عوارض تزریق ژل نامرغوب و راه های جلوگیری از آن


در بین خدمات زیبایی تزریق ژل روش بسیار پرطرفداری است.عوارض تزریق ژل هنگامی اتفاق می افتد که این کار توسط مراکز و افراد غیر متخصص انجام شود اما اگر تزریق ژل توسط متخصص و با مواد مناسب انجام شود از آن نتیجه ای ایده آل خواهید گرفت.

عوارض تزریق ژل نامرغوب

  • از عوارض تزریق ژل های نامرغوب عدم تقارن می باشد. در این صورت تخلیه کردن ژل کار بسیار دشواری است.
  • بروز واکنش آلرژیک نسبت به ژل های نامرغوب بسیار زیاد است. زیرا ممکن است بدن آن را به عنوان عامل خارجی تلقی کند و به بافت آسیب وارد کند.
  • اگر تاریخ مصرف ژل گذشته باشد احتمال ابتلا به عفونت زیاد است و زخم ایجاد می شود.
  • انسداد وریدی از عوارض تزریق ژل که بسیار نادراست و بر اثر خطای انسانی بوجود می آید. به همین دلیل باید از تزریق ژل در سالن های زیبایی و مراکز غیر معتبر خودداری کنید.
  • رنگ پوست در اطراف ناحیه تزریق شده تغییر می کند و به رنگ سفید یا آبی در می آید. گاهی اثر خود ژل از بین می رود اما این تغییر رنگ پوست بهبود نمی یابد.
  • از عوارض ژل نامرغوب ممکن بروز سردردهای میگرنی است.
  • ژل نامرغوب موجب گرانولوما می گردد. گرانولوما التهاب بافت پوست است که بر اثر عفونت قارچی بوجود می آید. توده ی ایجاد شده معمولا به راحتی شناسایی نمی شود. با این حال که گرانولوما خوش خیم و غیرسرطانی است اما فرد را درگیر راهکارهای درمانی آن می کند.

راه های جلوگیری از عوارض تزریق ژل

ژل های با عنوان ژل دائمی

ژل های با عنوان ژل دائمی بسیار خطرناک هستند و به هیچ وجه سراغ آن ها نروید. گاهی عوارض ژل ها بر اثر تکنیک اشتباه تزریق می باشد. آگاهی کامل شما قبل از اقدام به انجام هرگونه کار زیبایی این عوارض را به حداقل می رساند.

انتخاب نوع ژل با توجه به عمق ناحیه

نوع ژل با توجه به عمق ناحیه مورد نظر انتخاب می شود. محصولاتی که اسید هالورونیک متوسط دارند باید در ناحیه عمیق تری از پوست تزریق شوند. ژل های حاوی هیدروکسی آپاتیت کلسیم در مرز بین پوست و لایه چربی تزریق شده و اسید پلی ال لاکتیک درون چربی زیرپوستی تزریق می گردد.

در صورت رعایت نکردن این تکنیک ها و جابجا تزریق نمودن محصولات موجب ایجاد سطح ناهموار در نواحی مورد نظر می شود. سازش عروقی یکی از عوارض ترسناک تزریق ژل می باشد. روش مناسب تزریق، انتخاب محل تزریق و انتخاب ژل مناسب می تواند خطر سازش عروق را از بین ببرد.

درباره ژل های مرغوب موجود در بازار تحقیق کنید.

حتما درباره نوع ژل و کشور سازنده آن پرس و جو نمایید. تزریق ژل های نامرغوب عوارض جبران ناپذیری دارد.متاسفانه ژل های تقلبی مشابه برندهای اصلی وارد بازار شده است و مراکز نامعتبر به علت ارزان قیمت بودن آن ها را خریداری می کنند.

انجام تزریق ژل در مراکز معتبر

بهتر است قبل از اقدام به تزریق ژل حتما به دنبال مرکز معتبری باشید که از ژل های مرغوب استفاده کند. به دنبال مراکز معتبری که پزشک متخصص پوست و مو این تکنیک را انجام می دهد باشید. تنها مراکزی معتبر می باشند که از کلمات درمانگاه یا کلینیک تخصصی پوست و مو در تابلوی ورودی خود استفاده می کنند.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *