ها توصیه می کنند.

بستن سینه بند فشرده سازی الاستیک به کاهش تورم و کبودی و تسریع زمان بهبودی کبودی و تورم حاصل از انجام عمل ماموپلاستی کاهش سینه کمک می کند.

 

مراقبت های بعد از انجام ماموپلاستی

همانطور که رعایت نکات مراقبتی قبل از انجام عمل زیبایی ماموپلاستی کاهش سینه الزامی است، انجام مراقبت های بعد از انجام ماموپلاستی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

انجام مراقبت های بعد از انجام عمل زیبایی ماموپلاستی می تواند احتمال بروز عوارض جانبی و خطرات احتمالی حاصل از انجام عمل سینه را به حداقل برساند و زمان بهبود عوارض موقتی مانند تورم و کبودی را کاهش دهد.

با کاهش و تسریع بهبودی عوارض موقتی حاصل از انجام عمل جراحی سینه، دوره نقاهت و بهبودی عمل زیبایی ماموپلاستی هم کاهش می یابد.

نمونه هایی از مراقبت های لازم بعد از انجام عمل زیبایی سینه در پایین ارائه شده اند:

  •  از کشیدن سیگار بعد ا انجام عمل زیبایی ماموپلاستی کاهش سینه هم پرهیز کنید.
  •  برای کاهش درد و خطر عفونت می توانید از پزشک متخصص زیبایی خود بخواهید داروهای ضد درد و آنتی بیوتیک برای شما تجویز کند.
  •  هیچ دارویی را بدون تجویز پزشک متخصص خود مصرف نکنید و حتما قبل از مصرف هر نوع دارو از پزشک متخصص زیبایی خود مشورت بگیرید.
  •  باید در حالی که سینه های شما بهبود می یابند، فعالیت های بدنی را به مدت دو تا چهار هفته محدود کنید.
  •  برای چند ماه بعد از ماموپلاستی از استفاده سینه بند خودداری کنید.
  •  بعد از مدتی از گذشت انجام عمل زیبایی سینه برای بررسی وضعیت بهبودی، به پزشک متخصص زیبایی خود مراجعه کنید.

 

عوارض جانبی ناشی از انجام ماموپلاستی

طبق تحقیقاتی که روی افرادی که تحت درمان عمل زیبایی ماموپلاستی کاهش سینه قرار گرفته اند انجام شده، مشاهده شده است که در صورت انجام ندادن نکات گفته شده با برخی از عوارض و جانبی و خطرات احتمالی عمل جراحی سینه مواجه شده اند.

در پایین برخی از عوارضی که به مقدار بیشتری در بیماران تحت درمان عمل زیبایی ماموپلاستی کاهش سینه مشاهده شده ، نام برده شده:

  •  خونریزی
  •  عفونت
  •  واکنش منفی به ماده بیهوشی تزریق شده
  •  زخم

البته فقط در صورتی ممکن است شما با عوارض جانبی و خطرات احتمالی گفته شده بعد از انجام عمل زیبایی سینه مواجه شوید که نکات مراقبتی قبل و بعد از انجام عمل جراحی سینه را رعایت نکرده باشید و برای انجام عمل ماموپلاستی پزشک مناسبی را انتخاب نکرده باشید.

عوارض جانبی ناشی از انجام ماموپلاستی

 

نتایج انجام ماموپلاستی

عمل زیبایی ماموپلاستی کاهش سینه موفقیت آمیز می تواند باعث کاهش درد در قسمت فوقانی کمر، گردن و شانه های شما شود و از بروز بیماری و مشکلات مختلف دیگر بر اثر بزرگ بودن سینه جلوگیری کند.

انجام عمل زیبایی ماموپلاستی کاهش سینه همچنین می تواند توانایی شما را در مشارکت در فعالیت های بدنی و ترویج چهره ای مثبت تر افزایش دهد و با افزایش اعتماد به نفس شما تاثیر زیادی در میزان رضایت و امید به زندگی شما بگذارد.

بعد از انجام عمل زیبایی ماموپلاستی کاهش سینه شما می توانید نتایج عمل را بلافاصله بعد از اتمام جراحی مشاهده کنید.

به یاد داشته باشید که تورم و کبودی حاصل از انجام عمل زیبایی ماموپلاستی کاهش سینه به طور کامل کاهش می یابد و زخم های حاصل از جراحی نیز به مرور زمان از بین می روند. اما در صورت رعایت نکردن نکات گفته شده می توانید باعث ماندگاری و رفع نشدن تورم و کبودی حاصل از انجام عمل زیبایی ماموپلاستی کاهش سینه شوید در این صورت زمینه لازم برای بروز خطرات جدی تر هم فراهم می خواهد شد.

 

هزینه ناشی از انجام ماموپلاستی

هزینه های انجام عمل زیبایی ماموپلاستی کاهش سینه به موارد مختلفی بستگی دارد که برخی از مهم ترین موارد تاثیر گذار در این هزینه ها برای شما در پایین نام برده شده اند:

  •  پزشک متخصص زیبایی و میزانی تجربه و معروفیت پزشک
  •  بیمارستان و یا کلینیک
  •  تحت پوشش بیمه قرار گرفتن
  •  نوع مواد بیهوشی مصرف شده

و موارد دیگر. به همین دلیل نمی توان عدد دقیقی به عنوان هزینه ماموپلاستی در نظر گرفت؛ اما میزان هزینه های مصرفی نباید باعث شود که شما فرد نامناسبی را برای انجام عمل زیبایی سینه خود انتخاب کنید.

برای انجام عمل زیبایی ماموپلاستی کاهش سینه باید علاوه بر هزینه های مصرفی به کلینیک و پزشک هم دقت کنید که موارد بهداشتی را رعایت کرده باشند و چک کنید که عمل های قبلی آن ها موفقیت آمیز بوده یا خیر.

 

آیا نتایج حاصل از ماموپلاستی دائمی است؟

با توجه به این که سلول های چربی زائد در سینه در طی عمل های زیبایی لیپوساکشن و فرم دهی سینه خارج می شود و برگشت داده نمی شود می توان گفت نتایج حاصل از انجام عمل زیبایی سینه دائمی است.

اما در صورتی که شما مراقبت های لازم را بعد از انجام عمل جراحی سینه رعایت نکنید و با رعایت نکردن رژیم غذایی مناسب اضافه وزن پیدا کنید ممکن است نتایج حاصل از انجام عمل زیبایی ماموپلاستی کاهش سینه را تغییر دهید.

به این دلیل که با افزایش وزن امکان ایجاد مجدد سلول های چربی در همان ناحیه و یا بزرگ شدن سلول های چربی باقی مانده وجود دارد که در این صورت نتیجه حاصل از ماموپلاستی کاهش سینه تغییر می کند.

البته فقط افزایش وزن باعث تغییر نتایج حاصل از انجام عمل زیبایی ماموپلاستی کاهش سینه نمی شود بلکه شکل و اندازه پستان به دلیل عواملی مانند پیری هم می تواند تغییر کند؛

به این دلیل که با افزایش سن رفته رفته بافت ها تحلیل می رود. با تحلیل رفتن بافت هایی مانند بافت چربی اندازه سینه ها کوچک می شد و کوچک شدن سینه ها باعث می شود نتایج حاصل از انجام عمل زیبایی ماموپلاستی تغییر کند.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *