تزریق چربی زیر چشم برای زیبا تر شدن چشم ها


تزریق چربی زیر چشم روشی غیرتهاجمی، مقرون به صرفه، و ماندگار برای جوانسازی زیر چشم محسوب می‌شود. در این روش، خطوط و چین و چروکها، همچنین گودی زیر چشم که ممکن است تحت تأثیر افزایش سن یا به دلایل ژنتیکی ایجاد شده باشد، به طور قابل قبولی بهبود یافته، زیبایی چشمها بیش از پیش نمایان می‌گردد.
تزریق چربی به گودی زیر چشم یکی از روش های درمان گودی زیر چشم می باشد که روشی ماندگار و مطمئن برای رفع فرورفتگی و کبودی زیر چشم است. با این حال تنها باید توسط جراح دارای صلاحیت و فوق تخصص زیبایی انجام شود تا عوارض آن به حداقل برسد و به خوبی ماندگار باشد.

از سوی دیگر استفاده از فیلرها و ژل ها برای پر کردن گودی زیر چشم نیز به عنوان یک درمان مناسب، کم هزینه و سریع پیشنهاد می گردد که توسط بسیاری از پزشکان انجام می شود. با این حال باید توجه داشت که ماندگاری ژل ها معمولا حدود یک تا دو سال است در حالی که تزریق چربی زیر چشم می تواند تا ۱۰ سال و یا بیشتر برای رفع گودی زیر چشم ماندگاری داشته باشد.

حال تشخیص اینکه کدام روش برای شما مناسب تر است به معاینه و مشورت با جراح زیبایی بستگی دارد. همچنین ممکن است روش های جوان سازی دیگری نیز در کنار تزریق چربی به گودی زیر چشم پیشنهاد شود که نتیجه جوان شدن صورت را بسیار بهبود بخشد.

در روش تزریق چربی به گودی زیر چشم، مقداری چربی از دیگر نقاط بدن که بافت های چربی در زیر پوست تشکیل شده، خارج می شود و پس از خالص سازی به زیر پوست در ناحیه زیر پلک پایین تزریق می شود. معمولا نیمی از این بافت چربی تزریق شده توسط خود بدن مصرف و جذب می شود اما نیم دیگر آن باقی خواهد ماند. این در حالی است که ژل ها به سختی جذب می شوند و تقریبا بخش زیادی از آن پس از تزریق باقی می ماند.

تزریق چربی زیر چشم چه فوایدی خواهد داشت؟

تزریق چربی یکی از درمان های زیبایی می باشد که به دلایلی مانند امنیت بالا و ماندگاری طولانی مدت از محبوبیت بالایی برخوردار شده است.

بدن بسیاری از افراد در مقابل درمان های زیبایی از خود واکنش و حساسیت هایی نشان خواهد داد که انجام آن درمان را برای بیمار و پزشک مشکل خواهد کرد و متقاضی آن درمان زیبایی به نتیجه دلخواه دست نخواهد یافت؛ اما در تزریق چربی به دلیل اینکه از چربی های بدن خود فرد استفاده خواهد شد، بدن هیچ گونه علائم آلرژیک از خود نشان نخواهد داد.

بسیاری از افراد تزریق کلاژن انجام خواهند داد که قبل از تزریق کلاژن باید آزمایشی مبتنی بروز علائم آلرژیک پس از انتقال کلاژن انجام داده شود و برای نتیجه آن منتظر بمانند، اما افرادی که تزریق چربی انجام میدهند، هیچ گونه نگرانی از جانب بروز عوارض جانبی و آلرژیک نخواهند داشت.

از دیگر فواید و دلایل محبوبیت انتقال چربی در مقایسه با سایر درمان های زیبایی می توان به مدت زمان مشاهده نتایج و ماندگاری آن اشاره کرد. در تزریق چربی حدود 65 درصد از چربی منتقل شده به بدن بازگردانده خواهد شد و 35 درصد باقیمانده در بدن طی چند سال باقی خواهد ماند.

بسیاری از افراد برای اینکه تزریق چربی آثار خود را از دست ندهد، هر چند ماه به چند ماه مجددا انتقال چربی را انجام خواهند داد. همچنین بسیاری از افراد قادر خواهند بود پس از تزریق چربی از روش های درمانی دیگر نظیر بوتاکس نیز انجام دهند تا شاهد نتایج بهتری گردند؛ انتقال چربی نسبت به بوتاکس و سایر درمان ها واکنشی نشان نخواهد داد.

 

دوران نقاهت و بهبودی تزریق چربی زیر چشم

اگرچه که تزریق چربی به زیر چشم روشی آسان و کمتر خواهد بود اما شامل دوران نقاهت و بهبودی مخصوص به خود می باشد. حتما از پزشک خود بپرسید که تا چه زمانی باید استراحت کرده و چه زمانی قادر خواهید بود که کارهای روزانه خود را انجام دهید. همچنین از طریق پرسش از وی اطلاعاتی درباره موارد زیر به دست آورید.

1. تخلیه چربی تزریق شده

2. علائم عادی که تجربه خواهید کرد

3. هر نشانه از وجود و بروز عوارض جانبی

پزشک شما حتما درباره نحوه مراقبت و نگهداری از سایت اهدا کننده چربی اطلاعاتی در اختیار شما قرار خواهد داد.

در اینجا درباره برخی از روش هایی که منجر به بازیابی عمومی پس از تزریق چربی آورده شده است:

1. تورم و کبودی پس از انتقال چربی در هفته اول پس از تزریق چربی امری کاملا عادی بوده و نیاز به نگرانی نخواهد داشت.

2. در هفته دوم، کبودی ناشی از انتقال چربی از بین خواهد رفت اما هنوز علائمی از تورم در زیر چشم وجود خواهد داشت.

3. در اکثر موارد بین روز های هفتم تا دهم بهبودی بیشتر خواهد شد اما بهتر است که وارد عموم نشده و در خانه بمانید و استراحت نمایید. بیشتر افرادی که وقت لازم برای استراحت را دارند و دو هفته استراحت می نمایند، خیلی بهتر شروع به کار و فعالیت های خود خواهند کرد.

4. در هفته سوم که نشانه و علائم کمی از تزریق چربی به جا مانده است، خواهید توانست از لوازم آرایشی برای از بین بردن و محو کردن کبودی های باقیمانده استفاده نمایید.

پزشک شما درباره داروهای خوراکی و همچنین پماد و آنتی بیوتیک که موجب جلوگیری از عفونت خواهد شد، دستورالعمل هایی ارائه خواهد داد.

سعی کنید در دو روز اول پس از تزریق چربی به زیر چشم از انجام فعالیت هایی که موجب افزایش کبودی زیر چشم شما می شوند، خودداری نمایید.

برای بهتر توزیع شدن چربی، به پشت بخوابید؛ همچنین توصیه می شود که از لمس منطقه تحت درمان پس از تزریق چربی پرهیز نمایید. شنا کردن، آرایش کردن، انجام ورزش های سنگین و نوشیدن نوشیدنی های گرم دوره بهبودی و نقاهت ناشی از انتقال چربی را طولانی تر خواهند کرد.

 

ماندگاری تزریق چربی زیر چشم

رعایت برخی نکات توسط پزشک و بیمار می تواند موجب افزایش ماندگاری تزریق چربی زیر چشم شود.این نکات عبارتند از:

  • رعایت نکات مربوط به پزشک
  • انتخاب محل مناسب برداشت چربی
  • کاهش تماس سلولهای چربی با هوا، خون و لیدوکائین در زمان تزریق
  • جلوگیری از آسیب دیدگی سلولهای چربی
  • تزریق به اندازه چربی در محل
  • رعایت نکات مربوط به بیمار
  • تا دو هفته پیش و تا سه هفته بعد از عمل دخانیات مصرف نکنید. مواد موجود در دخانیات باعث کاهش خونرسانی به نواحی تحت درمان شده و می تواند ماندگاری تزریق چربی زیر چشم را کاهش دهد.
  • تا ۴ هفته بعد از عمل، هنگام خواب سر خود را بالاتر از سطح بدن قرار دهید.
  • برای حداقل ۳ هفته بعد از تزریق چربی زیر چشم، باید از انجام فعالیت های سنگین مانند تمرینات کششی یا وزنه زدن خودداری کنید.

اگر همه نکات عنوان شده به درستی انجام شود، و شرایط بیمار نیز مطلوب باشد، صرفه نظر از جذب مقداری از چربی تزریق شده (این امر کاملاً طبیعی است)، ممکن است نتایج تزریق چربی زیر چشم سالها باقی ماند. زیر چشم جزو مناطق کم تحرک صورت است و همین امر نیز به تثبیت نتایج تزریق در این ناحیه کمک می کند.

 

فواید تزریق چربی زیر چشم

تزریق چربی زیر چشم مزایایی دارد که در ادامه به مهم ترین آنها اشاره شده است:

  • تنها درمانی است که در یک جلسه به طور تقریبا دائم حلقه تاریک زیر چشم را بهبود می بخشد.
  • روند درمان سریع است و دوره ریکاوری کوتاهی دارد.
  • تزریق چربی باعث کند کردن روند پیری در اطراف چشم می شود.
  • نتایج طبیعی است و باعث بهبود ظاهر می شود.
  • چون چربی از بدن خود فرد گرفته شده است عوارضی مثل آلرژی را به دنبال ندارد.
  • یکی علت هایی که موجب ایجاد چین و چروک بر روی پوست می شود کم بودن چربی پوست است.

 

عوارض تزریق چربی زیر چشم

در صورتی که تزریق چربی زیر چشم توسط متخصص پوست و مو و زیبایی ماهر انجام گیرد هیچ گونه عوارض جبران ناپذیری به همراه ندارد. استفاده از این روش تنها اندکی کبودی و تورم در زیر چشمان به همراه دارد که پس از چند روز برطرف می شود.

کم بودن چربی مشکلاتی نظیر به وجود آمدن خط خنده ، خط اشک ، خط اخم ، چین و چروک بر روی پلک و اطراف چشم و گونه ها و غیره ایجاد می کند.یکی از روش های درمان این مشکلات تزریق چربی به صورت می باشد که امیدواریم در این مورد مطالب فوق مفید واقع شده باشند.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *