کاشت مو به روش FIT

در کاشت مو به روش FIT که یکی از بهترین روش های کاشت مو طبیعی هم می باشد، از یک پانچ گرد کوچک برای استخراج واحدهای فولیکولی مو از یک ناحیه با رشد موهای متراکم به یک منطقه بدون مو استفاده می شود.

هر واحد که گرافت مو نام دارد شامل یک تا چهار مو است. اگر چه مخفف “FIT” به طور رایج برای استخراج واحد فولیکولی شناخته شده است، دستورالعمل های صادر شده در مارس 2018 از انجمن بین المللی جراحی ترمیم مو (ISHRS) توصیه کرد که این روش به نام “برش واحد فولیکولی ” تغییر نام داده شود.

تکمیل شده این روش در حال حاضر کاشت مو به روش Micro FIT و نسل جدید آن کاشت مو به روش SUT می باشد.

 

کاشت مو به روش BHT

برای برخی از متقاضیان کاشت مو، موی بدن می تواند منبع چندین هزار پیوند اضافی کمک کننده باشد، به ویژه هنگامی که بیماران موی بدن بسیار زیادی دارند. این ناحیه مخصوصا برای افزایش تراکم کلی مو یا پر کردن منطقه تاج – یعنی گزینه های درمانی که در غیر این صورت برای بیماران با موی سر محدود ممکن نمی باشد – مناسب است.

با این وجود، از پیوند موی بدن برای بازسازی کامل مو یا احیای خط موی بیمار استفاده نمی شود.

موهای بدن با استفاده از تکنیک FIT برداشته می شوند و هیچ اسکار خطی از خود به جای نمی گذارند. پیوندهای موی بدن با همان روش پیوند موی سر، قرار داده می شوند.

 

کاشت مو به روش FUT

این روش شامل برداشتن یک نوار مو از ناحیه “اهدا کننده” است که در آن نوار ریزش مو کم و رشد مو هنوز قوی است.

ناحیه ای که از آن ریشه مو را بر می دارند، بخیه زده می شود و یک اسکار خطی روی پوست سر به جا می گذارد.

نوار حاوی فولیکول های مو به گرافت هایی متشکل از یک یا دو فولیکول تقسیم می شود.

واحدهای فولیکولی حاوی غدد سباسه (غدد چربی)، اعصاب، ماهیچه کوچک و تعدادی موهای خوب ازجمله موهای ضخیم هستند.

هزاران عدد از این گرافت های فولیکولی به برش های کوچک تقسیم شده و در ناحیه های طاس سر پوست بیمار، که به عنوان “ناحیه گیرنده” شناخته می شوند، در یک جلسه کاشت می شوند.

رشد مو از این گرافت ها یک الگوی طبیعی رشد طبیعی را دنبال می کند و هیچ نشانه هایی از عمل جراحی را نشان نمی دهد.

 

کاشت مو به روش SUT

داشتن موهایی خوش حالت، سالم و پرپشت باعث جوان تر و زیباتر به نظر رسیدن خواهد شد. این روزها ریزش مو و طاسی می تواند باعث نگرانی هر فردی شود.

علاوه بر ژنتیک فرد، مواردی چون داشتن رژیم های غذایی نامناسب، ابتلا به فشار خون بالا، ابتلا به برخی از بیماری های زمینه ای، عدم تعادل هورمونی و نیز مصرف برخی از داروها می توانند عوامل دخیل در ایجاد طاسی سر باشند.

با گسترش علم و تکنولوژی، امروزه با کاشت مو می توان ظاهر و اعتماد به نفس افراد را تا حد بسیاری بهبود بخشید.