از بین بردن ژل با تزریق آنزیم هیالورونیداز


تزریق آنزیم برای از بین بردن ژل

امروزه بسیاری از خانم ها و آقایان از روش های مختلفی برای افزایش زیبایی چهره خود استفاده می کنند که یکی از آنها تزریق ژل است.

در برخی از موارد افراد به دلایل مختلفی مانند به کار بردن فیلر و پر کننده ها، تزریق بیش از حد یا غیر اصولی از نتیجه کار راضی نبوده و برای تخلیه ژل اقدام می کنند.

تزریق آنزیم هیالورونیداز یکی از روش های از بین بردن ژل هیالورونیک اسید است که در آن ژل چند روز پس از تزریق تجزیه می شود.

توجه به این نکته ضروری است که ژل هایی که پایه اسید هیالورونیک ندارند مثل ریدیس Radiesse یا پاژ با این آنزیم درمان نمی شوند و درمان این فیلرها تخلیه با جراحی می باشد.

تزریق آنزیم هیالورونیداز برای رفع سریع عوارض فیلر یا ژل در تبریز توسط دکتر مصطفی صابر انجام می‌پذیرد.

شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با کلینیک تبریزپوست از طریق تماس با شماره تلفن 33840029 اقدام فرمایید.

 

علل از بین بردن ژل با آنزیم

از جمله عواملی که نیاز به تخلیه ژل ایجاد می نماید شامل:

  • تزریق اشتباه یا عدم رعایت اصول تزریق
  • بروز آلرژی و حساسیت
  • ایجاد کیست و توده
  • گلوله شدن ژل
  • تزریق بیش از حد مجاز و زیاد
  • نامتقارن شدن
  • پشیمانی از تزریق

کاربرد آنزیم هیالورونیداز

حجم دهی با فیلر اسید هیالورونیک در صورتی که بیش از حد مطلوب صورت گرفته باشد و یا گره زیر پوستی به دلیل کیفیت پایین ژل و یا واکنش بافتی ایجاد شده باشد با تزریق هیالورونیداز انجام می شود که موجب تجزیه سریع ژل شده و ظرف چند روز ژل تزریق شده از بدن دفع می شود.

هیالورونیداز عمدتاً برای حل کردن ژل های پوستی که به طور ناموزون، نادرست یا بیش از حد تزریق شده‌اند، استفاده می‌شود.

 

نحوه ی تزریق هیالورونیداز

با توجه به اینکه آنزیم به صورت پودری می باشد ابتدا آن را با آب مقطر یا سرم فیزیولوژیک رقیق می کنند. همچنین برای کاهش درد می توان مقداری لیدوکائین به محلول به فوق اضافه کرد.

محلول به دست آمده را با استفاده از سرنگ های مخصوص به نواحی مورد نظر تزریق می کنند.

 

موارد قبل از تخلیه ژل

سابقه واکنش آلرژیک به گوسفند یا زنبورهای زنبور عسل نشان دهنده افزایش خطر واکنش آلرژیک به هیالورونیداز است و باید به عنوان یک منع مصرف نسبی در نظر گرفته شود؛ زیرا زهر حشرات نیش آور ممکن است حاوی هیالورونیداز باشد و این مکانیسم ممکن است منبع حساسیت در افراد مبتلا باشد. مگر اینکه سابقه پزشکی قبلی در مورد واکنش آلرژیک یا آنافیلاکسی به هیالورونیداز یا نیش حشرات وجود نداشته باشد. پس از برسی این موارد و برسی داروهای مصرفی که در قسمت تداخلات دارویی آمده است و منفی بودن آنها می توان با خیال راحت تزریق را پس از تست منفی انجام داد.

مهم‌ترین اقدامی که باید انجام دهید، پاک کردن صورت خود پیش از درمان است، بنابراین بدون هیچگونه آرایش و با صورت تمیز وارد مطب شوید.

بهتر است از مصرف هرگونه داروی غیر ضروری از ۵ روز پیش از درمان خودداری کنید. این داروها می‌توانند شامل آسپیرین، ایبوپروفن، مکمل‌های غذایی از جمله امگا ۶، سیر، ویتامین C، ویتامین E، گینگکوبیلوبا و مواردی از این دست باشند.

 

مراقبت های بعد از تخلیه ژل

  • در روش تخلیه ژل هیالورونیداز معمولاً به مراقبت‌های خاصی نیاز نیست. شخص بلافاصله بعد از تزریق آنزیم قادر به انجام فعالیت‌های عادی روزانه خود است.
  • توصیه شده که تا ۱۲ ساعت پس از درمان از استفاده از مواد آرایشی خودداری شود.
  • تا دو هفته از نوشیدن مواد الکلی، حمام آفتاب و قرارگیری در سرما و گرمای شدید خودداری شود.
  • منع استفاده از آسپیرین تا ۴۸ ساعت
  • کمپرس سرد برای رفع کبودی

 

قیمت آنزیم هیالورونیداز

هزینه دقیق تزریق هیالورونیداز با معاینه پزشک، مشخص خواهد شد. این هزینه بستگی به تعداد جلساتی دارد که باید فیلر تخلیه شود. بعضی از فیلرها به بیش از یک بار تزریق هیالاز نیاز دارند.

 

عوارض آنزیم هیالورونیداز

عوارض جانبی تزریق از جمله تورم و کبودی شایع‌ترین عوارض جانبی هیالورونیداز است.

آلرژی، از جمله آنافیلاکسی، یک عارضه غیر معمول تزریق هیالورونیداز است. اغلب پزشکان قبل از انجام درمان هیالورونیداز، یک تست روی بیمار انجام می‌دهند. ظاهراً این نوع حساسیت در افرادی که به نیش زنبور حساسیت دارند شیوع بیشتری دارد. اگرچه هیچ مطالعه‌ای برای نشان دادن این مورد در این مقطع زمانی وجود ندارد.

دشوارترین جنبه استفاده از هیالورونیداز تشخیص مقدار موردنیاز برای حل مقدار مشخصی از فیلر است. حل کردن بیش از حد یا کمتر از میزان مورد نیاز به سادگی اتفاق می‌افتد، بنابراین در صورتی که هیالورونیداز بیش از حد یا کم‌تر تزریق شده باشد ممکن است به دو یا سه جلسه اضافی برای اضافه کردن فیلر یا تزریق بیشتر آنزیم نیاز باشد.

دکتر مصطفی صابرمشاهده نوشته ها

Avatar for دکتر مصطفی صابر

دکتر مصطفی صابر در سال 1380 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل شده است و 22 سال سابقه طبابت دارد و هم اکنون به عنوان پزشک پوست و مو در شهر تبریز مشغول خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *