سوالات متداول تزریق چربی

[vc_row][vc_column][vc_message icon_fontawesome=”far fa-hand-point-down” css=”.vc_custom_1614192384692{background-color: #044293 !important;}”]

سوالات متداول تزریق چربی

[/vc_message][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][cz_accordion first_open=”true” id=”cz_96675″ sk_close_icon=”color:#0a0a0a;” sk_overall=”background-color:#c8dffd;padding:20px;” sk_title=”font-size:16px;color:#044293;background-color:#ffffff;padding-top:10px;padding-bottom:10px;border-style:solid;border-color:#f9f9f9;” sk_active=”color:#ffffff;background-color:#044293;border-style:solid;border-color:#ffffff;box-shadow:1px 10px 34px 0px rgba(0,0,0,0.1);” sk_content=”color:#0a0a0a;background-color:#ffffff;border-style:solid;border-width:0px;”][cz_acc_child title=”چه کسانی می توانند تزریق چربی انجام دهند؟” icon=”far fa-gem”][vc_column_text]

با افزایش سن پوست شل و افتاده می شود و با ایجاد شدن چین و چروک ها ،خطوط خنده اطراف لب ،خط پیشانی و شیارها افراد از ظاهر خود احساس خشنودی ندارند این افراد می توانند تزریق چربی انجام دهند.
برای افرادی که دارای صورت های لاغر هستند و علاقمند به این هستند که گونه های برجسته تری داشته باشند تزریق چربی برایشان مناسب است.
قسمت های خالی صورت مانند گودی زیر چشم با تزریق چربی از بین خواهد رفت.
آثار به جا مانده از جوش ها و تمامی جراحت هایی که به پوست وارد شده با تزریق چربی قابل برطرف کردن است.
افرادی که لب هایشان با افزایش سن حالت حجیم بودن خود را از دست داده اند و یا به طور کلی کسانی که دارای لب های باریک بوده و علاقمند به داشتن لب های برجسته هستند می توانند با تزریق چربی لب های حجیم داشته باشند.

[/vc_column_text][/cz_acc_child][cz_acc_child title=”آیا تزریق چربی درد دارد؟” icon=”far fa-gem”][vc_column_text]

میزان درد به مقدار چربی تزریق شده بستگی دارد و هر چه حجم چربی تزریق شده بیشتر باشد احتمال بروز درد بیشتر است. تزریق چربی با بی حسی موضعی انجام می گیرد و چنانچه بی حسی به خوبی انجام گیرد تزریق با درد قابل توجهی همراه نخواهد بود.در صورتی که بیمار از تزریق ترس و استرس داشته باشد باید پیش از تزریق چربی با متخصص مشورت کرده تا از آرام بخش استفاده کند.

[/vc_column_text][/cz_acc_child][cz_acc_child title=”ماندگاری تزریق چربی چقدر است؟” icon=”far fa-gem”][vc_column_text]بسته به این که در ناحیه ی تزریق شده چه میزان تحرک وجود داشته باشد میزان ماندگاری چربی هم متفاوت خواهد بود. برای نقاطی از بدن که تحرک کمر است ماندگاری چربی بیشتر خواهد بود.[/vc_column_text][/cz_acc_child][cz_acc_child title=”هزینه تزریق چربی چقدر است ؟” icon=”far fa-gem”][vc_column_text]

برای کسانی که نیاز به افزایش حجم زیاد در نواحی مختلف صورت و بدن دارند یکی از کم هزینه ترین روش ها تزریق چربی است، زیرا از مواد خارجی استفاده نمی شود و تا مقدار دلخواه از چربی بدن خود فرد استفاده می گردد. هزینه ی این روش بسته به میزان چربی تزریق شده متفاوت خواهد بود.

[/vc_column_text][/cz_acc_child][cz_acc_child title=”با چند جلسه تزریق چربی می توان نتیجه گرفت؟” icon=”far fa-gem”][vc_column_text]

در صورتی که قسمت مورد نظر به حجم کمی نیاز داشته باشد با یک جلسه هم امکان رسیدن به حجم و فرم دلخواه وجود دارد ولی برای افرادی که نیاز به حجم بالا برای تزریق داند معمولا جلسات متععد برای تزریق نیاز می باشد.

[/vc_column_text][/cz_acc_child][cz_acc_child title=”آیا تزریق چربی محدودیت سنی و یا جنسیتی دارد؟” icon=”far fa-gem”][vc_column_text]خیر در هر سن و هر جنسی در صورت نیاز می توان تزریق کرد.

[/vc_column_text][/cz_acc_child][cz_acc_child title=”چه مدت بعد از تزریق چربی می توان استحمام کرد؟” icon=”far fa-gem”][vc_column_text]به شرط استفاده از پماد استریل روی محل سوراخ شدگی ها همان روز می توان استحمام کرد.

[/vc_column_text][/cz_acc_child][cz_acc_child title=”آیا می توان چربی را فریز کرد و دوباره استفاده نمود؟” icon=”far fa-gem”][vc_column_text]

در کشور های غربی به دلیل هزینه بالای اقدامات جراحی و دست مزد پزشک جهت کاهش وقت و صرفه جوئی اقدام به نگه داری چربی تحت شرایط خاص و افزودن مواد نگه دارنده می کنند اما متاسفانه در برخی موارد مشاهده می شود که مقداری از چربی به فرد داده و توصیه می شود در فریز های خانگی نگه داری وسپس تزریق شود که باید گفت این اقدام در ایران که دستمزد های جراحی چندان زیاد نیست بی مورد و غیر علمی و همراه با ریسک آلودگی میکروبی و قارچی است زیرا با 20 دقیقه صرف وقت به چربی تازه که به مراتب بهتر از چربی فریز شده است می توان رسید پس حتی اگر قرار باشد چربی فریز شود باید طبق شرایط علمی توصیه شده انجام گیرد.

[/vc_column_text][/cz_acc_child][cz_acc_child title=”چه حجمی از چربی را می توان در یک جلسه تزریق کرد؟” icon=”far fa-gem”][vc_column_text]

بهتر است بدانید ناحیه تزریق چربی بسته است و نمی توان حجم زیادی از چربی را تزریق کرد زیرا به عروق خونی فشار وارد شده و خون رسانی به آن قسمت کاهش پیدا می کند.پس تزریق چربی بیش ازاندازه نتیجه را مطلوب نخواهد کرد.

[/vc_column_text][/cz_acc_child][cz_acc_child title=”آیا محدودیت تغذیه در روزهای قبل و بعد از تزریق وجود دارد؟” icon=”far fa-gem”][vc_column_text]محدودیت خاصی و جود ندارد اما خوردن آناناس تازه می تواند در کاهش التهاب و ورم موثر باشد.

[/vc_column_text][/cz_acc_child][cz_acc_child title=”آیا میزان چربی که در یک جلسه در ران و پاها یا باسن تزریق می گردد محدودیت دارد؟” icon=”far fa-gem”][vc_column_text]

در پاسخ به این سوال باید گفت که گنجایش هر ناحیه از بدن برای پذیرش حجم اضافی محدود می باشد. به طور مثال ناحیه صورت به دلیل ظرافت ، ظرفیت محدودی دارد و علی رغم تزریق با دوز حداکثر استاندارد (Full Dose) ممکن است برای مراجعه کنده کافی نبوده و نیاز به تکرار در چند مرحله باشد.

این مطلب در مورد تزریق چربی مچ پا نیز صادق است زیرا به دلیل شرایط آناتومیک فضای محدودی برای تزریق نوبت اول خواهد داد و محتمل نیازمند تکرار تزریق می باشد ولی در مورد ران پا ، به دلیل شلی ذاتی پوست این ناحیه و فضای نسبتا خوب تزریقی، عموم متقاضیان با یک نوبت تزریق به حداکثر میزان رضایت می رسند و بعضاً در مواردی علاقه مند به تزریق مجدد می باشند.

[/vc_column_text][/cz_acc_child][/cz_accordion][/vc_column][/vc_row]

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *