کاشت مو به روش SUT بهتر است یا به روش میکروگرفت ؟


کاشت مو

با توجه به این که کاشت مو تنها روش موثر برای رشد طبیعی و دائمی موها شناخته شده است و در سراسر دنیا روشی مطرح در این زمینه می باشد ، این سوال متقاضیان که کدام روش بهتر است sut یا میکروگرفت ؟ بیشتر رو به رو میشویم.
کاشت مو درمانی است که ابتدای شروع تا امروزه روش های متفاوتی را ارائه داده است که روش های آخر آن عبارتند از روش sut و روش میکروگرفت که به همین دلیل افراد را برای انتخاب مردد میکند به همین خاطر در ادامه مطلب به توضیحاتی در رابطه با این دو روش میپردازیم تا افراد با شناختی بیشتر انتخابی بهتری را داشته باشند .

کاشت مو به روش میکروگرفت

یکی از روش های نوپای کاشت مو میکروگرافت می باشد که توسط برخی از کلینیک ها به درمان کاشت مو می پردازد.
برای این روش مراحل زیاد تری باید طی شود بنابراین زمان بیشتری را برای درمان به خود اختصاص داده است چرا که این روش نوپا وجود خارجی نداشته و مورد تاییدیه سازمان بهداشت جهانی نمی باشد و صرفا روشی ساختگی و ترکیبی می باشد و افراد پس از انتخاب کلینیک های غیر تخصصی و پس از گذشت جلسه مشاوره و مشخص کردن تعداد مورد نیاز فولیکول بر اساس ریزش مو ها و تراکم بانک موی شخص ، جلسه درمان برای آن ها آغاز میشود.

برای استفاده از این روش معمولا کلینیک های نامعبر از ترکیب روش های درمانی fit ,fut استفاده می نمایند که از روش های ابتدایی کاشت مو بوده و به علت نتایج درمانی ضعیف و روند درمانی بی کیفیت مورد نارضایتی مراجعین قرار گرفته و کنار گذاشته شده است این روش برای درمان نیازمند به برش سر می باشد تا موها را از پوست سر استخراج کند و سپس به بخیه پوست به یکدیگر می پردازد و همین مسئله سبب میشود تا در پشت سر فرد شاهد خط اسکار باشیم ، در روش دیگر نیز برداشت از طریق پانچ انجام میگیرد که معمولا برای روش میکروگرفت از برداشت توسط پانچ استفاده مینماید این روش علاوه بر درد و خونریزی سبب علامت ماندن پانچ درپشت سر شده و همچنین برداشت تصادفی را به همراه ندارد و سبب مصنوعی نشان دادن موهای پشت سر فرد می شود و به علت برداشت کم فولیکول ها کاشت مو نیز با تراکم کمی رشد خواهد کرد .

قطعا افراد وقتی به عنوان روش میکروگرفت از این روش استاده میکنند با درمانی بی کیفیت و نتایج درمانی طولانی مدت و غیر طبیعی رو به رو خواهند شد و هزینه ایی بالا را با کیفیتی پایین دریافت میکنند .

ویژگی های روش میکرو گرفت

متاستفانه کلینیک های غیر تخصصی نا معتبر با وجدان کاری پایین خود میتوانند سود جویی های مختلفی را از این طریق انجام دهند و به عنوان روشی جدید درآمد بالایی را از متقاضیان کسب کنند همچنین در برخی از این کلینیک ها شاهد استفاده از روش sut به عنوان روش میکروگرفت می باشیم که افراد به علت نتایج درمانی خوب از رضایت برخوردار میشوند اما هزینه های بسیار بالاتری را نسبت به روش sut پرداخت مینمایند بنابراین افراد در وحله اول باید انتخاب درستی از کلینیک کاشت موی خود داشته باشند.

کاشت مو به روش sut

کاشت مو به روش sut تنها در کلینیک های تخصصی اجرا میشود این روش از کاشت مو آخرین روش ارائه شده درمان کاشت مو می باشد که مورد تایید سازمان بهداشت جهانی بوده و بهترین تکنیک ارائه شده از کاشت مو می باشد که در حال حاضر در دسترس قرار دارد این روش به علت رفع عیوب روش های قبل و کامل دیده شدن خود میتواند بهترین درمان و در نهایت بهترین نتایج را برای افراد داشته باشد .

در جهت درمان افراد ابتدا مورد معاینه متخصص این روش قرار میگرند و سپس با توجه به بررسی های انجام گرفته بر اثر شرایط فرد جریان الگوی درمان طراحی میشود و درمان طبق آن پیش خواهد رفت .
در جلسه اجرای تکنیک ابتدا ناحیه بانک موی مشخص شده فرد تحت بی حسی موضعی قرار میگرد تا فرد دردی را تجربه نکند سپس فولیکول ها از طریق سوزن های نازک دستگاه مخصوص این روش برداشت میشوند و با استفاده از بی حسی کرد ناحیه کاشت از طریق سوزن های مخصوص دستگاه بر محل کاشته خواهند شد و درمان به راحتی و تنها در یک جلسه کاشته خواهد شد.

ویژگی های کاشت مو به روش sut

از نکات بارز در این روش کاشت مو میتوان به ین نکته اشاره کرد که این روش از طریق پانچ و یا برش سبب ایجاد خط اسکار بر منطقه سر نمیشود همچنین امکان برداشت فولیکول موها در این روش بالا بوده و موجب رشد تراکم بالای موها میشود و پر پشتی طبیعی را برای آن ها به همراه دارد به طور کلی نتایج در این روش بسیارعالی می باشد و علت آن تراکم بالای کاشت فولیکول و همچنین کاشت و برداشت تصادفی و ایجاد خط رویش مو ها در جلوی سر به صورت طبیعی می باشد که توسط متخصص این زمینه طراحی میشود .

کاشت مو به روش sut در زمان کوتاه تری نسبت به سایر روش های کاشت مو نتایج خود را آشکار می سازد و افراد میتوانند از 4 الی 9 ماه پس از درمان خود شاهد به نتیجه رسیدن درمان خود باشند بنابراین توصیه میشود افراد با انتخاب درستی از مرکز تخصصی کاشت مو ، کاشت موی sut را برای درمان خود داشته باشند .

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *